וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאייל גולן ועד חנן בן ארי: 10 השירים הישראלים הכי גדולים על כדורגל

10.6.2024 / 0:02

מאריק אינשטיין עד איל גולן, מחנן בן ארי ועד תיסלם, מאריק ברמן עד גבריאל בלחסן: לרגל יורו 2024, חזרנו לשירים הישראלים הגדולים על כדורגל, שלא כדאי לכם להפסיד

הגרלת יורו 2024/ספורט1

הישראלים אוהבים לראות הופעות בבלומפילד, אבל על כדורגל כמעט ולא שרו כאן. אם תורידו שירי אליפות ושירי עידוד, המצב אפילו מחפיר יותר. אבל אל תדאגו: לרגל יורו 2024, שגם אותו ישראל תראה מהבית, חזרנו לשירים הישראלים שכן נכתבו על המשחק עצמו.

הורדנו שירי זכייה בתארים, אז קלאסיקות כמו "מכבי שלנו", "ירושלים של בית"ר", "אדומה שלי" ו"ירוק בעיניים" נשארו בחוץ, אבל בכל זאת הגענו להרכב מנצח. מאריק אינשטיין עד איל גולן, מחנן בן ארי ועד תיסלם, מאריק ברמן עד גבריאל בלחסן. לא כדאי לכם להפסיד.

נשארו על הספסל: "11 מטר" של אריק אינשטיין ופיטר רוט, "שיר הכדורגל" של הכול עובר חביבי, "כדורגל" של פנצ'ר, "לכדורגל מבית שאן" של רביעיית מועדון התיאטרון, "משוגעים על כדורגל" של ציפי שביט ומולי אורן, ו-"כדורגל" של להקת חילות השדה.

"איזה כדורגל" - ארץ טרופית יפה

שורה מנצחת: "הוא מכדרר כמו גאון, איזה שיגעון! עף מימין, חולף משמאל, פתאום דממה... וגול".

בקצרה: יוריק בן דוד בגרסה עברית לשיר "פיו מרוויליה", שכתב ז'ורז'י בן על השחקן הברזילאי ז'ואאו בטיסטה דה סאלס. הכדורגלן שנודע בכינוי החוט המופלא - "פיו מרוויליה" - פעל בשנות ה-60 וה-70 וריגש את אוהדי פלמינגו בשער מפואר נגד בנפיקה ליסבון, שזיכה אותו בשיר הזה. אהוד מנור תרגם לעברית.

עוד בוואלה!

הכדור העגול והמסך הגדול: חידון מיוחד על קולנוע וכדורגל

לכתבה המלאה

"דינמו מסחה" - תיסלם

שורה מנצחת: "דינמו מסחה קבוצה נהדרת. דינמו מסחה קבוצה לתפארת. דינמו מסחה עולה למגרש. גם מנצ'סטר סיטי תאכל אצלה קש"

בקצרה: דינמו מסחה - מה שמתקבל כשמחברים בין המועדונים הגדולים לשכונה הישראלית - היא הקבוצה הישראלית האולטימטיבית. כל כך שלומיאלית, אבל משלנו. מתוך "לאספנים בלבד", האלבום האחרון של הלהקה בגלגולה הראשון.

"ואלה שמות" - אריק אינשטיין

שורה מנצחת: "ברגומי, בארזי, אנצ'לוטי, דונאדוני, קאניג'ה, בורוצ'אגה, באסוואלדו, מראדונה"

בקצרה: שיר השמות הגאוני של עלי מוהר, יוני רכטר ואריק אינשטיין לרגל מונדיאל 1990 וכיכב ב"כבלים", וזכה מאז לחיקוי כמעט בכל טורניר גדול. אף ישראלי לא שר על כדורגל כמו אינשטיין, ונזכיר גם את "11 מטר", "אדומה שלי" וכמובן: ההוא שאמרו לו שהחולצה האדומה היא לא מציאה.

"חוץ מכדורגל" - חנן בן ארי

שורה מנצחת: "את עוד מתרגשת מהים. אני לא מרגש אותי כלום חוץ מכדורגל"

בקצרה: אחד השירים הכי מרגשים של בן ארי, שמצליח להתרומם עם הכדורגל מדיכאון ובעצב. השיר נכתב אחרי מונדיאל 2022 בקטאר, ונפתח עם הקלטת מאחד הניצחונות הגדולים של הנבחרת הצעירה, בהופעה המפוארת שלה במונדיאליטו בקיץ 2023.

"טוטו כדורגל" - צמד דרום

שורה מנצחת: "בוא נרד למגרש, לראות מה חדש, מה חדש שם היום במגרש. הנה באים מלכי השערים. עוד תראה, עוד תראה פלאים במגרש. בוא נראה מה חדש, דחילק"

בקצרה: דפנה אילת, שברזומה שלה יש גם את השיר "לכדורגל מבית שאן" של רביעיית מועדון התיאטרון, כתבה כאן גרסה עברית לשיר הצרפתי "Tout, tout pour ma chérie" שיצר מישל פולנרף, שבמקור לא קשור בכלל לכדורגל. כך או כך, חברי הצמד דני גולן וציון צדוק, הפכו אותו ללהיט קטן ב-1970. מתוך אלבומם השני, "מה יש לך קזנובה".

"כדורגל" - אטרף

שורה מנצחת: "חמישי כבר עצבני - בוא לאצטדיון. ויום שישי זה לא אני - בוא לאצטדיון. בשבת רק מתפלל - בוא לאצטדיון. שיגיע יום ראשון"

בקצרה: אחת הלהקות הישראליות הכי שמחות אי פעם, בשיר שממחיש את הביטוי "חיים משבת לשבת" (ובמקרה של השיר - מראשון לראשון). מתוך אלבומם השני "קונגה".

"מנו בשער" - גבריאל בלחסן

שורה מנצחת: "תספר להם, תספר להם שהיינו עשר. תספר להם אם אתה עדיין זוכר. כדורגל, אני בועט, מנו בשער כועס. החלון של הבית כנסת מתפוצץ"

בקצרה: גבריאל בלחסן, משורר הרוק המנוח, תיאר פה סצינה אמיתית מילדותו, שבה כדורגל מסמל משהו גדול הרבה יותר ממשחק: הוא ואחיו עמנואל משחקים בכדורגל, והכדור עף ומנפץ את חלונות בית הכנסת של תלמי אליהו. כך, משחק הילדים מסתיים בשבר אמיתי ואימה, כשבית התפילה וכל מה שהוא מסמל מתנפץ בערבוב קורע לב של קודש וחול, והתמימות אובדת. מתוך "השנים היפות של גבריאל".

"מלך המגרש" - איל גולן

שורה מנצחת: "או... חולה על כדורגל. או... חבל לי על הזמן. או... הניפו את הדגל. או... הגביע כבר מוכן"

בקצרה: המנון הפופ המזרחי הכי גדול שנכתב כאן על כדורגל, וככל הנראה גם הלהיט הכי גדול ברשימה הזו. מאחוריו השותפים הקבועים של גולן בראשית הקריירה, אנשי אתניקס, זאב נחמה ותמיר קליסקי. מתוך האלבום "הסתכלי אליי" (1999).

"עוד שבת" - הרצל קביליו

שורה מנצחת: "לא ישן ולא אוכל, חושב על יום שבת. על אוהדים על טלויזיה ועל עיתונים. מה יאמרו האנשים ומה יהיה איתי. יא כדורגל מה עשית לי?"

בקצרה: הרצל קביליו הקליט את הלהיט הענק הזה בזמן שהיה בעצמו כדורגלן פעיל במכבי יפו ואחד הסמלים שלה, אך שנים אחדות לאחר מכן הלך לעולמו בגיל צעיר. מי שהיה סמל הקבוצה הונצח בשמה של קבוצת האוהדים שהוקמה ביפו כעבור שני עשורים.

"שער שש" - אריק ברמן

שורה מנצחת: "מכאן הדשא נראה תמיד הכי ירוק. מכאן הניצחון מרגיש הכי מתוק. ואם אתה רוצה לצאת, שלוש שעות לברוח, שלוש שעות לשכוח, תבוא, תשב איתנו בשער שש".

בקצרה: כי מה שהכי מרגש בכדורגל, יותר מהמסירות ויותר מהגולים - אלה האוהדים ביציע. השיר הוקלט לסדרה התיעודית "בעקבות הגביע האבוד" של עמנואל רוזן, ויצא באלבום הבכורה של ברמן, "I".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully