וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן עמדי מגיב למירי רגב: "אלו לא רעשי רקע. אלו האחים שלנו"

23.8.2024 / 12:30

הזמר והשחקן, שנפצע ברצועת עזה, הצטרף לגל האמנים ואנשי התקשורת שהעבירו ביקורת על דברי שרת התחבורת מירי רגב, שאמרה שהיא "מתעלמת מרעשי רקע". עמדי: "זה לא 'רעשים'. זה האחים והאחיות שלנו". רגב ענתה: "הדברים השקריים שהוצגו בתקשורת הטעו אותך"

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"/תדמית

הזמר והשחקן עידן עמדי, שלחם ברצועת עזה ונפצע קשה, הצטרף היום לגל האמנים ואנשי התקשורת שהעבירו ביקורת על דברי שרת התחבורת מירי רגב, במסיבת העיתונאים בה אמרה כי היא "מתעלמת מרעשי רקע" ומוסיפה לעבוד על טקס הזיכרון הממלכתי ב-7 באוקטובר. עמדי כתב באינסטגרם שלו: "זה לא 'רעשים'. זה האחים והאחיות שלנו. כל מי שהגיע לדרום ב-7 באוקטובר תהה בסתר ליבו אם יזכה לחזור למשפחתו ולאוהביו. בשדרות, בכפר עזה, באופקים ובבארי. אותו עם. אותם שברים. אותו געגוע".

רגב השיבה לו: "עידן היקר, גיבור שלנו. צר לי שהדברים השקריים שהוצגו בתקשורת הטעו אותך. גם אני חושבת כמוך, חייבים להתאחד ולפעול יחד. כשדיברתי על רעשים, דיברתי על אלה שמסיתים נגדי, פוגעים בי, משווים אותי לסינוואר ומאימים על חיי. באף שלב לא דובר על משפחות שכולות, משפחות חטופים או קהילות כאלה ואחרות. לצערי התקשורת מעוותת מסלפת ומפלגת. אחים אנחנו".

עידן עמדי משתחרר מבית החולים לאחר שנפצע בפעילות מבצעית בעזה. 25 בינואר 2024. ניב אהרונסון
עידן עמדי/ניב אהרונסון

בכך התעצמה סערת טקס הזיכרון הלאומי ל-7 באוקטובר. בעקבות מסיבת העיתונאים של רגב, שמונתה לתפקיד השרה האחראית על הטקס השנוי במחלוקת מטעם הממשלה, הודיע אתמול איש התקשורת חנוך דאום כי הוא קיבל על עצמו להנחות את הטקס החלופי של בני משפחות הנופלים והנרצחים - ותקף את הדברים של השרה.

"לאחר ששמעתי את דבריה הפוצעים והמכאיבים כל כך של מירי רגב, קיבלתי על עצמי להנחות את טקס הזיכרון הלאומי של המשפחות השכולות והחטופים", כתב דאום בפייסבוק. "דיברתי עם מארגני הטקס ואני מתחייב שזה יהיה טקס ממלכתי, כל ישראלי ומאחד, שיתן מקום לכאב ולזיכרון הישראלי על כל גווניו. כשם שהגיבורים שלנו נלחמו יחד באותה שבת ארורה, כך אנחנו נעמוד יחד, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים בחיבוק משותף. לזכרם".

במסיבת העיתונאים שהיא כינסה אתמול בירושלים, בתגובה לגל החרמות שהכריזו הקיבוצים ומשפחות החטופים על הטקס, רגב זלזלה בזעם ובכאב של השורדים, הקורבנות והמשפחות השכולות של ה-7 באוקטובר וכינתה אותם "רעשי רקע". בנוסף, יצרה השוואה מקוממת בין היוזמות העצמאיות של הקיבוצים לטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני. אחרי זה, האשימה את התקשורת בסילוף דברים שהיא עצמה אמרה אל מול המצלמה.

השימוש של רגב במילה "רעשים" לביקורת שנשמעה מהיישובים שהותקפו בטבח, כמו גם התבטאויות נוספות מאותה מסיבת עיתונאים, עוררו ביקורת ציבורית נרחבת. קיבוצים ויישובים רבים באזור עוטף עזה כבר הודיעו כי אין בכוונתם להשתתף בטקס ולשתף עמו פעולה.

עוד בוואלה

טקס אחד לממלכה, וטקס אחד למלוכה: רגב היא רק הפרזנטורית. נתניהו הוא המפיק הראשי

לכתבה המלאה

המחאה הגיעה גם לאמנים: המוזיקאי בניה ברבי סירב להופיע בטקס הזיכרון הרשמי. נתנאל מויאל, איש יחסי הציבור של בניה ברבי, מסר: "אכן, קיבלנו פנייה לקחת חלק בטקס, ובחרנו כמו בכל השנה האחרונה להמשיך להופיע ולחזק את החיילים, הפצועים, המפונים ואת משפחות החטופים שזה הדבר החשוב מכל. בהזדמנות זו, אנו רוצים להביע חיזוק לחיילינו הנלחמים בחזית ונמשיך להגיע ולפגוש את הלוחמים והמשרתים, ומחזקים ומחבקים את משפחות החטופים. אמן ונדע ימים טובים, שנראה את החטופים שבים אלינו במהרה, ונדע אחדות בעם ישראל".

בניה ברבי באולפן וואלה לקראת מצעד שירי ריטה. ראובן קסטרו
בניה ברבי/ראובן קסטרו

על רקע הודעת קיבוצים רבים מעוטף עזה שלא ישתפו פעולה עם הטקס הממלכתי לציון אירועי 7 באוקטובר, הודיעה השבוע גם הזמרת ריטה כי תגיע לכל מקום שבו תושבי העוטף יבחרו לציין את יום הזיכרון. בכך רמזה ריטה כי לא תשתף פעולה עם הטקס הממלכתי של מירי רגב.

"עם יקר שלי", כתבה ריטה בפוסט שפרסמה באינסטגרם שלה. "אני אגיע לכל קיבוץ או מושב בעוטף עזה, ב-6 או ב-7 באוקטובר כדי לחבק ולנחם את הלב והנשמה הכואבים והאבלים של כל המשפחות שאיבדו את היקר להם מכל. ואיפה שהם יחליטו לציין את הזיכרון והשבר - אני אהיה שם איתם. כולי תקווה שנתבשר בימים הקרובים על החזרת החטופים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully