וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס לניק קייב: "הופעת בפני חזירים רצחניים בישראל, ההתנהגות שלך לא אנושית"

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 9:08

לאחר שהמוזיקאי האוסטרלי ניק קייב תקף את רוג'ר ווטרס על יחסו כלפי ישראל, חבר פינק פלויד לשעבר עונה לו: "אנחנו - הילידים הפלסטינים - מבקשים ממך לא לחצות את קווי ה-BDS בשביל להגיע לארוחת ערב בישראל. זה לא כזה מסובך"

טריילר לאירוע הסטרימינג "Idiot Prayer", הופעה מיוחדת של ניק קייב/יח"צ

אחרי שהמוזיקאי האוסטרלי ניק קייב תקף את המוזיקאי רוג'ר ווטרס, חבר להקת פינק פלויד לשעבר, על יחסו כלפי ישראל - ווטרס עונה לו.

לפני מספר ימים הביע קייב את התנגדותו לחרם תרבותי והסביר את עמדתו: "אני מתקשה להשלים עם השימוש במוזיקה שלי כדי להעניש אנשים רגילים בגלל מעשי הממשלה שלהם". הזמר האוסטרלי התייחס באופן ספציפי לרוג'ר ווטרס, בן ה-80, שתומך בתנועת החרם על ישראל מאז שנת 2011 בערך. קייב טען כי גישתו של ווטרס "מזיקה מאוד לתנועת החרם" וכינה אותה "מביכה". קייב הבחין בין ווטרס לבין תומכים בולטים אחרים בחרם, בראשם בריאן אינו, שאותו קייב תיאר כ"דמות שונה, אדם מעמיק".

ווטרס הגיב באינסטגרם שלו: "ניק קייב היקר, אנחנו - הילידים הפלסטינים - מבקשים ממך לא לחצות את קווי ה-BDS בשביל להגיע לארוחת ערב בישראל. זה לא כזה מסובך. זה בסדר לטעות. ברור שהעובדה שאתה לא מתנגד לרצח-עם היא עניין גדול אבל היי, אף אחד לא מושלם. רק תגיד שאתה מצטער בפני הפלסטינים. תצטרף ל-BDS ונשים את הכול מאחורינו".

ווטרס התייחס למסיבת העיתונאים שכינס ניק קייב בישראל "אחרי שהופיע מול החזירים הרצחניים שם" שבה הוא תקף את ה-BDS: "הוא האשים אותי בפחדנות. הוא קרא את התנ"ך כשהיה צעיר, אז ייתכן שהוא שותף לכל הנבואות על סוף העולם בתנ"ך. זה יכול להסביר את הנרקיסיזם והחוסר-אנושיות שלו כלפי אחינו הפלסטינים".

רוג'ר ווטרס בריאיון אצל פירס מורגן. יוטיוב, צילום מסך
רוג'ר ווטרס/צילום מסך, יוטיוב

בריאיון שהעניק קייב לפני מספר ימים, הוא סיפר על הקשר האישי שלו ליהדות ולישראל, שהחל בנעוריו כשגדל באזורים יהודיים במלבורן. הוא ציין כי חברתו הראשונה הייתה יהודייה וכי התעניין בתנ"ך מגיל צעיר, מה שהוביל אותו לרצות לבקר בישראל ולראות את המקומות המוזכרים בו. למרות ביקורתו על מדיניות ממשלת ישראל, קייב הדגיש: "יש לי אהבה עמוקה למקום הזה ולהיסטוריה של העם היהודי".

בנוגע להשפעת החרם, קייב טען כי הוא אינו יעיל ואף עלול לחזק את "ההיבטים הגרועים ביותר של הממשלה הנוכחית" בישראל. לדבריו, החרם מנוצל כדי לקדם "סדר יום זדוני" ובו בזמן פוגע במעריצים רגילים. קייב סיכם את עמדתו באומרו: "אני פשוט לא מסכים עם חרם תרבותי באופן כללי", והדגיש כי לדעתו, חרמות כאלה אינם משיגים את מטרתם.

ניק קייב הופיע בישראל לראשונה בשנת 1993, ולאחר מכן עוד פעמיים במהלך שנות התשעים. הזמר לא הסתפק בהופעות אלא גם בילה בתל אביב כאחד האדם ושוחח עם מעריצים. הפעם הבאה שהגיע לישראל הייתה רק ב-2017, אז הופיע פעמיים בהיכל יד אליהו בפני קהל מצומרר. ההצלחה הגדולה הובילה להופעה שתוכננה ב-2020, אך זו נדחתה בשל התפרצות נגיף הקורונה. לבסוף הזמר הגיע שוב להופעה בלייב פארק ראשון לציון ב-2022, פחות מחודשיים אחרי מות בנו השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully