וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CIA חושף: המחבלים תכננו לרצוח "עשרות אלפי אנשים" בהופעה של טיילור סוויפט

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 7:38

סגן מנהל ה-CIA חושף כי "מחבלי דאעש תכננו לרצוח עשרות אלפי מעריצים, כולל אמריקאים, בהופעה של טיילור סוויפט בווינה". המודיעין האמריקאי סיכל את הפיגוע ברגע האחרון

טריילר לסרט סיבוב ההופעות Eras של טיילור סוויפט/טיילור סוויפט

דיוויד ס' כהן, סגן מנהל ה-CIA, חשף אתמול (רביעי) כי ניסיון הפיגוע שסוכל בתחילת החודש בהופעה של טיילור סוויפט בווינה נועד "להרוג מספר עצום, עשרות אלפי אנשים" - כולל אמריקאים רבים. בדבריו בכנס המודיעין והביטחון הלאומי שנערך מחוץ לוושינגטון הבירה, אמר כהן כי המידע ששימש את המשטרה האוסטרית לסיכול הפיגוע ב-7 באוגוסט סופק על ידי ה-CIA.

"הם תכננו להרוג מספר עצום של אנשים בהופעה הזו, אני בטוח שרבים מהם אמריקאים," אמר כהן, כפי שדווח ב"ניו יורק טיימס", NBC וכלי תקשורת נוספים. "האוסטרים הצליחו לבצע את המעצרים הללו בזכות המידע שהסוכנות שלנו ושותפינו בקהילת המודיעין סיפקו להם על מה שהקבוצה הזו, הקשורה לדאעש, תכננה לעשות."

סוויפט ביטלה שלוש הופעות באצטדיון ארנסט האפל בווינה לאחר שקיבלה מידע מהרשויות האוסטריות על תכנית פיגוע שתוכננה על ידי ארבעה אנשים הקשורים לארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). לפחות שלושה חשודים נעצרו בפרשה.

טיילור סוויפט בהופעה ביוני 2024 באצטדיון גרופמה בליון. GettyImages
"אסירת תודה לרשויות". טיילור סוויפט בהופעה ביוני 2024 באצטדיון גרופמה בליון/GettyImages

בפוסט ברשתות החברתיות, תיארה סוויפט את ביטול ההופעות כ"מחריד", וכתבה: "הסיבה לביטולים מילאה אותי בתחושת פחד חדשה, ואשמה עצומה כי כל כך הרבה אנשים תכננו להגיע להופעות האלה. אבל הייתי גם אסירת תודה לרשויות כי בזכותם אנחנו מתאבלים על הופעות ולא על חיי אדם."

יותר מ-170,000 איש היו צפויים להשתתף בהופעות בווינה. כהן לא חשף כיצד ה-CIA השיג את המידע ששימש לסיכול הפיגוע המתוכנן. רשויות החוק באוסטריה עצרו שלושה חשודים בתכנון הפיגוע, ביניהם גבר בן 19 שנמצאו ברשותו מדריכים להכנת פצצות לצד חומרי נפץ מאולתרים, מרעומים ומי חמצן. בבית של אחד החשודים הנוספים נמצאו חומרים הקשורים לדאעש ולאל-קאעידה. מארגני ההופעות באוסטריה ציינו כי ציפו לכ-65,000 מעריצים בתוך האצטדיון בכל הופעה, ועד 30,000 צופים מחוץ לו - שם, על פי הרשויות, תכננו החשודים לתקוף.

עוד בוואלה

אלפי ישראליות בכו בווינה על ביטול המופע של טיילור. אחר כך בא גם הכעס עליה

לכתבה המלאה

טיילור סוויפט, שנמצאת כעת בעיצומו של סיבוב ההופעות העולמי שלה "The Eras Tour", טרם הגיבה לחשיפה החדשה של ה-CIA. עם זאת, בפוסט קודם שלה היא הביעה הכרת תודה לרשויות על מניעת הפיגוע ואמרה כי היא מתמקדת בהמשך הסיבוב בבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully