וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לציון: דמיאן מארלי מגיע לראשונה להופעה בישראל

31.3.2015 / 6:00

אחרי שלל הבנים של בוב מארלי שהגיעו לישראל לאורך השנים, הפעם מגיע אחד מהמעניינים שבהם - דמיאן מארלי, אמן הרגאיי היחיד שזכה בחייו בפרס הגראמי, ושבעבר שיתף פעולה בין היתר עם נאז ומיק ג'אגר

במשך שלושים שנה שמר שוקי וייס על קשר עם משפחת מארלי, החל מביקורם של ה-Melody Makers לפני כמה עשורים, דרך ביקורים של זיגי, רוהאן, וקימאני. עכשיו הגיע תורו של דמיאן מארלי, שבקרוב יעשה את דרכו לציון. דמיאן ירש את הגנים המוזיקליים של אביו וינק ברחובות קינגסטון שבג'מייקה את שורשי הרגאיי המסורתי. מהר מאוד בלט כישרונו של הבחור, שהביא את הרגאיי המסורתי עליו גדל בבית אבא אך עם שילוב סגנונות מוזיקליים עכשוויים וסאונד חדש, מה שהקנה לו הכרה בינלאומית כפורץ דרך ומוסכמות.

כבר ב-1996, כאשר יצא אלבומו הראשון "Mr. Marley"' טבע את החותם כמארלי מסוג אחר שעירבב סגנונות כמו דאנסהול, היפ הופ ורגאיי שורשי. ראסטאפאריי מבטן ומלידה, אלבומיו ממשיכים את דרכו המהפכנית של אביו וקוראים לשינוי רוחני של אחדות ושלום. ב-2001, עם אלבומו השני "Halfway Tree" רשם לעצמו דמיאן הישג שאפילו אביו לא זכה לו בחייו, וקטף את פרס הגראמי הראשון שלו על אלבום הרגאיי הטוב של השנה. האלבום כיכב 158 שבועות בראש מצעדי אלבומי הרגאיי המושמעים ביותר והביא לדמיאן תהילה עולמית.

על אלבומו הבא, "Welcome to Jamrock", כבר זכה דמיאן בשני פרסי גראמי בערב אחד, אמן הרגאיי היחיד שעשה זאת - על אלבום הרגאיי הטוב של השנה וההופעה הטובה של השנה. שיר הנושא מתוכו אף נכנס לרשימת 100 השירים הטובים ביותר של העשור של מגזין 'הרולינג סטון'.

דמיאן המשיך לדחוק את גבולות הז'אנר בשיתופי פעולה יוצאי דופן: ב-2010 הוציא את אחד האלבומים המהוללים של אותה שנה יחד עם חברו Nas; ב-2011 הקים סופר-גרופ חדשה בשם SuperHeavy שכללה אותו, את הזמרת ג'וס סטון, דייב סטיוארט מהיוריתמיקס, וסולן הרולינג סטונס מיק ג'אגר; ב-2012 יצר אלבום עם Skrillex - מאש אפ אימתני של דאבסטאפ, דאנסהול ורגאיי שנחרש בתחנות הרדיו.

דמיאן מארלי יופיע ב-24 ביוני ב-Live Park, האמפי החדש בראשל"צ. לחצו כאן לרכישת כרטיסים.


לוריין היל חוזרת להופעה בישראל

נאז בעין: על "Distant Relatives" של נאז ודמיאן מארלי

עוד באותו נושא

בשם האב: דמיאן וסטיבן מארלי ממשיכים את דרכו של אביהם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully