וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2015: הגוש הסובייטי - חלק ב'

13.4.2015 / 0:00

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2015 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע מנדב גדג' להביא את הדוז פואה לארץ הקודש. והפעם: אסטוניה, אזרבייג'ן, ליטא ולטביה

אסטוניה: Elina Born & Stig Rästa - Goodbye to Yesterday

אם יש רק שיר אחד שאתם צריכים להקשיב לו בסקירה הזו, זה השיר הזה. בדירוג האישי שלי הוא נמצא במקום הרביעי, לגמרי קרוב לסוכנויות ההימורים שם אלינה וסטיג נושמים אוויר פסגות במקום השלישי והשיר "להתראות לאתמול" הפך לחביב המעריצים, שרבים מהם כבר הכתירו אותו כזוכה. בסך הכול מדובר בשיר כיפי, שהעיבוד שלו מצליח להישמע כמו התזמורת באירוויזיונים של פעם.

אסטוניה פתחה את ההשתתפויות שלה באירוויזיון ברגל ימין, כשבין השנים 1994-2003, העשור הראשון שלה, היא הגיעה שש פעמים לעשירייה הראשונה, כולל זכייה לגמרי לא מוצדקת ב-2001, באחד השירים הגרועים אי פעם בתולדות השירים הזוכים, התחרות בכלל והמוזיקה מאז המצאתה.

בשנים 2004-2008 הזוכה לשעבר לא העפילה לגמר, כלומר, במשך חמש שנים רצופות, והפלא ופלא – היא לא פרשה, לא איימה בפרישה, ולא טענה שכולם אסטושמים. ב-2011, השיר שנשלח היה בצמרת סוכנויות ההימורים, ומה רבה היתה ההפתעה כשהשיר סיים במקום ה-24 המביך. השנה, אחרי שבשנה שעברה שוב אסטוניה לא הגיעה לגמר, נשלח השיר הזה, שבניגוד ל-2001, אם הוא יזכה – זה יהיה לגמרי בסדר.

הימור: עולה בקלות לגמר, נאבק על המקום הראשון ומסיים לא הרבה מתחתיו.

ההופעה החיה בקדם האירוויזיון האסטוני:

אזרבייג'ן: Elnur Huseynov - Hour of the Wolf

אזרבייג'ן היא כנראה המדינה המושחתת ביותר בתולדות האירוויזיון. מרגע הצטרפותה ב-2008 המדינה שלחה שירים גרועים ובמשך חמש השנים הראשונות בתחרות המקום הנמוך ביותר שלה היה המקום השמיני. מדי שנה עולות שמועות על כך שהאזרים קונים שופטים וקולות, ב-2010 הוציאה המשלחת האזרית 1.6 מיליון אירו על השיר, ואירוויזיון 2012 שנערך בבאקו היה היקר ביותר אי פעם. בשנה שעברה אגב, אחרי ששנה קודם לכן הדיווחים על קניית הקולות הגיעו לשיא – אזרבייג'ן הסתפקה במקום ה-22 בלבד, הגרוע שלה אי פעם.

זו כבר התחרות השנייה של אלנור, שכבר ייצג את אזרבייג'ן ב-2008 ביחד עם סמיר. הפעם מדובר באופרה אחת לגמרי – בניגוד לפעם הראשונה ,מדובר בשיר. אני לא מחסידי הז'אנר ולכן אצלי הוא מדורג רק במקום ה-18, אבל בסוכנויות ההימורים נותנים לו את המקום ה-3 בסיכויי ההעפלה לגמר ואת המקום ה-9 הכללי.

הימור: עם או בלי קניית קולות, השיר הזה ראוי להגיע לגמר. באשר למיקום – אני בעד מקום טוב באמצע, אבל נראה לי שהגוש יעיף אותו גבוה לתוך עשרת הגדולים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בונוס למיטיבי לכת: אלנור באירוויזיון 2008, לא מומלץ בפול ווליום

ליטא: Monika Linkytė and Vaidas Baumila - This Time

ליטא היא ככל הנראה המדינה הגרועה ביותר מהגוש הסובייטי, ואחת הגרועות בתולדות התחרות. את ההשתתפות הראשונה שלה ב-1994 היא פתחה עם המקום ה-25 האחרון עם אפס נקודות. בגלל הבושה היא נעדרה מהתחרות עד 1999, ומתוך 15 השתתפויות היא סיימה פעם אחת במקום השישי, ההישג השני בטיבו הוא מקום 13 ב-2001. לא משהו להתגאות בו.

אז האם ואידס ומוניקה יצליחו הפעם עם "הפעם"? איך להתנסח בעדינות? פחחח. אין סיכוי. שום מצב. מדובר באחד השירים המציקים ביותר באירוויזיון. אצלי ליטא מדורגת במקום ה-28, בסוכנויות ההימורים היא במקום ה-30, אבל במקום השמיני בסיכויי ההעפלה.

הימור: גבולי מאוד. טוב יהיה אם לא תעלה, אך מאמין שתגיע לגמר ותתכבד במקום ה-25 ומטה.

לטביה: Aminata - Love Injected

לטביה היא אחת המדינות השנואות עלי באירוויזיון. המדינה הבלטית הצטרפה לתחרות ב-2000 עם שיר מצוין שסיים במקום השלישי ושנתיים לאחר מכן ניצחה עם "I Wanna" של מריאן, שאצלי מוכתרת כזוכה הגרועה ביותר ב-59 אירוויזיונים.

בששת האירוויזיונים האחרונים לטביה לא עלתה לגמר, והפלא ופלא – כמו אסטוניה, גם שם לא מאשימים אף אחד חוץ מאת השירים הגרועים שהמדינה שולחת לתחרות. ומה השנה? כנראה שזה השיר שיסבך אותי עם חובבי אירוויזיון לא מעטים. אני פשוט מתעב את השיר הזה, שמדורג אצלי במקום ה-36 מתוך 40. משום מה בסוכנויות ההימורים היא מדורגת במקום ה-6 בסיכויי העלייה לגמר ובמקום ה-15 בסיכויי הזכייה. בעוד שהשיר מתחיל דווקא בסדר, כבר בפזמון הראשון אני מרגיש שהיא פשוט צווחת עלי את השיר ואני לא רוצה לאהוב יותר לעולם.

הימור: זו תהיה השנה השביעית ברציפות שלטביה תראה את הגמר בטלוויזיה. מסכנים, להם אין אנטישמים להאשים.

ואיפה ישראל?

לא ניפרד בלי עדכון על השיר הישראלי שלנו. סוכנויות הידיעות לא אופטימיות, הוא מדורג בתחתית הסיכויים להעפיל לגמר, אזור המקומות 9-12. בסיכויי הזכייה נדב גדג' יורד למקום ה-28, לעומת המקום ה-24 בשבוע שעבר. לא מבשר טובות, אבל אנחנו עדיין מחזיקים אצבעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully