וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "סופר 8" במקום הראשון

12.6.2011 / 18:36

סרט המדע הבדיוני המדובר של ג'יי ג'י אברהמס ("אבודים") הסתייע בקמפיין שיווקי מבריק כדי לעקוף את "אקס-מן: ההתחלה" ולכבוש את הצמרת עם הכנסות של 38 מיליון דולר

אם מישהו היה זקוק להוכחה עד כמה קשה בימינו לשווק מוצר קולנועי שאינו המשכון או עיבוד לחוברת קומיקס, הוא קיבל אותה בסוף השבוע האחרון הודות ל"סופר 8", דרמת המדע הבדיוני המקורית לחלוטין וגם נטולת הכוכבים של ג'יי. ג'יי אברהמס. נכון, הסרט כבש את טבלת שוברי הקופות בשבוע הראשון לצאתו ועשה זאת עם סכומים נאים, אבל איזו דרך חתחתים הוא היה צריך לעבור בשביל זה.

מה לא עשו אולפני פראמונט כדי לשכנע את הקהל שמדובר באירוע קולנועי, אפילו שהספרה "8" לא באה לציין כי מדובר בפרק נוסף בסדרה. כאילו לא היה די בקמפיין המסיבי והערמומי שנמשך מזה חודשים, הרי שברגע האחרון השליכו האולפנים למערכה עוד כמה כלים: בין השאר, הם גייסו את מפיק הסרט, סטיבן שפילברג, להופיע בטקס פרסי הקולנוע של MTV כדי לקדם אותו; הם עשו הקרנות מיוחדות לאשפי טוויטר כדי להגביר את הקשקשת ברשת; הם שיכנעו את אברהמס לסגת מהחיסיון על זהות המפלצת שמככבת בעלילה ולהדליף סרטונים בכיכובה; והם הקדימו את הפצת "סופר 8" בכמה אולמות כדי להעצים את הדיבור עליו מפה לאוזן.

יריקת הדם הזו השתלמה בסופו של דבר, ו"סופר 8" גרף 38 מיליון דולר - סכום נהדר בהינתן שאינו עשוי מהחומר הקלאסי של שוברי קופות ובהתחשב בכך שתקציבו עמד על כ-50 מיליון דולר בלבד. עם זאת, ההצלחה שלו לימדה מחדש את הקולנוענים בהוליווד לקח עצוב: תבריקו כמה שתבריקו בסרט עצמו, בסופו של דבר מה שהכי חשוב זה חוכמת המסע השיווקי שלו.

"אקס-מן: ההתחלה" מגלה שבאמצע קל יותר

יחסית לתלאות שעבר "סופר 8", הרי שההמראה הסבוכה של "אקס-מן: ההתחלה" נראית קלה יחסית. אמנם גם הסרט הזה סבל מכל מיני מכשולים, למשל העובדה שגם בו אין כוכבים, אבל לפחות היה לו את קהל המעריצים הנאמן של הסדרה. לפיכך, הוא לא היה צריך להתאמץ מדי בשבוע שעבר בשביל להשיג פתיחה סבירה, והשבוע הוא נהנה מהביקורות המשובחות עליו ומהתגובות הטובות של הקהל.

וכך, שמר "אקס-מן: ההתחלה" על מומנטום בסוף השבוע השני להפצתו, וגרף בו 25 מיליון דולר, מה שהספיק לו להתייצב במקום השני, להעלות את מאזנו הכללי ל-98.9 מיליון דולר ולדגדג את רף ההכנסות שממנו והלאה אתה כבר נחשב רשמית לשובר קופות.

במקום השלישי אנו פוגשים סרט שהוא לא סתם שובר קופות אלא בלוקבסטר מפלצתי - "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק", שגרף בסוף השבוע השלישי להפצתו 18.5 מיליון דולר והעלה את מאזנו הכללי ל-216.6 מיליון דולר. הסכום הזה אפשר לו לעקוף את "מהיר ועצבני 5" ולהירשם כהצלחה הכלכלית הגדולה עד כה ב-2011, תואר שייגזל ממנו בקרוב בידי מוצר אחר של וורנר", "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2".

בהמשך הטבלה עומדים שני סרטי המשך נוספים - "קונג פו פנדה 2" שבמקום הרביעי, עם הכנסות של 16.6מיליון דולר בסוף השבוע האחרון וומאזן כללי של 126.9 מיליון דולר, ו"שודדי הקריביים: זרמים זרים", הפרק הרביעי בסדרת הפיראטים שבמקום החמישי, עם הכנסות של 10.8 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 208.8 מיליון דולר. באשר ל"מהיר ועצבני 5", אין גם מה לדאוג לו - הוא סוגר את העשירייה עם הכנסות של 1.7 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר אדיר של 205 מיליון דולר.

אל תתעסקו עם החנון

חוץ מ"סופר 8", הגיע לאקרנים באמריקה סרט טרי נוסף, אבל הוא לא זכה להצלחה. במקרה זה, מדובר ב"Judy Moody And The NOT Bummer Summer", קומדיה לילדים שמתהדרת באחת השמות הגרועים של השנה ובהתאם לזאת גם באחת הפתיחות החלשות שלה - 6.2 מיליון דולרים בלבד, מה שהספיק לה רק כדי להשתחל למקום השביעי.

הסרט מבוסס על סדרת ספרים אהודה, ואולפני רלטיוויטי קיוו שאם ירכשו את זכויות העיבוד הקולנועי שלה, יהיה להם ביד תשובה ל"יומנו של חנון". אך כמו במקרים רבים בעבר, למשל בניסיון להשתמש ב"אני מספר 4" כתשובה ל"דמדומים", שוב הוכח שהציבור חכם מכדי להתפתות לחיקויים זולים, כך ש"Judy Moody And The NOT Bummer Summer" יתאדה במהרה למסך הקטן, ואולפני רלטיוויטי הצנועים והחדשים רושמים לזכותם כישלון נוסף לאחר המפלות של "עונת המכשפה", "Take Me Home Tonight" ו"דרכו של לוחם".

ועוד בשיפולי הטבלה "Bridesmaids" שבמקום השישי, עם הכנסות של 10.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרןן ומאזן כללי של 124 מיליון דולר; "חצות בפריז" של וודי אלן שבמקום השמיני, שהודות להרחבת הפצתו גרף 6.1 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והכפיל את מאזנו הכללי ל-14.2 מיליון דולרים, ו"ת'ור", שסוגר את הקמפיין שלו במקום התשיעי עם הכנסות של 2.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 173.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully