וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות הבוגרים 2012: המרכז האקדמי ויצו חיפה

רוני אפרת

23.7.2012 / 16:08

וואלה! תרבות מסיימת את סקירת תערוכות הבוגרים עם המרכז האקדמי ויצו חיפה, שמציע לכם עבודות פוליטיות וחברתיות מתריסות

לאחר ההצצה לתערוכות הבוגרים בבתי הספר לאמנות מוסררה, שנקר ובצלאל, וואלה! תרבות מצפינה למרכז האקדמי ויצו חיפה, שם תפתח הערב (שני) תערוכת הבוגרים בתחומי האמנות השונים. ראשי המחלקות והאוצרים מעידים כי מדובר באסופה של עבודות העוסקות באישי ובחברתי, ומתאפיינות בשילוב בין דיסציפלינות שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המסע אל הדמיון" של מאיה טבלין מתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ניתן לזהות עיסוק כמעט גורף בייצוגים של תרבות מקומית דרך התרפקות, געגוע, התרסה או ביקורת המוגשים לצופה בשלל גוונים ויישומים על פי בחירת הסטודנט", מספרת פרופ' טרי שרויאר, ראש המחלקה לתקשורת חזותית, "הנושא הוא זה שהכתיב את הכלים ואת אופן הביטוי עד לכדי תוצאה רב תחומית בתוכה נעים הסטודנטים בווירטואוזיות מעוררת התפעלות". לפי שרויאר, המחלקה אשר כוללת בתוכה לימודי עיצוב גרפי כמו גם תקשורת חזותית, משתייכת בעבודותיה לז'אנר האקטיביסטי. "בעבודותיהם, יצרו לעצמם הסטודנטים במה להעברת מסר תוך שימת דגש על מציאת שפה גרפית ייחודית וצורת ביטוי מקורית וחדשה".

טריילר לעבודה של ליהי ארד:

גם במחלקת הצילום, בראשותו של פרופ' מיכה קירשנר, לא בוחלים באמצעים פוליטיים. "העיסוק הבולט השנה הוא העצמת המבט הפוליטי של חלק מהמציגים, פליטים, קבוצות מיעוט", מספר קירשנר, "זאת באמצעות גופי עבודות המציבים סימני שאלה באשר למרחב האתי. העבודות מתריסות, נוקטות עמדה ואינן מאפשרות, לצופה הסביר, לחלוף על פניהן בשוויון מבט ונפש. הדימויים מתומצתים ולרוב מכאיבים".

מטרת המחלקה בראש ובראשונה, לדבריו, היא לזהות את עמדותיהם האישיות של הסטודנטים, לטפחן ולהעצימן. "המהלכים והאסטרטגיה של המחלקה, בצירוף כישרונותיהם המרשימים של אותם אמנים בראשית דרכם, משאירים אותנו אופטימיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ללא שם, גיא כץ מהמחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully