וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסטיק עלמה: הקו המכוער בין גברים קופים שמגיע עד "סברי מרנן"

עינב שיף

28.11.2011 / 10:10

קו ישר ומכוער עובר בין קמפיין הקופים של מסטיק עלמה בכיכובה של ימית סול, הפרסומת "בחורות ערומים זה חולירע" והעובש של "סברי מרנן"

פתאום קם אדם בבוקר ומגלה שהוא קוף. ולא קוף מבריק וכריזמטי כמו איאן בראון או חכם ומנהיג כמו סיזר של "כוכב הקופים: המרד". פשוט קוף. ולא סתם קוף: אלא אחד שעיר ודוחה, שעולמו מבוסס על כדורגל והעלבת בת זוגו הדוגמנית, אבל לפחות הוא יודע להשתמש באייפד. ממש קוף 2.0.

הפרסומת למסטיק עלמה, שבה מתואר הקוף 2.0, הספיקה לעורר סערה ובצדק: היא משפילה ומגמדת גברים באשר הם, היא מחזירה אותם, פיזית ודרוויניסטית לימי הסטריאוטיפים של הסטנד-אפ הישראלי הלא רלוונטי, הלא מצחיק והדוחה. גברים מכל הסוגים, המינים והעדות, אמורים להתחלחל כשהם רואים אותה ונשים צריכות לזכור איך הן זעקו מול הפרסומות שהפכו אותן לעבד של גבר בכל פעם שמנוע מכונית עושה רעש.

הפרסומת הקופיפית גם מתקשרת היטב עם הלך הרוח של "המירוץ למיליון" ובכלל, ישראל 2011 – מדינה של סטריאוטיפים דוחים וחלוקה שבטית שמשרתת את המגזרים החזקים ושולחת את החלשים ללעוס את מסטיק החיים שלהם, זה שהטעם יצא ממנו מזמן.

למי קראת קוף?

מאז, הספיק להתפרסם גם סרטון "התנצלות", ספק מתוכנן ספק מהלך חירום של מי שהבין שגם לעולם הפרסום הישראלי, תחום אפור למדי של שיקול דעת, יש טמטום שאסור לחצות. אלא שמלבד האופן המלאכותי והמעצבן שימית סול, כוכבת הפרסומת הראשונה מציגה אותו, קצת קשה להמשיך הלאה: ימית סול אומרת "גברים יקרים, ממש לא התכוונתי, שמעתי שחלק מכם נפגעו. גבר רגיש זה מקסים בעיני, ממש אלגנטי, כמו מסטיק עלמה".

מילא החלק הראשון של המשפט – התנצלות צולעת; בחלק השני סול מסובבת בחזרה את הפאק המרכזי של הפרסומת כדי למכור, שוב, מוצר שכרגע קרא לחתום מעלה קוף, לצד אבחנה: גבר רגיש זה מקסים. רגע, וגברים לא רגישים, אבל נחמדים? וחצי-רגישים? ורגישים מבפנים אבל לא מבחוץ? אפילו קוף היה מבחין בהבדלים בין הסוגים.

אם זה לא מספיק, בערוץ היוטיוב של עלמה ישנם מעין סרטוני המשך, שבאחד מהם הקוף - לא ייאמן - לא ממשיך לצפות במשחק הכדורגל ועובר לקריאת ספר כשימית סול מביטה בו בהשתאות. הספר שהוא קורא, אגב, זה "הקוף שמכר את הבננה שלו" שבין שורותיו כתוב "מדריך שלא ממש יעזור לך להגיע למקום שלא היית בו קודם". ככה זה גברים רגישים, הם מקסימים, אבל לא קוראים "יוליסס".

הקוף יודע לקרוא!

שתי אבחנות נוספות לגבי הקמפיין הזה, מגלות משהו מעניין על ההקשר שבו נוצרה הפרסומת ל"עלמה". ראשית, משרד הפרסום שמאחוריה הוא באומן-בר-ריבנאי, המשרד שהיה אחראי על הפרסומת השנייה הדוחה ביותר בטלוויזיה כרגע – זו ששתלה את יוסף שילוח ז"ל בסצנה מביכה עם דיוויד דוכובני, שכעונש על שהסכים לשתף פעולה בקמפיין פרסומת ישראלי גם נאלץ לדקלם "בחורות עירומים זה חולירע", לתפארת מדינת ישראל. הקו המחבר בין שתי הפרסומות ברור: פרובינציאליות, זלזול באינטליגנציה וכל מה שכבר חשבנו שעבר מהעולם. בקמפיין הבא: אוסי וכרמית מ"המירוץ למיליון".

שנית, כוכבת הפרסומת ופרסומת ההתנצלות: לא ידוע איך ימית סול היתה מגיבה לפרסומת שמציגה אותה כחתלתולה נזקקת, אבל מצד שני – סול היא בין הכותבות של "סברי מרנן". בפרק של "סברי מרנן" ששודר ביום שישי האחרון, הוצג קטע שבו דמותו של דביר בנדק ניסתה להלחיץ את זו של סנדרה שדה, על ידי כך שאמר לה שאשתו בהריון מתרומת זרע – אבל מתורם אתיופי. בין הקוף של מסטיק עלמה, ה"בחורות עירומים זה כולירע" והעובש של "סברי מרנן" נמצאת ישראל 2011, מקום שגם מסטיק "אלגנטי" לא יעלים את ריח הפה האיום והנורא שיוצא מסוכני התרבות שלו.

מסטיק עלמה והקופים: מה אתם חשבתם? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ימית סול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully