וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילור סוויפט על ניסיון הפיגוע וביטול ההופעות בווינה: "התמלאתי פחד ואשמה"

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 2:11

הזמרת התבטאה לראשונה מאז חשיפת הניסיון של פעילי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) להוציא לפועל פיגוע נגד מעריציה באוסטריה, והסבירה כי המתינה עם תגובתה לסוף הסיבוב האירופי - מחשש שהדבר יסכן את הקהל

טריילר לסרט סיבוב ההופעות Eras של טיילור סוויפט/טיילור סוויפט

הזמרת טיילור סוויפט כתבה הלילה (רביעי) כי ביטול ההופעות בווינה, בעקבות חשיפת המזימה של פעילי דאעש להוציא לפועל פיגוע נגד המעריצים בעיר, מילא אותה בתחושות של פחד והמון אשמה. בפוסט באינסטגרם, הסבירה סוויפט כי הסיבה לכך שנמנעה מהתבטא עד כה בנושא הייתה שהיא חששה שהדברים עלולים לעורר מחדש את "האנשים שרוצים לפגוע במעריצים שבאים להופעות", וכי היא העדיפה קודם כל לסיים בביטחה את הסיבוב האירופי.

"ביטות ההופעות שלנו בווינה שבר לי את הלב", כתבה סוויפט. "הסיבה לביטולים מילאה אותי בתחושות של פחד, ובכמויות אדירות של אשמה, מפני שכל כך הרבה אנשים תכננו להגיע למופעים האלה. אבל גם הייתי כל כך אסירת תודה לרשויות מפני שהודות להן, התאבלנו על מופעים ולא על חיי אדם. האהבה והאחדות שראיתי אצל המעריצים שהתאגדו נגעה לליבי".

"החלטתי שכל האנרגיה שלי צריכה להיות מתועלת להגנה על כמעט חצי מיליון בני אדם שתכננו להגיע להופעות שלי בלונדון. הצוות שלי ואני עבדנו יד ביג עם צוות האיצטדיון והרשויות בבריטניה בכל יום כדי להגשים את היעד הזה, ואני רוצה להודות להם על כך. תנו לי להיות ברורה מאוד: אני לא הולכת לדבר בנושא מסוים בפומבי אם אני חושבת שזה עלול לעורר את אלה שרוצים לפגוע במעריצים שרוצים לבוא להופעות. במקרים כאלה, 'שתיקה' היא בעצם גילוי של איפוק, בהמתנה להתבטא בזמן הנכון. העדיפות העליונה שלי הייתה לסיים את סיבוב ההופעות האירוםי בביטחה, ובהקלה גדולה אני יכולה לומר שעשינו את זה".

כזכור, לפני כשבועיים הוכרז על ביטול שלוש הופעות בווינה של סוויפט, הנמצאת בעיצומו של סיבוב הופעות מצליח במיוחד, לאחר מעצרם של פעילים המזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) שתכננו על פי החשד פיגוע מחוץ לאצטדיון שאמור היה לארח את המופעים, נגד המעריצים הרבים. המזימה סוכלה, אך המוני מעריצים נותרו מאוכזבים לאחר שהגיעו במיוחד לאוסטריה כדי לצפות במופעים שבוטלו. לא מעטים מהם התאכזבו גם מכך שסוויפט נמנעה מלהגיב לנושא ולו ברמז גם ימים ארוכים לאחר הביטול.

טיילור סוויפט בהופעה ביוני 2024 באצטדיון גרופמה בליון. GettyImages
טיילור סוויפט בהופעה ביוני 2024 באצטדיון גרופמה בליון/GettyImages

סוויפט אמורה הייתה להופיע בעיר האוסטרית, וישראלים רבים תכננו להגיע להופעות אלה. במשטרה המקומית הבהירו בתחילה אין כל כוונה לבטל את המופעים, אך לאחר מכן הודיעה הפקת המופע כי כל שלושת המופעים שתוכננו בעיר בוטלו, וכי כספם של רוכשי הכרטיסים יוחזר.

שלושה צעירים נעצרו במסגרת הפרשה: בן 19 ממוצא צפון-מקדוני שנשבע אמונים לארגון המדינה האסלאמית (דאעש), ושני נערים נוספים בני 17. על פי הדיווחים בתקשורת האוסטרית, שלושה חשודים נוספים נמלטו, ונערך אחריהם מצוד ברחבי אירופה. בביתו של החשוד המרכזי בפרשה אותרו חומרים כימיים, אך טרם התברר אם הם נועדו להיות חלק מפצצה. בבילד הגרמני דווח כי המידע הראשוני על החולייה הגיע לרשויות האוסטריות מארגון ביון זר.

עוד בוואלה

אלפי ישראליות בכו בווינה על ביטול המופע של טיילור. אחר כך בא גם הכעס עליה

לכתבה המלאה

בשנת 2017 נהרגו כ-22 בני אדם אדם ויותר מ-100 נפצעו בפיגוע של דאעש במופע של אריאנה גרנדה במנצ'סטר ארנה בבריטניה. שנתיים לפני כן נרצחו כ-130 אנשים במתקפת טרור משולבת של הארגון בפריז, שכללה טבח בתיאטרון בטאקלאן בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully