וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: טום קרוז ממשיך להיות בלתי אפשרי

2.8.2015 / 10:51

הסרט החמישי בסדרת "משימה בלתי אפשרית" פותח את הסופ"ש הראשון שלו בקולנוע עם נתונים סבירים בהחלט. לא הצלחה גדולה אבל גם לא כשלון בלתי אפשרי

צילום מסך

דור בא ודור הולך וטום קרוז בעינו עומד, או ליתר דיוק, רץ. מאז שיצא "משימה בלתי אפשרית" הראשון בכיכובו, בשנת 1996, הנוף ההוליוודי הספיק להשתנות מהקצה אל הקצה, אופנות באו והלכו, סדרות סרטים ארוכות התחילו ונגמרו – והוא עוד בלתי אפשרי. בנוסף לכך, הוא גם מכניס כסף באופן שנראה מאוד עקבי, למרות השינויים הגדולים בתעשייה ובאינפלציה.

שלושת סרטי "משימה בלתי אפשרית" הראשונים פתחו כולם עם סכומים שבין 45 ל-57 מיליון דולר. (את הסרט הרביעי קשה להכניס להשוואה הזו מכיוון שהוא יצא בתקופת חג המולד, באסטרטגיית הפצה לא שגרתית, ולכן ה"פתיחה" שלו לא דומה לזו של האחרים). והנה מגיע הסרט החמישי, ומשיג – מתברר – מקום טוב באמצע. על פי ההערכות הנוכחיות, "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" יסיים את סוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע עם הכנסות של כ-53 מיליון דולר, ומקום ראשון בטבלה השבועית. אם בתקופת הסרטים הראשונים בסדרה, פתיחה של 50 מיליון פלוס היתה נחשבת לענקית, היום מספרים כאלה כבר לא מאוד מרשימים. ובכל זאת זאת פתיחה סולידית בהחלט שתוביל מן הסתם להצלחה סבירה בארצות הברית, והצלחה גדולה יותר בשאר העולם, מה שיאפשר לטום קרוז להמציא סט נוסף של מעשים בלתי אפשריים בשביל הסרט הבא. עולם כמנהגו נוהג.

מרווח גדול משתרע בין המקום הראשון לשני: 14 מיליון דולר בלבד הספיקו ל"חופשה בהפרעה" להגיע לנקודה הזאת. כמו "משימה בלתי אפשרית", גם "חופשה בהפרעה" הוא למעשה הסרט החמישי בסדרה – אבל היא נשכחה כל כך שבוודאי רבים לא יודעים זאת. הסרט הראשון בסדרת "Vacation", שנקרא בארץ "נסיעה נעימה המפתחות בפנים", יצא ב-1983. הסרט החדש, עם אד הלמס וכריסטינה אפלגייט, לא הצליח לעורר עניין: הסכום שהשיג הוא נמוך גם ביחס לקומדיות אחרות בסגנון דומה שיצאו בשנים קודמות, כמו "אנחנו המילרים" שפתח עם 26 מיליון דולר.

בהמשך הטבלה, שקט של שלהי הקיץ. "אנטמן", "המיניונים" ו"פיקסלים" כולם מתנדנדים על הכנסות שבועיות של 10-13 מיליון דולר; המצליח מביניהם הוא כמובן "המיניונים", עם הכנסות כוללות של 287 מיליון, שסופר את הימים עד שיגיע לקו ה-300. בקצה העשיריה עדיין נתלה "עולם היורה", עם הכנסות כוללות של 631 מיליון דולר, והוא עכשיו הסרט השלישי של כל הזמנים בהכנסותיו, גם בארצות הברית וגם בעולם כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully