וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 2 במשדר בעקבות מחאת הדיור: מה אסי עזר עושה שם?

עינב שיף

4.8.2011 / 7:06

ההחלטה של קשת להקדיש ערב שידורים למחאה החברתית מוצדקת וראויה להערכה. ההחלטה לעשות זאת עם אסי עזר ועם סרט לא רלוונטי של טלי מורנו - הרבה פחות

1. "שלום, אני אסי עזר ואני לא מבין הרבה בכלכלה", הוא אחד המשפטים הכי מדהימים שאפשר לפתוח איתו משדר טלוויזיה בנושא כלכלה. באותה מידה אפשר היה לפתוח משדר לקראת המונדיאל ב"שלום, אני אסי עזר ואני לא מבין הרבה בכדורגל", או משדר לקראת האוסקר ב"שלום, אני אסי עזר ואין לי מושג בקולנוע".

הגילוי הנאות הזה של עזר, שפתח את "60 שניות", המשדר המיוחד של קשת (רביעי, ערוץ 2) בעקבות גל המחאה החברתית בישראל, נועד לתת לציבור את התחושה שהוא לא לגמרי חסר מושג; הרי עזר, מנחה מצוין בתחומים בהם הוא בקיא, הוא גם דמות די מפורסמת ומתוקשרת, כזו שגם אם היא לא מסוקרת בשל פעילותה הטלוויזיונית, היא גם מוכרת למדי בזכות בלוג פעיל וכמובן, חשבון הטוויטר, שכבר הפך אותו לאחד הסלבריטאים היחידים שמרשים לעצמם - באומץ - להיות מעורבים פוליטית. הרי כל אחד מבין שליד פרשן כמו נחמיה שטרסלר (שזכה לקרדיט "מנחה כלכלי", שלטובת שטרסלר, אני מקווה ששיפר לו את השכר) ואורחים כמו יוסי קוצ'יק, פרופ' דני גוטווין ומשה ליאון, אין לעזר מה לחפש שם, מלבד מניעת תגרה בין גוטווין ושטרסלר שלא הפסיקו לשפד זה את זה.

אבל עזר הודה "אני לא מבין הרבה בכלכלה", וקיבל פטור לכאורה. האמת היא שעל זה עוד אפשר לסלוח לו, כי ב"דיבור ישיר" או ב"ערים!" של ספקטור ושריג קורים דברים גרועים בהרבה ביחס שבין משתתפי הפאנל לנושאים בהם הם דנים. אבל אז עזר מחזיר את ה"מאקווו" מהפגרה של "האח הגדול" – ועם זה כבר אי אפשר לחיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נושא חשוב, טיפול סביר. מה הקשר? מתוך "מדינה בהלוואה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. לפני "60 שניות" שודר הסרט "מדינה בהלוואה" של טלי מורנו, בו התלוותה האחרונה לאנשים ממעמד הביניים, המעמד שסביבו המדינה סוערת כבר למעלה משבועיים. פתאום, את הסטודנטים הנאים והצעירים המיוזעים של שדרות רוטשילד ומאהלי באר שבע וירושלים, החליפו אנשים עם חולצות מעומלנות וארבעה ילדים, סיפורים על שוק אפור וסטירות של מוציאים לפועל.

אותם אנשים שהצליחו להבין לאחר מכן שאסי עזר מבין בכלכלה כמו שמנחם בן מבין במגדר, ראו שהסרט הזה פשוט שייך באופן קלוש למדי למשבר הכלכלי הנוכחי. למעשה, כל המוזיקה הדרמטית והעצובה שהצליחו יוצרי "מדינה בהלוואה" להשחיל והתמונות ממחאת האוהלים שסיימו אותו לא יהפכו את הסרט ליותר מפילר תלוש לימים שבהם, מה לעשות, חייבים להתעסק בנושא שאינו "כוכב נולד", "מאסטר שף" או "רמזור". נורא המשבר הזה. פשוט נורא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז בשביל מה עשיתם את זה בעצם? מתוך "60 שניות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. האירוניה היא שקשת יכלו להמשיך בשידוריהם כרגיל וספק אם איש היה חש בהבדל. "רמזור" הניבה רייטינג שיא בזמן "אם כל ההפגנות"; שבוע לפני כן, "כוכב נולד" שברה את שיא כל הזמנים בעת שהתקיימה ההפגנה שנתנה את האנרגיה הראשונית להמשך המחאה. אמש היה אמור להיות משודר הפרק הראשון של הקומדיה "סברי מרנן", שבה מככבים יהורם גאון, דביר בנדק, יונה אליאן, ימית סול ועוד – שמות מעט יותר אטרקטיביים מיוסי קוצ'יק וממשה לאון. בשבת דחתה קשת שידור של "אליפות ישראל בדקה" עם עידו רוזנבלום לטובת משדר חדשות מוארך בשל המצב, כלומר לא מדובר בעניין מקרי.

יתרה מכך, ההחלטות האלו ראויות להערכה כי אלו אינם ימים רגילים בישראל. ועם זאת, אם כבר התקבלו – לא כדאי להשקיע במשהו שהוא מעבר לסרט לא קשור ובמשדר בהנחיית טאלנט שאינו מבין בכלכלה? אם כבר להראות מעורבות ואכפתיות, לא כדאי לגרום לשתי התכונות הנאצלות האלו להיראות הרבה פחות מאולצות?

מחאת הדיור: למה מרגול כל כך עצבנה אתכם?

אסי עזר: האם הפעילות הפוליטית תפגע בו?

אהבתם את המשדר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully