וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו ניצולות הטבח במסיבת הנובה שישחקו בהצגה החדשה על האסון

9.9.2024 / 13:00

מחזה מוזיקלי חדש העוסק בטבח במסיבת הנובה, "רק רצתה לרקוד" שמו, שכתבה וביימה הדר גלרון, יעלה בקרוב. לוואלה תרבות נודע מי הניצולות מהמסיבה והלוחמים באירוע שישחקו בהפקה, חלקם בדמות עצמם

מייה שם, שנחטפה על ידי החמאס ב-7 באוקטובר 2023 במהלך הטבח בפסטיבל נובה, ושוחררה לאחר מכן, בריאיון עם שגיא בן נון לוואלה תרבות, בהשקת התערוכה "שבעה באוקטובר" במרכז פרס של הצלם זיו קורן, שמצטרף לריאיון. 3 במאי 2024/ריאיון וצילום וידאו: שגיא בן נון; צילומי הסטילס בכתבה: זיו קורן, מתוך התערוכה והספר "שבעה באוקטובר"

מחזה מוזיקלי חדש העוסק בטבח במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, "רק רצתה לרקוד" שמו, עורר כבר לאחר הפרסום עליו בתכניתו של גיא פינס באמצע יולי לא מעט ביקורת ברשתות. המחזה נכתב ומבוים על ידי הדר גלרון. לוואלה תרבות נודע אילו ניצולות ולוחמים ממסיבת הנובה ישחקו בהפקה, חלקם בדמות עצמם.

את הדמות הראשית של ליה תשחק רפאלה טרייסטמן, ילידת ברזיל שאיבדה במסיבה את בן זוגה חנני גלזר, ברזילאי גם הוא, שהיה לוחם בגולני וגם זמר וצייר. השניים שהו ביחד במסיבה, בבוקר הנוראי הם הסתתרו במיגונית שלתוכה התקבצו עשרות אנשים. מחבלי החמאס זרקו לתוכה רימוני גז לתוך המיגונית ורימוני הלם. חנני נרצח ורפאלה שרדה כמה שעות בין גופות.

הדוגמנית ג'סיקה אלטר תשחק במחזה בתפקיד עצמה. בן זוגה, בן שמעוני, יצא למסיבת הנובה, בעוד ג'סיקה נשארה בדירתם באשקלון. הוא סיכן את חייו והציל מספר אנשים אותם הסיע למקום מבטחים. הוא הכיר את האזור כי הוא שירת באיסוף קרבי ליד רעים. בן וג'סיקה דיברו במהלך אותו בוקר נורא. בסופו של דבר נרצח בן. בפברואר האחרון הזמרת והמוזיקאית משי קליינשטיין הוציאה את השיר "זה לא הזמן ללכת", שכתבה מורן דוד כשיר פרידה וגעגוע לג'סיקה ובן.

המסיבה שהפכה לאסון: צפו בסרט הדוקו המטלטל על הטבח ב"נובה"

רפאלה טרייסטמן. רשת 13, צילום מסך
רפאלה טרייסטמן/צילום מסך, רשת 13

שחקן נוסף הוא גם אחד מיוצרי התוכן של המחזה המוזיקלי - הפעיל החברתי יובל סימן טוב, שהגיע למסיבה עם שני חבריו, רון ויינברג ז"ל ותמיר לשץ. לאחר שפרצה מתקפת הטילים הראשונה בבוקר רצו לכיוון הרכב, במהלך נסיעתם חוליית מחבלים ירתה בהם. אחד מהכדורים פגע ברון והרג אותו. יובל ותמיר נמלטו לכיוון השדות. יובל נורה בגבו, שכב סמוך לשיחים והתחזה למת ותמיר המשיך קדימה. לאחר כ-45 דקות רץ למיגונית בכניבה ליישוב ישע, ומאחור יותר חולץ על ידי תושב ישע.

עוד משתתפים בהצגה: שורדת הנובה אמיליה ג'ין, שתשחק בתפקיד עצמה, הייתה במסיבה ברעים, עזבה שעתיים לפני הטבח ואיבדה חברים; יעל תמיר, שתשחק בתפקיד עצמה, היא לוחמת ביחידה הטקטית המיוחדת של מג"ב. ב-7 באוקטובר נלחמה ביישובי עוטף עזה והצילה תושבים רבים מתוך הטבח; רון מזרחי, שיגלם את תומר, הוא לוחם סיירת גבעתי במילואים, שמשרת תשעה חודשים בעזה; יובל אנדבלד, שיגלם את גבריאל, הוא לוחם בצנחנים שמשרת שמונה חודשים בגבול הצפון.

עוד בוואלה

"רכבים מרוסקים, כדורים וגופות": בנו של נירו לוי נפצע במסיבת הטבע ומשחזר את הזוועה

לכתבה המלאה
ג'סיקה אלטר. רגב זרקא,
ג'סיקה אלטר/רגב זרקא

במרכז המחזה "רק רצתה לרקוד" ניצבת דמותה של ליה, צעירה שרצתה להשתתף במסיבת נובה. הכרטיסים למסיבה היו יקרים מדי עבורה, אך יומיים לפני האירוע, חברתה גואה, שנקעה את רגלה, נותנת לה כרטיסים למסיבה במתנה. ליה יוצאת לאירוע עם בן זוגה גבריאל, בחור ישיבה שמנהל חיים כפולים, אותם הוא מסתיר ממשפחתו. המחזה מלווה את הדמויות לאחר האסון. גבריאל, שנשאר בחיים, שב מהתופת בלי ליה, ומוצא את עצמו מול התלבטות מוסרית ודתית: האם להמשיך לחיות את החיים הכפולים שלו או לחשוף את האמת? גואה, החברה שנתנה לליה את הכרטיסים, מרגישה אחריות כבדה לגורלה של ליה, ונקרעת בין אשמה לחיפוש אחר תשובות ואלוהים. אינה, אמה של ליה, עולה מרוסיה, מוצאת את עצמה לבד בארץ חדשה, לאחר שאיבדה את בתה היחידה ונאלצת לשאול את עצמה מהו בית במציאות החדשה שבה היא חיה.

אנסמבל הרקדנים והרקדניות של המחזה המוזיקלי מורכב מניצולים ממסיבת נובה, שהיו עדים לאירועים וניצלו מהתופת. דרך התנועה, השירה והמשחק, הם מביאים את סיפוריהם האישיים אל הבמה. המחזה בין השאר ישלב את השירים "יהיה טוב" של דויד ברוזה, "אמן על הילדים" של חנן בן ארי, "תתארו לכם" של שלמה ארצי ו-"תרקדי" של אושר כהן. חלק מהכנסות הההצגה יוקדשו לעמותת "ילדי האור", אשר מסייעת למשפחות נרצחי מסיבת נובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully