וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: האם "הערת שוליים" יהיה מועמד לאוסקר?

רוני אפרת

24.1.2012 / 0:20

סרטו של יוסף סידר נמצא בין תשעת הסרטים המועמדים להעפיל לקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. וגם: מי מוביל במירוץ לפרס הסרט הטוב ביותר?

לאחר שזכה בפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל קאן, "הערת שוליים" של יוסף סידר נמצא בעמדת זינוק מצוינת למועמדות לפרס הסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר. היום (שלישי) ייפול הפור באופן רשמי ותוכרז ההחלטה הסופית, עם פרסום שאר המועמדים לאוסקר.

הסרט מגולל את סיפורה של משפחת שקולניק, האב אליעזר (שלמה בראבא) והבן אוריאל (ליאור אשכנזי), שניהם חוקרי תלמוד. זוהי הפעם הראשונה בה חקר תסריט קולנועי את חיי האקדמיה שמעבר לישיבה הממושכת בין כתלי האוניברסיטה, יחד עם יחסים מטושטשים במשפחה יהודית אדוקה, תחרויות סמויות ותסכול לאין קץ.

הסרט זכה ב-9 פרסי אופיר, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, מה ששלח אותו להתמודד על המקום באוסקר. בתפוצות, חברת Sony Picture Classics, זרוע סרטי האיכות של סוני, רכשה את זכויות ההפצה לסרט בארה"ב ערב הקרנתו בפסטיבל קאן. סרטו הקודם של יוסף סידר, "בופור", היה גם הוא מועמד לטקס האוסקר בשנת 2008, אך הפסיד אותו ל"הזייפנים, האוסטרי.

מלבד "בופור" של סידר, הגיעו לשלבים הסופיים בשנים האחרונות גם "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן ו"עג'מי" של ירון שני וסכנדר קובטי. אם "הערת שוליים" מועמד לאוסקר, תהיה זו הפעם העשירית בה סרט ישראלי מועמד לפרס היוקרתי. עד כה, זכה רק סרט של במאי ישראלי, "כל החיים לפניו" בפרס, אך כשייצג את צרפת.

בטקס פרסי האוסקר בשנה שעברה, לא העפיל הסרט ישראלי לקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר, לראשונה מזה שלוש שנים. האקדמיה האמריקאית הותירה את סרטו של ערן ריקליס, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", מחוץ לתחרות, ובכך הפרה את הרצף היפה שצבר הקולנוע הישראלי. ישראל נחשבת לאחת מן המדינות הבולטות במועמדויות לקטגוריית הסרט הזר, בעיקר בהתחשב במספר המועמדויות הרחב ביחס לגודלה של התעשייה לעומת מעצמות כמו גרמניה, איטליה וצרפת.

כמו כן, יוכרזו היום המועמדים בשאר הקטגוריות, כשהקרב צפוי להיות בין "הארטיסט", סרטו האילם של מישל הזנוויציוס שזכה בגלובוס הזהב לסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר ובפרס גילדת המפיקים" לבין "היורשים", סרטו של אלכסנדר פיין שזכה בפרס הסרט הדרמטי הטוב ביותר בגלובוס הזהב וכן בפרס השחקן הטוב ביותר בדרמה על תפקידו של ג'ורג' קלוני בסרט.

טקס פרסי האוסקר ה-84 ייערך ב-26 בפברואר בלוס אנג'לס. את הטקס ינחה השנה בילי קריסטל, לאחר שהמנחה הקודם, אדי מרפי, פרש מהנחיית הטקס בעקבות התפטרות מפיק הטקס, שהסתבך בהתבטאויות סקסיסטיות.

"הערת שוליים" מתקרב לאוסקר
יוסף סידר נגד הקרנת "הערת שוליים" בכנס של צעירי הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully