וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיינט ו-i24 דיווחו שהמצבה של נחום היימן נגנבה. בתו סי היימן: "זה שקר"

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 15:38

באתר מיינט ובערוץ i24NEWS דיווחו על גניבה מסתורית של מצבת נחום היימן, אך בתו סי מבהירה שמדובר בפרסומים שקריים: "אני מתקשה לנשום מהדיון על הדבר הזה. בתקופה שבה יש לנו חטופים, הרוגים ומפונים. לא הולם לדבר על המצבה של אבא שלי בזמנים האלה"

משדר מיוחד בוואלה בעקבות מות המלחין נחום (נחצ'ה) היימן, שכולל השמעת הקלטת דבריו של היימן "ישראל היא מדינה מזויינת שלא דואגת לאמנים הוותיקים שלה", שנאמרו לעיתונאי שגיא בן נון, שיחה עם בתו המוזיקאית סי היימן וביצוע של אורי הרפז לשיריו של היימן/צילום: ראובן קסטרו, באדיבות באדיבות yes דוקו, ערוץ youtube סי היימן, הקלטת ראיון ל"מעריב",עריכת וידאו: עמרי וייס, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סייריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

האומנם המצבה של נחום (נחצ'ה) היימן נגנבה? הבוקר (שני) פורסמה באתר מיינט נתניה, מקבוצת ידיעות אחרונות, הטענה כי מצבתו של המלחין וחתן פרס ישראל נחום (נחצ'ה) היימן נגנבה מבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא. בידיעה צוטט שאול דור, יו"ר ההסתדרות בהוד השרון וכפר סבא, שאמר: "בכל שבועיים אני מגיע לבית העלמין מנוחה נכונה כפר סבא לסדר לנקות את המצבה של היימן, חתן פרס ישראל לזמר העברי. פתאום אני מגלה, אלוהים ישמור, שהמצבה נעלמה. חיפשתי בכל מקום אפשרי ולא מצאתי להיכן נעלמה המצבה". לאחר מכן, פורסמה גם בערוץ i24NEWS הטענה כי מצבתו של המוזיקאי, שהחודש מלאו שמונה שנים למותו - נגנבה. כתב הערוץ, הלל קסלר, טען בשידור כי "המצבה נגנבה בימים האחרונים ולא ברור מי גנב את זה ומה היה האינטרס שלו ולמה המעשה הזה נעשה". קסלר הוסיף כי מדובר ב"תקרית מאוד מוזרה ומאוד חמורה", ואמר גם כי לא פשוט לגנוב מצבות, "זו חתיכת פרוצדורה לעשות את זה, בעיקר בלי שאף אחד ירגיש בכך".

המצבה הישנה והחדשה על קברו של המלחין והמוזיקאי נחום (נחצ'ה) היימן בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא

המצבה הישנה, לפני שהוחלפה באחרת, על קברו של המלחין והמוזיקאי נחום (נחצ'ה) היימן בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא, שכללה טעות בשנה העברית של מותו. באדיבות המשפחה
המצבה הישנה, לפני שהוחלפה באחרת, על קברו של המלחין והמוזיקאי נחום (נחצ'ה) היימן בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא, שכללה טעות בשנה העברית של מותו/באדיבות המשפחה
מצבה חדשה הוצבה של קברו של המלחין והמוזיקאי נחום (נחצ'ה) היימן בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא במלאת שמונה שנים למותו, אוגוסט 2024. באדיבות המשפחה
מצבה חדשה הוצבה של קברו של המלחין והמוזיקאי נחום (נחצ'ה) היימן בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא במלאת שמונה שנים למותו, אוגוסט 2024/באדיבות המשפחה

הזמרת והמוזיקאית סי היימן, בתו של נחצ'ה, אומרת בשיחה עם וואלה תרבות כי הפרסום שקרי - המצבה לא נגנבה אלא בסך הכל הוחלפה על ידי המשפחה. "על המילה גניבה שמענו לראשונה בפרסום הזה, אין לנו שום מושג במה מדובר. אנחנו כמשפחה בסך הכל החלפנו את המצבה. זה הכל. המצבות הקודמות לא היו בכלל בשליטת המשפחה. לאבא הייתה דמנציה והוא מינה כל מיני אנשים... אני לא אכנס לזה. על שתי המצבות הקודמות שהם עשו, הייתה תמונה של אבא מעשן סיגריה בין פרחי המרגנית, ששמו בלי שנשאלנו, והיו טעויות בשנה העברית שבה נפטר. זה צרב לנו וכאב לנו. אנחנו, כמשפחה, בחרנו לעשות מצבה חדשה ומדויקת. כפי שהייתה באמת בקשתו, כתבנו על המצבה החדשה והיפהפייה 'נולד כמו צמח בר, חי כמו צמח בר, מת כמו צמח בר', והטבענו עליה מפתח סול מברזל".

עוד בוואלה

האזינו: הריאיון בו נחום היימן חושף את מצוקתו הכלכלית ומאשים את המדינה בה

לכתבה המלאה
נחום היימן נמל תל אביב. ראובן קסטרו
נחום היימן/ראובן קסטרו

אז המצבה לא נגנבה, רק הוחלפה?

"זה שקר, המצבה ממש לא נגנבה. זה הזוי שלא ביקשו את תגובתנו לפרסום. אנחנו, המשפחה, שמנו מצבה חדשה. מה זאת אומרת נגנבה? אנחנו, המשפחה, ורד היימן, אני, בניי תומר ויהלי, אחותי בילי ובנה שון, החלטנו ביחד, בפורום משפחתי, לעשות חסד לאבא במלאת שמונה השנים למותו, ושהמצבה החדשה תהיה כמו שהוא רצה. המצבות הקודמות היו עם טעויות. אי אפשר לפרסם שבן אדם מת בשנה העברית הלא נכונה. כבר שנים אני חיה עם הכאב הזה. שמחה שמילאנו אחרי בקשתו האמיתית. בחרנו לעשות לאבא מצבה חדשה. איפה הישנה? לא מעניין אותי. היא הייתה מצבה מקולקלת ולא ראויה. אין לי מושג איפה היא, מי שהחליף את המצבה זו החברה שמטפלת בזה, אולי זה אצלה? לא יודעת מה עושים במקרים כאלה. הם החליפו את המצבה הישנה בחדשה. לא שומרים מצבות, לא שמתי את זה בבית שלי. שמנו מצבה חדשה. היינו בטקס, שמנו פרחים, הזלנו דמעה והרמנו כוסית יין קטנה לזכרו".

סי היימן. ראובן קסטרו
סי היימן/ראובן קסטרו

"אני מתקשה לנשום מהדיון על הדבר הזה", מוסיפה היימן, "בתקופה שבה יש לנו חטופים, הרוגים ומפונים. אני מתנדבת בכיכר החטופים יותר פעמים בשבוע ממה שאני מופיעה. לא הולם לדבר על המצבה של אבא שלי בזמנים האלה. בוא נתעסק עם החטופים שלנו, זה הרבה יותר חשוב".

מ-i24NEWS נמסר: "במהלך משדר רצועת היום, תחקירן ציטט ידיעה שפורסמה בכלי תקשורת מקומי מבלי לבדוק את אמינותה. אנו מקפידים על נהלי עבודה עיתונאיים מקצועיים ונקטנו צעדים מיידיים כדי לוודא שמקרים דומים לא יישנו. אנו מתנצלים בפני הצופים שלנו ובפני המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully