וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הכישלון הלא מופלא של "ארבעה מופלאים"

9.8.2015 / 0:00

סרט גיבורי העל הכי גרוע של השנה לא מצליח לכבוש את הצופים ובקושי מצליח להתמודד על המקום הראשון עם "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים"

יח"צ - חד פעמי

זה לא מפתיע, אבל עכשיו זה רשמי: "ארבעה מופלאים" הוא אחד הכשלונות הקולנועיים הגדולים של השנה - בכל תחום. שמועות על הפקה בעייתית ובאזז שלילי מלווים את הסרט הזה כבר יותר משנה; השבוע התברר שהחשש היה מוצדק, כשהסרט יצא וזכה לאחד ממטחי הביקורות הקשים של השנה הנוכחית. במאי הסרט עצמו, ג'וש טראנק, פרסם ציוץ בטוויטר (שנמחק כמעט מיד) שבו טען ש"היתה לו גירסה מצוינת של הסרט הזה לפני שנה"; במילים אחרות, אפילו הבמאי לא עומד מאחורי הסרט. וכשסרט הופך שנוא במידה כזאת, ברור שגם הקהל הרחב יקלוט את הרמז.

"ארבעה מופלאים" הוא סרט גיבורי-על שנושא עליו את התווית של מארוול (אם כי רק משום שהסרט מבוסס על גיבורי קומיקס של החברה; הסרט לא הופק על ידי אולפני מארוול או מהווה חלק מהיקום הקולנועי שלהם). הציפיות הקופתיות מסרטים כאלה הן גבוהות, והסרט רחוק מלקיים אותן. למרות הכל, ייתכן ש"ארבעה מופלאים" ידורג במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות בסוף השבוע; לא לגמרי ברור, כי כרגע הוא בתחרות צמודה עם "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים". שני הסרטים צפויים להשיג כ-28-29 מיליון דולר בסוף השבוע, ועדיין לא ברור איזה מהשניים ינצח בהפרש זעום. אפילו אם "ארבעה מופלאים" ינצח, זה יהיה נצחון אומלל מאוד. היעד שהוצב לסרט הזה אינו תחרות צמודה עם אחד הסרטים הבינוניים-קופתית של הקיץ, בסוף השבוע השני שלו. הסרט מפסיד גם בהשוואה לגירסה הקודמת של "ארבעת המופלאים", שלא היתה אהודה במיוחד: הסרט הראשון יצא ב-2005 ופתח עם 56 מיליון דולר, וסרט ההמשך – שנתיים מאוחר יותר, עם 58 מיליון. החלום על סדרת "ארבעת המופלאים" חדשה נגוז מן הסתם; עכשיו רק ממתינים לריבוט הבא.

seperator

אל המקום השלישי הגיע "המתנה", מותחן שהוא עבודתו הראשונה כבמאי (ותסריטאי) של השחקן ג'ואל אדגרטון, שגם מככב בו. הסרט זכה לביקורות אוהדות במידה מפתיעה, אם כי הכנסותיו בקופות צנועות למדי – כ-11 מיליון דולר. במקום הרביעי, "המיניונים" מכניסים עוד כ-8 מיליון דולר, ומגיעים להכנסות כוללות בארצות הברית של מעל 300 מיליון.

עוד סרט חדש השבוע הוא "ריקי והפלאש", קומדיה בכיכובה של מריל סטריפ הבלתי נמנעת, שלא הותיר רושם על הטבלה והגיע למקום השביעי בלבד עם כ-7 מיליון דולר. גרוע יותר מצבו של "שון כבשון", כבש הפלסטלינה, שהתחיל את הקריירה אצל וולאס וגרומיט; שון מוכר יותר באירופה מאשר בארצות הברית, וגם ביקורות אוהדות כמעט מקיר לקיר לסרט בכיכובו לא עזרו לו לכבוש את ליבם של האמריקאים. הוא הגיע בטבלה השבועית למקום ה-11 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully