וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד בנאי על מחאת הדיור: "אני לא רוצה להידחף"

2.8.2011 / 9:56

אחרי שאמנים כמו ברי סחרוף ויהודה פוליקר התייצבו לימין המפגינים, אהוד בנאי מצנן: "לא נוח לי עם התגובה המיידית הזאת". ועם זאת, אמר: "אני מתרגש כשאני רואה את זה"

נמרוד סונדרס

(מתוך הראיון עם אהוד בנאי לתוכנית "אבק כוכבים" עם עופר ויינשטיין, רדיו לב המדינה)

רבים חיכו למוצא פיו של אהוד בנאי בנוגע למחאה החברתית המתקיימת בישראל בשבועיים האחרונים. עתה, אחרי שאמנים כמו ברי סחרוף, יהודה פוליקר ואפילו שלמה ארצי התייצבו בפומבי לימין המחאה, יש מי שמבקש לצנן: "יש עכשיו ציפייה שתיקח את הגיטרה ותרוץ לשדרות רוטשילד או שתביע דעה ותגיד משהו", אמר בנאי בראיון לתוכנית "אבק כוכבים" ברדיו לב המדינה, שתשודר ביום שישי הקרוב.

"קודם כל לא הלכתי לשיר כי אני לא יודע לשיר בלי גיטרה ועכשיו בין המצרים", הסביר בנאי. "אבל לא רק מהסיבה הזאת. אני לא רוצה להידחף, קורה כאן דבר חשוב...לא נוח לי עם התגובה המיידית הזאת שהיא גם תמיד מאד מתוקשרת...קצת סבלנות, לא צריך ישר לרוץ ולהפגין נוכחות".

אהוד בנאי בארוע לכבוד הרב מנחם פרומן, פברואר 2011. נמרוד סונדרס
"לא חייבים לצאת ולהפגין נוכחות". אהוד בנאי/נמרוד סונדרס

"אני חושב שקורה דבר חשוב שאולי מתבקש והיה צריך לקרות מזמן", הוסיף בנאי. "אני לא יודע אם זה מעמד ביניים או לא מעמד ביניים, זה יציאה לרחוב להגיד לא טוב לי".

"כאן זה אף פעם לא קרה", המשיך בנאי. "הפעם היחידה שאני זוכר שהיתה מחאה עממית זה אחרי מלחמת יום הכיפורים, שזה הדור שלי וזה על רקע אחר, רקע שהוא יותר רווחה חברתית, דבר שהיה אופייני יותר באמת למזרחיים ועכשיו פתאום אני מתרגש כשאני רואה את זה. זה דור חדש שקם ואומר לא טוב לי, אני רוצה שישתנה כאן משהו".

"עצם הדבר הזה הוא כבר חיובי", אמר בנאי. "עצם העובדה שיש כאן מעמד שליט, גם מבחינה פוליטית וגם מבחינה כלכלית, שרגיל לעשות מה שהוא רוצה. ופתאום הם עכשיו רואים שיש לזה מחיר שאנשים יש להם דעות בעניין הזה, שיש להם מה לומר, לעם הפשוט. יש לי בנות בגיל הזה שחיות משכר דירה ואני מאוד מבין את הצורך הזה בלתת צעקה".

התוכנית "אבק כוכבים" עם אהוד בנאי תשודר ברדיו לב המדינה, 91FM ביום שישי הקרוב בשעה 15:00

מסכימים עם אהוד בנאי? בואו לדבר על זה בפייסבוק

מרגול על מחאת הדיור: "אני מסתכלת על המחאה עם קצת שמחה לאיד"

מחאת הדיור: איפה מרגול טעתה?

הפגנת השביתה: לאן נעלמו האמנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully