וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה כת טיקטוק בה רקדנים שטופי מוח נדרשים להתנתק ממשפחותיהם

23.6.2024 / 0:07

בסדרה הדוקומנטרית "ריקוד השטן: כת 7M בטיקטוק" נחשף סיפורן של משפיעניות הרשת, האחיות מירנדה ומלאני - שאחת מהן הצטרפה לכאורה לכת המתמקדת ברקדני טיקטוק, עברה שטיפת מוח ונדרשה להתנתק ממשפחתה על מנת "להינצל"

הטריילר לדוקו "Dancing for the Devil: The 7M TikTok Cult"/Netflix

נטפליקס העלתה החודש סדרה תיעודית מאירת עיניים בת שלושה חלקים החופשת את סיפורם של חבורת רקדנים, כוכבי טיקטוק, שלטענת משפחותיהם עברו שטיפת מוח בכת ונדרשו להתנתק מיקיריהם על מנת "להינצל".

מבט ראשון במשפיענים בני ה-20 פלוס שמפזזים להם ברשתות החברתיות שלנו גורם לנו לחשוב שיש להם חיים מושלמים. עם מיליוני עוקבים, פרצופים מחויכים, בגדי מעצבים, שלל אקססוריז ואינספור אירועי שטיח אדום - נראה שלהיות משפיען רשת הוא הג'וב הכי נחשק היום. אולם, לפי הסרט התיעודי החדש של נטפליקס, חלק מהשמות הגדולים ביותר בסצנת הריקודים של טיקטוק למעשה נמצאים בכת מצמררת בה הם נדרשים בין היתר לנתק את הקשרים עם משפחותיהם.

"ריקוד השטן: כת 7M בטיקטוק" (Dancing for the Devil: The 7M TikTok Cult) עוקב בעיקר אחר סיפורה של משפיענית הטיקטוק מירנדה ווילקינג והניסיונות הנואשים של משפחתה להחזיר אותה הביתה. נטען כי הכת הדתית היא למעשה כנסייה שמציגה את עצמה כחברת ניהול כישרונות צעירים, 7M Films, שעובדת בעיקר עם רקדני טיקטוק ומתהדרת בסגל של יוצרי תוכן פופולריים. מירנדה היא חלק מהצמד המכונה האחיות ווילקינג. היא ואחותה מלאני היו קרובות והצלחתן המשותפת הביאה להן לא רק מיליוני עוקבים, אלא גם סדרה של קמפיינים רווחיים.

האחיות ווילקינג בזמנים טובים יותר. NETFLIX, צילום מסך
האחיות ווילקינג בזמנים טובים יותר/צילום מסך, NETFLIX

באפריל 2019, מירנדה קיבלה הודעה מרקדן בשם ג'יימס "BDash" דריק. הזוג שיתף פעולה בסרטון ריקוד, ואז התחילה ביניהם מערכת יחסים רומנטית. צלם הווידאו של ג'יימס, ישעיה שין, הכיר לבני הזוג קבוצה דתית, הידועה בשם "כנסיית שכינה", אשר נוסדה עשרות שנים קודם לכן על ידי אביו של ישעיה, רוברט שין.

במהלך התקופה המוקדמת יותר של מגפת הקורונה ב-2020, בני הזוג בילו זמן עם משפחת ווילקינג במישיגן, אולם כשמירנדה חזרה ללוס אנג'לס, אחותה החלה לשים לב שהיא הופכת למסוגרת ומרוחקת. בינואר 2021, מירנדה החליטה שלא להשתתף בהלוויה של סבה לאחר שאמרה שהיא צריכה אישור מ"אדם קרוב יותר לאלוהים" כדי לטוס הביתה. מאוחר יותר באותה שנה היא וג'יימס התארסו והשניים נישאו ללא נוכחות של איש ממשפחתה. כעת שמה הוא מירנדה דריק.

עוד כתות בנטפליקס
הסיפור הטראגי על הכת המופרעת קיבל סופסוף את הדוקו המטלטל הראוי לו

סדרת הדוקו של נטפליקס ראל: נביא החוצנים חושפת כת אנטי ישראלית שמאמינה בשיבוט תינוקות ושאלוהים הוא חייזר

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

צפו בטריילר:

בדוקו של נטפליקס נאמר שמירנדה החלה להשתתף במפגשי קריאה ארוכים של התנ"ך והברית החדשה בכנסיית שכינה, שם כומר הכנסייה השנוי במחלוקת, רוברט שין, היה מטיף את אמונותיו. הכומר טען בפני חסידיו שמוטלת עליהם החובה לנתק קשר עם משפחותיהם. לחסידיו יש נאמנות בלתי מעורערת אליו ולאלוהים, משהו שמירנדה אימצה זמן קצר לאחר שעברה ללוס אנג'לס ממישיגן כדי לחזק את קריירת הריקוד שלה.

זה היה ב-2021 שמירנדה החלה לנתק קשרים עם משפחתה - כולל עם אחותה מלאני. האחות הוזמנה בהתחלה להצטרף אף היא לכנסייה והיא מספרת שרוברט שאל אותה האם היא מחשיבה את עצמה כ"חוטאת" ושמקומה בגיהנום אם הייתה מתה עכשיו. לאחר מכן סיפרה שהכומר אמר לה שהחברים "יעזרו לה". לדברי מלאני, האורחים בארוחת הערב החזיקו ידיים כשהם ישבו במעגל, שבו רוברט כביכול הניח את ידיו על ראשה והחברים החלו "לדבר בלשונות". לאחר מכן הכריז "איש האלוהים" כביכול על מלאני שהיא "ניצלה". מלאני יצאה משם בהרגשה רעה והחליטה שלא תחזור לשם, אולם אחותה החליטה להישאר.

אחד מסרטוני הריקוד של מירנדה:

רוברט שין מואשם בהיותו מנהיג כת. NETFLIX, צילום מסך
רוברט שין מואשם בהיותו מנהיג כת/צילום מסך, NETFLIX

משפחת ווילקינג ראתה כיצד מירנדה מתרחקת מהם בהדרגה וכביכול חוסמת כל קשר עם הוריה ואחותה. הם החלו לדאוג שכנסיית שכינה פועלת יותר כמו כת. מלאני והוריה קלי ודין עלו לשידור חי באינסטגרם שנמשך 40 דקות בפברואר 2022 וחשפו לראשונה את הפחדים שלהם. הם סיפרו שהם מקווים שמירנדה תחזור ליצור איתם קשר, אחרי שהיא נעלמה להם מזה כמעט שנה. על אף שהיא ממשיכה להיות "בכל מקום" ברשתות החברתיות, רוקדת לצלילי מוזיקה "מבוגרת" שביקש רוברט, למשפחתה לא הייתה דרך ליצור איתה קשר.

ב-2022 ההורים קלי, דין והאחות מלאני התחננו בסרטון לייב באינסטגרם שמירנדה תיצור איתם קשר. Instagram, צילום מסך
ב-2022 ההורים קלי, דין והאחות מלאני התחננו בסרטון לייב באינסטגרם שמירנדה תיצור איתם קשר/צילום מסך, Instagram

תגובתה של מירנדה

בתגובה לסרט התיעודי, מירנדה פרסמה הצהרה בסטורי שלה באינסטגרם ובסרטון טיקטוק בהם הכחישה שהיא נמצאת בכת ושהתוכנית של נטפליקס היא "חד צדדית" - על אף שהם ניסו להשיג את תגובתה בזמן הצילומים ללא הצלחה. "אני אוהבת את אמא שלי, אבא שלי ומלאני והם לנצח יהיו חלק מהחיים שלי", אמרה, "האמת היא שאנחנו פשוט לא רואים עין בעין בשלב הזה. אני מאמינה שהסרט התיעודי הזה הוא סיפור חד צדדי. הקדשתי את חיי לישו ב-2020 וביקשתי מהמשפחה שלי קצת מקום כבר בהתחלה כדי לאסוף את המחשבות שלי ולעבד את הדרך החדשה שלי".

היא גם מסרה תגובה ל-The Cut: "אני לא מוחזקת בניגוד לרצוני ומעולם לא הייתי בת ערובה. אני הולכת לכנסייה ויש לי אמונה באלוהים. אם יום אחד ארצה להמשיך את אמונתי במקום אחר, אעשה זאת וארגיש חופשיה לחלוטין לעשות זאת. מבחינת הקריירה שלי, התקופה שלי ב-7M Films הייתה אחת השנים המרגשות ביותר בחיי, ואם יום אחד ארצה לשתף פעולה עם חברת ניהול אחרת או להקים חברה משלי, אעשה זאת. אף אחד לא מכריח אותי לעשות דבר".

מירנדה מגיבה לדוקו:

התגובה המלאה של מירנדה לסרט התיעודי של נטפליקס. NETFLIX, צילום מסך
כפי שפרסמה בסטורי באינסטגרם/צילום מסך, NETFLIX

והיא לא לבד

משפחת ווילקינג היא לא היחידה שחשפה פרטים על הארגון המפוקפק בסדרה התיעודית של נטפליקס. למעשה "הכת" הזו החלה הרבה לפני שטיקטוק בכלל היה קיים. רוברט שין הקים את כנסיית שכינה בשנות ה-90, והאחיות מלאני ופריסילה לי הפכו לחברות הראשונות בה. פריסילה בסופו של דבר בילתה למעלה מ-20 שנה כחברה בקבוצה ורק לאחרונה עזבה, בעוד שאחותה מלאני עזבה כמה שנים קודם לכן והצליחה לחזור לחיות "חיים נורמלים". פריסילה התחבטה עם עברה והתקשתה להשלים עם מה שחוותה תחת עינו של רוברט שין. עבורה החזרה ל"מציאות" עדיין מלאת משברים.

עדויות מזעזעות של חברים לשעבר הופיעו לאורך הסדרה, ביניהן האשמות על תקיפה מינית וניצול כספים. חברים לשעבר חיזקו את החששות של משפחתה של מירנדה, כשטענו שהם היו "מבודדים" ו"עברו שטיפת מוח" על ידי הכומר והכנסייה. לפי מספר רקדני 7M לשעבר, רוברט מיתג מחדש את הכנסייה שלו כך שתעסוק בעיקר ברקדנים מפורסמים מהטיקטוק, תוך ניצול הפגיעות שלהם כאמנים שאפתנים שעברו ללוס אנג'לס כדי לרדוף אחר חלומותיהם. הם אמרו שבסופו של דבר הם נתנו לרוברט את מרבית הכנסתם באמצעות מעשר ושכר טרחה, נאלצו להשתתף במפגשי לימוד תנ"ך ארוכים ועודדו לנתק קשר עם חבריהם ובני משפחתם. כמו כן, הם היו צפויים לחתום על הסכמי סודיות.

הרקדן והחבר לשעבר קווין 'קונקרטי' דייויס טען ששין אמר שהוא יכול להציל את בנו הצעיר רק על ידי נטישתו - כלומר בעצם לחתוך אותו לחלוטין מחייו. רקדנים בסרט התיעודי סיפרו כיצד הם נאלצו לשעבד חלק מהרווחים שלהם לכנסייה ול-7M - עם 20% עבור דמי ניהול ו-30% עבור הכנסייה. חלק מהחברים אמרו שהם נותרו ללא כסף, על אף שהובילו מסעות פרסום של מותגים וייצרו רווחים מיצירת התוכן שלהם.

מלאני לי ורוברט שין בתמונה מתוך הסרט "Dancing for the Devil: The 7M TikTok Cult" של נטפליקס. NETFLIX, צילום מסך
מלאני לי ורוברט שין בתמונה מתוך הסרט "Dancing for the Devil: The 7M TikTok Cult" של נטפליקס/צילום מסך, NETFLIX

בשנים האחרונות רוברט יצא למתקפה. בשנת 2022 הוא הגיש תביעת לשון הרע והוצאת דיבה מסחרית נגד כמה מחברי הכנסייה לשעבר, כולל האחיות לי, בטענה שהם פרסמו "הצהרות שווא" על כך שארגונו הינו כת. בשנה שלאחר מכן, קבוצה של רקדני 7M לשעבר הצטרפה לתלונה צולבת עם חברי כנסייה לשעבר נגד רוברט - והאשימה אותו ואת מקורביו בהונאה, עבודת כפייה וסחר בבני אדם. התיק צפוי להגיע לבית המשפט ביולי בשנה הבאה ועד כה לא הוגשו כתבי אישום פליליים.

היום מירנדה חזרה לרקוד עם משפחתה:

@itsmirandaderrick Like a scene out of Mamma Mia! With our Mamma? . . . @Melanie Wilking @Kelly wilking #dance #love #dancingqueen #mammamia #family #joy #abba #cielofarms #malibubarn #winery #malibu @Joyfolie @The Barn at Cielo Farms @ABBA ♬ Dancing Queen - Various Artists

במקביל, מירנדה חידשה במידת מה את הקשר עם משפחתה - אולם אסור להם להעלות את שמו של שין או את הכנסייה בנוכחותם. לאחרונה היא פרסמה תמונה באינסטגרם מחתונתה של מלאני, אחותה. באפריל מירנדה פרסמה סרטון שמציג את האחיות ווילקינג מתאחדות ורוקדות מחויכות עם אמן. על אף הקירוב, נראה שמערכת היחסים בין האחיות שהייתה פעם הדוקה ממשיכה להיות מתוחה ולא בטוח שהיא אי פעם תחזור להיות כשהייתה.

"ריקוד השטן: כת 7M בטיקטוק" זמין לצפייה בנטפליקס ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully