וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל של ארנולד מ"על טעם ועל ריח" נחשף: תקיפה מינית ו"מוות חשוד"

15.8.2024 / 0:08

בשנות ה-80 גארי קולמן היה הילד/שחקן המפורסם ביותר בעולם, אבל מחוץ למסך, חייו היו מלאים בקשיים בריאותיים, נפשיים וכלכליים. דוקו חדש על חייו ומותו חושף בין היתר שהנפילה שהובילה למותו הייתה "בנסיבות מחשידות"

הדוקו "גארי" על חייו של גארי קולמן/Peacock

כל מי שגדל בשנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 מזהה את גארי קולמן - אם לא בשם, אז בטח בפרצוף. קולמן זכה לתהילה בינלאומית כשגילם את הילד הקטן ארנולד ג'קסון בסיטקום "על טעם ועל ריח" ששודר מ-1978 עד 1986 והוא זכור במיוחד בזכות המשפט: "What'o talkin' 'bout, Willis?" (על מה אתה מדבר, ויליס?).

קולמן הפך למפורסם ואהוב ברחבי העולם בזכות התפקיד, האישיות הכובשת וההומור שלו. למרות התהילה והזוהר קולמן סבל כל חייו - ביות היתר ממחלת כליות בשם דלקת כליות נפריטיס, בגללה עבר שתי השתלות כליה עוד לפני גיל 18 וגרמה להפסקת צמיחתו בגיל צעיר - בשל כך נשאר קולמן בגובה 1.42 מ' ובעל מראה של ילד צעיר במשך כל חייו. בסופו של דבר הוא מת בשנת 2010 בגיל 42 משטף דם במוח לאחר נפילה בביתו, שכעת מוטלת בספק ומוגדרת כ"חשודה".

זו המסקנה העיקרית מהטריילר הראשון לסרט התיעודי החדש של רשת פיקוק, "גארי", שישודר בסוף החודש ויחקור לפי הפרסומים את "חייו המרתקים ומותו המסתורי של השחקן האהוב, גארי קולמן, כולל הצד האפל של חייו מחוץ לאור המצלמות".

גארי קולמן בתפקיד ארנולד בסדרת הטלוויזיה "על טעם ועל ריח". NBC TV, צילום מסך
גארי קולמן בתפקיד ארנולד בסדרת הטלוויזיה "על טעם ועל ריח"/צילום מסך, NBC TV

הסרט מציג ראיונות עם חלק מחבריו, כולל מי שגילם את ויליס אחיו בסדרה, טוד ברידג'ס, שתיאר את קולמן כ"כוכב אמיתי". ברידג'ס הוא היחיד מבין ארבעת כוכביה הראשיים של הסדרה שעודנו בחיים, שכן דיינה פלטו, שגילמה את אחותם החורגת קימברלי, מתה בשנת 1999 כתוצאה מצריכה של מנת יתר, וקונרד ביין, שגילם את אביהם המאמץ פיליפ דרמונד, הלך לעולמו בגיל 89 בשנת 2013.

מרואיינים נוספים בדוקו כוללים את הוריו המנוכרים של קולמן, מנהליו לשעבר ואשתו לשעבר שאנון פרייס. בין היתר נטען בדוקו ש"הוריו ושותפיו העסקיים בגדו בו וגנבו חלק ניכר מרווחיו. הצופים יקבלו תובנות לגבי מחלתו והדיכאון ממנו סבל קולמן לאורך חייו, צרותיו הכלכליות, נישואיו הסוערים ומותו קורע הלב", נכתב בתקציר.

עוד ילדים שהיו כוכבים וקרסו
ג'ק לויד, הילד שכיכב ב"מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום", אושפז לאחר התקף פסיכוטי

אדוארד פורלונג, הילד שכיכב ב"שליחות קטלנית 2", איבד את שיניו בגלל סמים - וכך הוא נראה היום

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
משמאל לימין: טוד ברידג'ס (ויליס), קונרד ביין (פיליפ דראמונד) וגארי קולמן בצילום פרסומי של סדרת הטלוויזיה "על טעם ועל ריח"ב-1978. NBC TV/, GettyImages
משמאל לימין: טוד ברידג'ס (ויליס), קונרד ביין (פיליפ דראמונד) וגארי קולמן בצילום פרסומי של סדרת הטלוויזיה "על טעם ועל ריח" ב-1978/GettyImages, NBC TV/

"חייו הם תמרור אזהרה"

גארי קולמן מודיע על פשיטת רגל ב-1999. James Peterson, GettyImages
גארי קולמן מודיע על פשיטת רגל ב-1999/GettyImages, James Peterson

מחוץ למסך, חייו של קולמן היו מלאים בקשיים בריאותיים וכלכליים. בקטעי ארכיון הכלולים בטריילר הוא נראה אומר: "אם מישהו היה אומר לי שהחיים שלי היו נראים ככה בשלב מוקדם מספיק, בו עוד הייתי יכול לצאת - הייתי יוצא".

מנהלו לשעבר דיון מיאל נזכר בשיחה קורעת לב עם קולמן: "הוא אמר לי 'רק רציתי להיפרד. אני לא יכול לסבול את זה יותר', ושנינו בכינו. חייו היו רצופים באכזבות. משנת 1985 ועד מותו הוא חי בלי אף כליה מתפקדת". "חייו הם תמרור אזהרה", אומר מיאל בעוד אחרים תיארו את קולמן כ"אדם גדול בגוף של ילד קטן" ו"הילד/שחקן הגדול בכל הזמנים".

שנות חייו האחרונות היו מלאות בסקנדלים. ב-1998, הואשם קולמן בתקיפה בזמן שעבד כמאבטח בקניון, לאחר שהיכה מעריצה שזיהתה אותו. לאחר שסירב לתת לה חתימה נוצר ביניהם ויכוח שהסתיים כשקולמן חבט בפרצופה מספר פעמים. הוא נמצא אשם בסעיף אחד של תקיפה וקיבל עונש מאסר על תנאי. בין השנים 2007 ל-2009 הוא היה מעורב בלפחות שלוש תקריות אלימות עם אשתו ולאחר מכן גרושתו, שאנון פרייס, ובתקרית נוספת נטען שניסה לדרוס מעריץ שצילם אותו ברחוב. חודשים לפני מותו בשנת 2010, קולמן נעצר בעקבות מקרה נוסף של תקיפה ואלימות ביתית ושוחרר לאחר מעצר של יום אחד.

תמונת המעצר של גארי קולמן, 2010. Kypros/, GettyImages
תמונת המעצר של גארי קולמן, 2010/GettyImages, Kypros/

באוגוסט 1999 הגיש קולמן בקשה לפשיטת רגל וטען שכמה אנשים היו אחראים למצבו הכלכלי: "זה מתחיל ממני, דרך רואי החשבון, הורי המאמצים, הסוכנים שלי, עורכי הדין, ושוב אני". זה קרה לאחר שהפסיד 200,000 דולר בניסיון לפתוח ארקייד בקליפורניה. גם ההוצאות הכספיות על הטיפולים הרפואיים שנאלץ לעבור באופן קבוע תרמו במידה ניכרת לבעיות הכלכליות שלו, ולעתים אילצו אותו לפנות לפעילויות גיוס כספים בדרכים חריגות. כך למשל בשנת 1999, הוא ניסה למכור במכירה פומבית מקוונת תחת הכותרת "הצילו!" פריטים יקרי ערך שנותרו לו ממימי תהילתו, שכללו את הספה שלו, "חליפת סרסור זעירה" עם נעלי נייקי מוזהבות תואמות ומגרד קרח עם חתימתו. בסך הכל הוא הצליח לגייס במכירה הזו כ-5,000 דולרים.

קולמן כאמור מת ב-2010 בגיל 42, שנה לאחר שעבר ניתוח לב. סיבת המוות הרשמית שלו הייתה דימום מוחי, המכונה דימום אפידורלי, שנגרם כתוצאה מנפילה במדרגות ביתו. הסרט התיעודי כולל את שיחת החירום למוקד 911 של גרושתו פרייס ומעלה ספקולציות וחשדות לגבי נסיבות מותו. פרייס אומרת למצלמה: "אנשים חושבים שאני עשיתי את זה. בגלל שאני האקסית, אני האדם הרע, נכון?"

"אמרתי לו שאני בתולה - הוא תקף אותי מינית"

גארי קולמן עם דיאן סורנטינו (מיס ארובה) וונסה בניטל (מיס מנילה) בלאס וגאס, 1997. Brad Elterman, GettyImages
גארי קולמן עם דיאן סורנטינו (מיס ארובה) וונסה בניטל (מיס מנילה) בלאס וגאס, 1997/GettyImages, Brad Elterman

בשנת 2022, השחקנית לשעבר של סאטרדיי נייט לייב, מולי שאנון, האשימה את קולמן בתקיפה מינית בשיחה עם הווארד שטרן. היא אמרה שב-1987, כשהייתה בת 17, חתמה על חוזה עם המנהל של קולמן, מארק רנדל, והלכה לפגוש את השחקן לכוס תה במלון פלאזה בניו יורק. לאחר הפגישה, קולמן שהיה אז בן 19 הזמין אותם לראות את סוויטת הפנטהאוז שבה שהה. שאנון טוענת שברגע שרנדל עזב את הסוויטה, התנהגותו של קולמן השתנתה.

"הוא אמר לי לשבת על המיטה, זה היה מתוק. ואז הוא דגדג אותי קצת". שאנון מספרת כי אמרה לו שהיא בתולה, אולם מעשיו נהפכו לאגרסיביים יותר. "הוא היה מאוד נחוש וניסה לנשק אותי ולעלות עליי, ואני אמרתי לו - 'לא, גארי, עצור'. דחפתי אותו ממני, והוא ירד מהמיטה ואז עלה שוב וקפץ עליה כשהוא כורך עצמו סביבי...". שאנון אמרה שבסופו של דבר היא "נמלטה החוצה" מהחדר ואמרה לרנדל "לשמור" טוב יותר על קולמן.

הסרט הדוקומנטרי "גארי" ישודר ברשת Peacock ב-29.8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully