וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 35: שנת 2012 נותנת בראש

18.7.2012 / 7:20

הקילרז מפציצים בשיר ראשון מהאלבום החדש שעוד יהפוך להמנון, הווקמן עם קאבר לרולינג סטונז וברוס ספרינגסטין מרגש ומצמרר בהופעה חיה. בלוג הרוק

"Fang Island – "Seek it Out

איזו שנת מוזיקה היא 2012, ולחגיגה מצטרפים עכשיו פאנג איילנד עם אלבומם השני, "Major". השלישיה מברוקלין מפציצה כאן המנוני אינדי לכל פועל, הרמוניות נוצצות ועבודת גיטרות מסחררת. שני קטעים – "Assunder" ו-"Sisterly", כבר חגגו בבלוג, ו-"Major" כולל עוד תשע מנות כאלו. הנה עוד אחת + רמיקס ל-"Sisterly". פיל גוד רוקנרול.

"Band of Horses – "Knock Knock

שיר השבוע שלי הוא הסינגל הראשון מתוך האלבום החדש של באנד אוף הורסס הקרובים ללבי, "Mirage Rock", שייצא בספטמבר. הקול של בן ברידוול הוא אחד מהקולות שיותר מרגשים אותי בשנים האחרונות, גם במקרה הזה. שיר מעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הקילרז – "Runaways"

ספטמבר מסתמן כחודש גדול, ולכבוד ראש השנה נקבל גם אלבום חדש של הקילרז, הרביעי שלהם, "Battle Born" שמו. בשבוע שעבר יצא השיר הראשון מתוכו, ושיר חדש של הקילרז זה תמיד כיף. הפעם הקלידים שלהם אייטיזיים מתמיד, מגובים בטקסט ספרינגסטיני נוסטלגי, כמו שברנדון פלאוורז הכי אוהב, וכצפוי, מדובר בהמנון.

"Future Islands – “Cotton Flower

ואם כבר קלידים, ואם כבר להקה שאני מאוד אוהב, ואם כבר המנון, הנה הקטע החדש של פיוצ'ר איילנדז, שאלבומם האחרון, "On the Water", כיכב בסיכומי השנה שעברה שלי. סם הרינג, עוד פרונטמן עם קול ייחודי, ממשיך גם הוא להתפלש באווירת האייטיז שבה הוא מרגיש הכי נוח.

"The Walkmen – "The Love you Love" / “Blue Turns To Grey

ב-14 באוגוסט ינחתו הווקמן בבארבי, כדי לתת את מה שבטח תהיה (טפו) הופעה אינטנסיבית, ובינתיים הם מלהיטים את האווירה עם שני קליפים חדשים לשניים מהקטעים היותר טובים מתוך אלבומם האחרון "Heaven", וגם עם קאבר לרולינג סטונז, שהוקלט כחלק מהחגיגות שהרימו ב-BBC 6 Music כדי לציין 50 שנה להופעה הראשונה אי פעם של הסטונז, ב-12 ליולי 1962. הנה הקאבר והקליפ ל-"The Love you Love". מותק, את אוהבת את האהבה, לא אותי.

אפגן וויגז – "Lovecrimes"

אחד מרגעי השיא בהופעה של האפגן וויגז בארץ היה הקאבר שלהם לשיר הזה של פרנק אושן, שמאז גם הספיק לצאת מהארון. השבוע הוציאו גרג דולי וחבריו המאוחדים הקלטה רשמית של הביצוע העוצמתי שלהם, והם גם מציעים אותו להורדה חינמית באתר שלהם.

"Woods – “Cali in a Cup

שיר יפהפה ומרגש של וודס הברוקלינאים, באווירת באנד אוף הורסס, מתוך אלבומם השביעי, "Bend Beyond", שייצא גם הוא בספטמבר.

בלר – "Under The Westway"

אף פעם לא ממש עפתי על בלר, וזה כבר לא יקרה. יחד עם זאת, כמה מחבריי הטובים וכו'. למענם, הנה הקליפ לאחד משני השירים החדשים שהם כתבו לכבוד האולימפיאדה, "Under the Westway" היפה.

בלוק פארטי – "Octopus"

הסינגל הראשון מתוך האלבום החדש של בלוק פארטי, "Four", שייצא באוגוסט. לא רע, למרות ששני השירים החדשים שהופיעו כאן לפני כמה שבועות היו טובים יותר. הבשורות הטובות: יותר גיטרות, פחות אלקטרוניקה.

"Chelsea Light Moving – "Groovy & Linda

עוד שיר של ההרכב החדש של איש סוניק יות' ת'רסטון מור, שממשיך לעשות את הרוקנרול הסוניק יות'י שלו.

"Coastal Cities – "Relief

ראיתי את הקליפ של הלהקה הזאת ומשהו בי מת. כי האנגלים האלו רק סיימו תיכון, ואוקיינוס שלם של חיי רוקנרול ממתין שהם ישתכשכו בו. אולי הם ירכבו על הגלים שלו, אולי יטבעו, אבל המחר שלהם מלא בהבטחות. שתי נקודות אור: הם מזכירים, בלוק ובסאונד, להקות אנגליות מהאייטיז, והיי, ממש אז הייתי בגילם. וגם: מדובר באחלה שיר.

השינז – “It’s Only Life”

השינז ממשיכים להוציא קליפים מצוינים לשירים מתוך אלבומם האחרון, "Port of Morrow". הנה עוד אחד.

"Soulsavers – "Take Me Back Home

גם לצמד האנגלי יש קליפ חדש, לשיר היפהפה הזה מתוך אלבומם הרביעי, "The Light the Dead See". הקול המלנכולי הוא קולו של דייב גאהן כמובן.

"Iggy Pop and Best Coast – “Let’s Boot and Rally

שת"פ משמח בין איגי פופ ובת'אני קוסנטינו לכבוד הפסקול של "דם אמיתי".

ברוס ספרינגסטין – (For You" (Paris, July 5th, 2012"

שלוש שעות וארבעים דקות, רצוף, נמשכה ההופעה של ספרינגסטין בפריז לפני שבועיים, ואף אחד לא העז לעצור אותה. הייתי שם, והמרתון הזה, על אף שכלל רגעים מיותרים, היה חד פעמי, מרגש ומצמרר. 31 שירים היו שם, מינוס לא מעט קלאסיקות שעליהן הוא ויתר (למשל "The River", "I'm On Fire", "Born in the USA"), והביצוע הנדיר של ספרינגסטין לשיר הזה מתוך אלבום האולפן הראשון שלו,
"Greetings from Asbury Park, N.J" היה רגע שיא בשבילי.

בונוס: כאן הוא מעלה את בתו ג'סיקה לבמה בתפקיד קורטני קוקס במהלך "Dancing in the Dark". כמו שמישהו כתב בתגובות: אבא שלך תמיד יביך אותך, גם אם הוא ברוס ספרינגסטין.

ג'ק וויט – "Freedom at 21"

ג'ק ווייט גייס את הבמאי הייפ וויליאמס לטובת הקליפ לשיר הזה מתוך "Blunderbuss". בתפריט: מרדף מכוניות, כלא והופעת אורח של ג'וש הומי, שמרים להנחתה גם ל"פצצה מהעבר".

פצצה מהעבר

תחילת שנות התשעים, כידוע, היתה תקופה מכוננת לרוק, וזה כלל גם את הימים היפים של תת הז'אנר שנודע בשם "סטונר רוק". מוזיקה כבדה, איטית, מלודית, מדברית, שסוגדת למלך אחד: הריף. מומלץ היה לצרוך אותה עם חומרים מעודדי אווירה.

על מייסדות המועדון נמנתה kyuss (קאיו?ס), רביעיה מפאלם דזרט, קליפורניה, שבין מקימיה היה ג'וש הומי, שבהמשך הקים את קווינז אוף דה סטונאייג' והפך לדמות בולטת בסצינת הרוקנ'רול הנוכחית. כיום יש מלחמה לא פוטוגנית בין החברים על הזכות להשתמש בשם קאיוס, אבל מה שבאמת חשוב זו המורשת. הנה "Thumb", מתוך האלבום השני של הלהקה, "Blues for the Red Sun".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully