וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערוץ הסעודי קרא לסינוואר ונסראללה "טרוריסטים" - ובתגובה משרדיו נשרפו

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 15:20

לאחר שערוץ MBC הגדיר את סינוואר, נסראללה וסולימאני כ"הפנים של הטרור", תומכי המיליציות השיעיות בעיראק, הנתמכות בידי איראן, הסתערו על משרדי הערוץ בבגדד, הרסו ציוד והציתו שרפה בבניין והשלטון בעיראק החליט להשעות את הרישיון של הערוץ. MBC הסירו את הדיווח מהרשת

חסן נסראללה, יחיא סינוואר. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
חסן נסראללה ויחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

השלטון בעיראק החליט להשעות את הרישיון של ערוץ הטלוויזיה MBC, הנמצא בבעלות סעודית, ולנקוט צעדים להפסקת זכויותיו לפעול בעיראק - זאת לאחר שהערוץ שידר דיווח שמתאר את מנהיגי חמאס, חיזבאללה והכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האיראניים כ"הפנים של הטרור".

השעיית הערוץ הוכרזה על ידי השלטון העיראקי אתמול (שבת), פחות מ-24 שעות לאחר שתומכי תומכי המיליציות השיעיות בעיראק, הנתמכות בידי איראן, הסתערו על משרדי הערוץ בבגדד, בעוד הם מצלמים את עצמם כשהם הורסים ציוד ומנפצים מחשבים. הפריצה התרחשה לאחר שקהל גדול של אנשים התאסף בשישי בערב מול בניין הערוץ והצית שרפה.

בין אלו שבדיווח של MBC הוגדרו כמחבלים: יחיא סינוואר, מנהיג החמאס ברצועת עזה שיזם והוביל את טבח ה-7 באוקטובר ונהרג בשבוע שעבר על ידי צה"ל; חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, שחוסל על ידי ישראל בתחילת החודש; וקאסם סולימאני, ששימש כמפקד כוח קודס האיראני והיה מהמקדמים הגדולים בעולם של רשתות טרור מוסלמי עד שנהרג בסיכול ממוקד שיזמה ארצות הברית ב-2020.

בהודעתה על השעיית רשת MBC, ועדת התקשורת של עיראק אמרה כי חובתה הוא "להתריע על מפירים של ערכים לאומיים ושל מוסר ציבורי" וכי MBC הפרה שוב ושוב את הכללים ב"התקפותיה על הקדושים".

הרגולציה לתקשורת של ערב הסעודית אמרו כי הדיווח מפר גם את המדיניות שלהם, והוסיפו כי השלטונות בערב הסעודית שוקלים נקיטה בהליכים משפטיים כדי לטפל בהפרה.

לאחר התעוררות הסערה, MBC הסירו את הדיווח מהרשת.

החגיגה על תמונת הסנאף שלו היא הפיגוע האחרון של יחיא סינוואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully