וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירי "האח הגדול" מבינים שהדר הכי מעניינת בבית. לכן הם מתלבשים עליה

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 9:32

מכל הדברים שמטריפים את חבורת שונאי הדר, נדמה שהעובדה שהיא מסרבת להישבר היא הדבר שהכי מוציא אותם מדעתם. וגם: פרידה יכולה להחליף את התוכי, המרדף המביך של קורלי אחר זמן מסך, וההתבכיינות של אור צורמת וחסרת טאקט. מילא הוא אבל איפה עורכי התוכנית?

הדר על מלאני, "האח הגדול"/רשת 13

"האח הגדול" 2024 מציג "אבודים": 13 ישראלים וישראליות נסגרו בבית מצולם אחד בו הם פוגשים את השדים הכי גדולים שלהם בתקווה שיצליחו לגבור עליהם, לסיים את התהליך ואולי אפילו לצאת מהבית עם המיליון. בנצרות קוראים לזה כור המצרף, המקום הזה בין גן עדן לגיהנום שבו הנשמה עוברת ניקוי עד שהיא ראויה לעבור לגן עדן. כמו הדמויות בסדרת המסתורין ההיא, גם הצופים ב"אח" לא באמת יודעים מה כל אחד מהאנשים האלה עשה כדי להגיע לכאן, אבל מצפייה בפרקים האחרונים נראה שיש להם לא מעט ניקוי רוחני לעבור. וכן, אם הגעתי למצב שאני צריך לפתוח תיאוריות מופרכות לגבי תפקידו של הבית בנווה אילן, כנראה שהיה פרק באמת, אבל באמת, משעמם.

הדר ממשיכה להיות הדיירת שעוברת את התהליך הכי מייסר ובהתאם גם הכי מעניין בבית. מי שנכנסה לבית עם תעודת זהות שהעלתה חשד שהיא דיירת ה-AI, התגלתה במהירות כאחת הדמויות הכי מעניינות, עגולות וחשופות של העונה. גם בלי לדעת באמת מה המצב בחוץ, נראה שגם הדיירים בבית מרגישים את זה ולכן הם לא מפסיקים להתלבש עליה. נניח מלאני, שאחרי חודש מחוץ לבית חזרה עם אסטרטגיה ברורה להפוך לנמסיס של הדר מתוך ידיעה שזה יספק לה זמן מסך. אתמול, כשהתוכי - אגב, נדמה לי שהיו יכולים להשקיע בפוחלץ/בובה קצת יותר משכנעים - חשף בפני כולם כי היא טוענת שהדר לא אמינה, היא אפילו לא ידעה להסביר את עצמה ורק מלמלה משהו על זה שהן לא חייבות להיות חברות. אם כבר שיחות על אמינות וישירות, זה לא מנע ממלאני עצמה להיכנס מאוחר יותר לחדר האח ולהסביר שיש לה בעיה להגיד לאנשים דברים בפנים ולשטוח סיפור מרגש אך גנרי על נתק משפחתי ונטישת אב.

מכל הדברים שמטריפים את חבורת שונאי הדר, נדמה שהעובדה שהיא מסרבת להישבר היא הדבר שהכי מוציא אותם מדעתם. לא משנה כמה "חשש" יקראו לה וכמה פעמים ירכלו עליה עוד לפני שעזבה את החדר, הבחורה פשוט עשויה מבטון. אני לא יודע אם אלה החומרים של ההזרקות או פשוט האוויר של רמת אפעל, אבל אם היו מבקשים ממני לנחש מי מהדיירות בבית הגיעה עם עבר קרבי ונלחמה בעזה, הייתי מהמר דווקא עליה ולא על מלאני, למשל. קרב הנמרות בין מלאני והדר לא בא בטוב לפרידה וקורלי, שבכלל תכננו בעצמן לקבל חשיפה באמצעות הקו האנטי-הדרי שלהן. פרידה, שלרגעים כמעט התחלתי לחבב אותה, חזרה לפוזיציית הפסיכולוגית המזמרת של החבורה ונוקטת בשיטת הטיפול השנואה עליי: חזרה על מה שהמטופלים אומרים לה בטון אמפתי. אם הפוחלץ-תוכי מחוץ לבית יבקש כמה ימי חופש לבקר את הקרובים שלו בחנות הפיראט האדום, אפשר פשוט להניח את פרידה במקומו.

מלאני, "האח הגדול". רשת 13, צילום מסך
חזרה עם אסטרטגיה ברורה. מלאני, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

המסר שקיבל אור מהבית הצליח להיות העלילה הכי בנאלית אך גם מעצבנת של השבוע. נשים בצד את התגובות הלא פרופורציונליות של הדיירים לכל סימן מחוץ לבית, כאילו הם בעצמם מופתעים מכך שמישהו באמת צופה בתוכנית שהם נכנסו אליה, איך אפשר לשדר מונולוג שלם של דייר שלא ראה את הבן שלו חודש וחצי כי הוא נכנס לריאליטי, בזמן שמאות משפחות בישראל לא ראו את הילדים שלהם יותר מתשעה חודשים וחלקן גם לא יראו אותם לעולם? ולא כי הם מתחרים על מיליון שקלים, אלא כי הם נמקים בעזה. בסדר, אור גם לא חושב שיש משהו אלים או בריוני בהתנהגות שלו, אז לא ציפיתי ממנו למודעות חברתית, אבל איפה זאת של עורכי התוכנית? במקום זה הוא הכניס את נועם, התאום שההשקעה שלו בגוף שלו מסתיימת בצוואר, לשיחה על ההבדלים בין לקרוא לאחיו ברק במלעיל או במלרע.

וכן, הייתה גם הנשיקה המדוברת בין קורלי ובן. לכאורה, סוף סוף קו רומנטי בבית הזה שלא נראה כמו זוגיות הרסנית שנועדה לכישלון; בפועל? בן הוא מסוג הבחורים שכותבים בטינדר "מאוהב באהבה" וקורלי הצליחה למצוא מושא רומנטי שהדר לא תיקח ממנה ככה על הדרך, בלי שהיא שמה לב, ואז גם תשתעמם ממנו ותגיד לו "ביי" כעבור יומיים. אפילו יותר ממערכת היחסים בין פרידה ודני, הרומן הזעיר בין קורלי ובן צועק 'מערכת יחסים למצלמות'. אני לא יודע מה בן באמת מרגיש כלפי קורלי, בעיקר כי מדובר בבחור שמשחקו אומנותו ונראה שהוא בעצמו לא יודע מי הוא באמת, אבל המרדף של קורלי אחרי קו עלילה שבו היא הכוכבת כל כך שקוף שזה מביך.

עוד בוואלה!

"הוא חייב לעוף הביתה": סערה ברשתות אחרי הפיצוץ בין אור לעינב באח הגדול

לכתבה המלאה
אור, "האח הגדול". רשת 13, צילום מסך
אנחנו לא מצפים ממנו למודעות. אור, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

זהו, ברביעי הבית ילך עוד צעד לכיוון ניקוי הנשמות של הדיירים, כששני מודחים יחזרו הביתה ל-24 שעות שבסופן אחד מהם יחזור להיות דייר רשמי בבית. נשים בצד את העובדה שמדובר בהודעה על כישלון הכניסה השנייה, אני עוד זוכר ימים תמימים יותר שבהם יציאה מבית "האח הגדול" הייתה דבר חד כיווני, והדיירים לא היו מושפעים מאיך שהם נתפסים מחוץ לבית. כמו כל דבר העונה, גם חזרת הדיירים המודחים תעסוק בעיקר בהדר - האם אחד מהאקסים שלה (תום או יהב) יחזור לחייה? מה יקרה אם אורית טנג'י תחזור לבית? האם אנחנו מוכנים לעוד ויכוחים על ניקיונות? כל זאת ועוד בטור הבא של קארין.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully