וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הכשלון הקופתי של ג'ורג' קלוני

31.5.2015 / 10:01

"סאן אנדראס" משתלט בקלילות על המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות אבל הסיפור האמיתי הוא הכשלון המביך של "בחזרה למחר" שככל הנראה לא יכסה את עלות הפקתו

יח"צ - חד פעמי

אסונות עושים כסף, זה ידוע. האם "הסלע" עושה כסף? זאת שאלה קשה יותר. המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בארצות הברית שייך ל"סאן אנדראס", סרט האסונות מרובה האפקטים בכיכובו של דוויין "דה רוק" ג'ונסון. הסרט הכניס בסוף השבוע 47 מיליון דולר. זו אמנם פתיחה גדולה פחות מאלה של סרטי אסונות דומים, כמו "2012" (65 מיליון) ו"היום שאחרי מחר" (68 מיליון), אבל זה לא מעט – ובין השאר, הפתיחה הזאת מנצחת את הפתיחות של "מקס הזועם: כביש הזעם" (45 מיליון) ושל "בחזרה למחר" (33 מיליון) בשבועות הקודמים. בנוסף, זאת הפתיחה הגדולה ביותר לסרט שבו דוויין ג'ונסון הוא הכוכב הבלעדי; סרטי "מהיר ועצבני" שבהם השתתף אמנם גורפים מאות מיליונים כאילו אין מחר, אבל עד היום, אף סרט שבו הוא הכוכב המרכזי והבלעדי (כמו "הרקולס" או "מלך העקרבים") לא הגיע אל הכסף הגדול ממש. ייתכן ש"סאן אנדראס" יהווה את האישור, סוף סוף, לכך שמדובר בכוכב. מצד שני, לסרטים כאלה אנשים הולכים בשביל האפקטים הממוחשבים ולא בשביל כוכב כלשהו. סרטים עתירי אפקטים בסגנון זה נוטים להצליח יותר מחוץ לארצות הברית – פיצוצים הם שפה בינלאומית – לכן אפשר לסכם את הפתיחה של "סאן אנדראס" כהצלחה.

הסרט החדש האחר השבוע – רחוק מכך. "אלוהה" הוא הקומדיה החדשה שכתב וביים קמרון קרואו. קרואו יצר את הסרטים המאוד אהובים "ג'רי מגווייר" ו"כמעט מפורסמים", אבל מאז – אף שהוא לוקח הפסקות ארוכות מאוד בין סרט לסרט – הוא פשוט לא מצליח לשחזר את ההצלחה: "אליזבת' טאון" ו"מקום לחלום עליו" נחשבו לפושרים במקרה הטוב. ומתברר שגם הסרט החדש לא מחזיר אותו למסלול. למרות שורת כוכבים מרשימה (בראדלי קופר, אמה סטון, ביל מוריי, רייצ'ל מקאדמס, אלק בולדווין), הסרט קיבל תגובות צוננות מהביקורות וכמעט התעלמות מהקהל; הוא הכניס כ-10 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע, ונחת במקום השישי הלא מרשים בכלל בטבלה.

seperator

באשר לסרטי השבועות הקודמים: "בחזרה למחר" בכיכובו של ג'ורג' קלוני ירד למקום השני עם 14 מיליון דולר, ו-64 מיליון דולר בהכנסות כוללות, ואין ספק שהוא כישלון קופתי – דווח שהתקציב שלו היה 190 מיליון דולר, מספר שאין לו שום סיכוי להגיע אליו. "פיץ' פרפקט 2" הוא ההיפך: הוא מדורג השבוע שלישי, גם הוא עם כ-14 מיליון דולר, אבל הכנסותיו הכוללות הגיעו ל-146 מיליון דולר – יותר מפי שניים מהכנסותיו של הסרט הראשון בסדרה. בין השניים נמצא "מקס הזועם: כביש הזעם", שמדורג השבוע רביעי עם כ-12 מיליון דולר ו-114 מיליון דולר בהכנסות כוללות. במקום החמישי – "הנוקמים 2", שהכנסותיו המצטברות מגיעות השבוע ל-426 מיליון דולר בארצות הברית בלבד; בכל העולם הוא הגיע ל-1.3 מיליארד, והשאלה הגדולה עכשיו היא האם נותרה לו מספיק תנופה כדי לעקוף את "מהיר ועצבני 7" ולהיות הסרט המכניס ביותר של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully