וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הנה בא עוד טי-רקס גדול

14.6.2015 / 10:49

בתי הקולנוע ברחבי העולם הותקפו השבוע על ידי דינוזאורים. כולנו ידענו שזה יקרה, אבל אף אחד לא ניחש כמה גדולים הדינוזאורים האלה. דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

"עולם היורה", הסרט הרביעי בסדרת "פארק היורה", יצא לאקרנים בסוף השבוע בארצות הברית ובמקומות רבים אחרים מסביב לעולם, כולל אצלנו. מובן מאליו שמדובר בבלוקבאסטר קיצי, כך שפתיחה ענקית בהחלט באה בחשבון – מה גם ש"פארק היורה" היא סדרה שמאחוריה כמה שיאי קופות גדולים. ובכל זאת, המספרים שהתחילו להגיע כבר ביום הראשון ליציאת הסרט היו הרבה מעל לציפיות: ביום שישי בלבד, הסרט הכניס 83 מיליון דולר. רק שני סרטים אחרים אי פעם הכניסו יותר מזה ביום בודד: "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק שני" ו"הנוקמים: עידן אולטרון", שעשה זאת ממש בחודש שעבר. פתאום מתברר ש"עולם היורה" הוא לא סתם בלוקבאסטר אחד בין רבים, אלא אחד הגדולים ביותר של השנה – וגם, אפשר לנחש, של כל הזמנים.

ככל שסוף השבוע התקדם, שעטת הדינוזאורים לא הפסיקה. השאלה היא בכמה יסתכמו הכנסותיו של הסרט בכל סוף השבוע (שישי עד ראשון). המספרים הסופיים עדיין לא ידועים, אבל הערכות רבות כרגע מדברות על סוף שבוע של מעל 200 מיליון דולר – הסרט השני אי פעם שהגיע לפתיחה קולוסלית כזאת. יייתכן אפילו שהסרט יכניס יותר מ-207 מיליון דולר ובכך יעקוף את "הנוקמים" הראשון וירשום לזכותו את הפתיחה הגדולה ביותר בכל הזמנים. בכל מקרה, נראה שלפחות המקום השני כבר מובטח לו.

בינתיים, הסרט כובש את המקומות הראשונים בטבלאות הקופות גם בשאר העולם, ובשלושת הימים הראשונים להקרנתו הכניס כבר מעל 130 מיליון דולר מחוץ לארה"ב. יהיה בטוח למדי לומר כבר בשלב המוקדם הזה שיש לנו עוד סרט שעומד להגיע למיליארד דולר.

seperator

כאמור, זאת לא הפעם הראשונה שבה הדינוזאורים של פארק היורה קובעים שיאי קופה. "פארק היורה" המקורי, שיצא בשנת 1993, החזיק אז בשיא הפתיחה הגדולה של כל הזמנים (45 מיליון דולר הספיקו אז לשיא הזה), וגם היה לזמן מה הסרט המכניס ביותר אי פעם מבחינת הכנסות בכל העולם. "פארק היורה: העולם האבוד", סרט ההמשך שיצא ב-1997, שבר את שיא הפתיחה הגדולה ביותר שוב, עם 72 מיליון דולר. ב-2001 יצא הסרט השלישי בסדרה, ולמרות שגם הוא הצליח מסחרית, הוא כבר לא היה בסביבה של שיאי כל הזמנים, ונדמה היה שהפארק דועך והציבור איבד בו עניין בהדרגה. והנה, הפרק החדש מגלה שעדיין יש כסף בדינוזאורים, והרבה.

מכיוון שכולם הלכו לפארק השבוע, כמעט אף אחד לא הלך לשום סרט אחר. רחוק מתחת לדינוזאורים, שוכנים במקום השני "מרגלת" עם כ-16 מיליון דולר, ואחריו "סאן אנדראס" עם 10 מיליון דולר. "הנוקמים: עידן אולטרון" (מקום תשיעי השבוע) הגיע להכנסות כוללות של 444 מיליון דולר בארה"ב, ובכל זאת פתאום מקומו כסרט הגדול ביותר של הקיץ כבר לא מובטח.

עוד באותו נושא

דינוזאור קולנועי: "עולם היורה" הוא סרט מיושן אך מהנה שיעניין בעיקר ילדים

לכתבה המלאה
jurassic world animated GIF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully