וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הכיפורים 2015: סדרות הטלוויזיה שאתם צריכים לראות

21.9.2015 / 9:57

יממה של ניתוק מהעולם היא הזמן המושלם להשלים חסכים בצפייה טלוויזיונית כי בכל זאת, יש יותר מדי סדרות טלוויזיה ומעט מדי זמן. קבלו הצעות למרתון המושלם

yes

"UnREAL"

מה זה: הלהיט הרשמי של קיץ 2015. רשת "Lifetime" הימרה בגדול וההימור השתלם - במרכזה של "UnREAL" עומדת דמותה של רייצ'ל (שירי אפלבי, "בנות"), מפיקה זוטרה בתוכנית זהה לחלוטין ל"הרווק" מלבד שמה. רייצ'ל והבוסית שלה עושות כל שביכולתן לתמרן את מתמודדות התוכנית שמחפשות אהבה מבלי לאבד את אנושיותן בתהליך. טוב, תוך כדי איבוד אנושיותן בתהליך.

למה אתם צריכים לראות את זה: "UnREAL" מנפצת באופן סופי, בשנינות שגובלת בגאונות ובמניפולציות שגובלות בעונג פיזי, את בועת עולם הריאליטי ומוכיחה לכל מי שחשב שז'אנר הריאליטי מציאותי, שהוא טעה בגדול. היכן אפשר לצרוך? ב-VOD של yes או אונליין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצטרכו לצום שנים רבות כדי לכפר על חטאיהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"משחקי הכס"

מה זה: הסדרה האפית של HBO שמבוססת על סדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח" מאת ג'ורג' ר. מרטין, שברה לפנות בוקר (שני) את שיא הזכיות באמי. לאורך חמש עונותיה (והבאות בדרך) "משחקי הכס" מתעדת את מאבקי הכוחות בעולם בדיוני סטייל ימי הביניים. בתי אצולה שונים נאבקים על כס השלטון. ויש גם דרקונים.

למה אתם צריכים לראות את זה: כי לא תמצאו סדרה עם הפקה יותר מושקעת - מאות שחקנים, סטים אדירים, תסריטים מלאי טוויסטים שיגרמו לכם לרצות למות, עירום גרפי בוטה וכמובן: דרקונים!

עוד באותו נושא

ריקוד המכונה: "UnREAL" מסובבת את המצלמה לצד המעניין של הריאליטי

לכתבה המלאה

"24"

מה זה: האם קיים מישהו שלא מכיר את "24"? ובכן, אם הוא קיים, מדובר באחת מסדרות האקשן הגדולות של המאה ה-21. כל עונה (פרט לעונה התשיעית המקוצרת) כללה 24 פרקים שתיעדו, לאורך יממה ובזמן אמת, את מה שעובר על סוכן הלוחמה בטרור ג'ק באוור. פצצות אטום, התנקשות בנשיאים, קרבות אדירים עם פומה ביערות לוס אנג'לס, יו ניים איט.

למה אתם צריכים לראות את זה: כאמור, כל עונה נמשכת יממה. בדיוק הזמן בו נמשך יום הכיפורים. איזו עונה שווה לצרוך ביום השקט מכולם? עונה 1 היא אחת הקלאסיות כי בה הכל התחיל, עונה 2 לא רעה בכלל ובעונה 5 כל הכללים משתנים. למה יום הכיפורים קורה רק פעם בשנה?

"המדריך לרוצח"

מה זה: סדרת הלהיט הטרייה של שונדה ריימס. "המדריך לרוצח" עוקבת אחרי מרצה מבריקה ומסתורית בחוג למשפט פלילי, שיחד עם כמה סטודנטים שאפתניים מהכיתה שלה נקלעת לחקירת רצח שעתידה לזעזע את האוניברסיטה כולה ולשנות את חייהם. בתפקיד המרצה המבריקה: ויולה דיוויס שעשתה היסטוריה והיתה האשה השחורה הראשונה שזכתה בפרס השחקנית הטובה בדרמה בטקס האמי (על תפקידה בסדרה זו כמובן).

למה אתם צריכים לראות את זה: לא רק ש"המדריך לרוצח" נהנית מעלילה מרתקת וממבנה שלדי טוב, היא גם מסמלת שיא חדש בקריירה עבור ריימס שכן היא מהווה מיזוג מושלם בין הכתיבה הסבונית של ריימס והמבנה השלדי שמוכר לצופים מ"נזקים" – מתחילים מהסוף והולכים להתחלה. מדובר בגילטי פלז'ר המושלם ובכל זאת, מדובר ביום הכיפורים.

"Narcos"

מה זה: דרמה ביוגרפית מבית היוצר של נטפליקס, המגוללת את סיפור חייו של ברון הסמים והפושע העשיר בהיסטוריה, פבלו אסקובר. הסדרה מוצגת מנקודת מבטו של חוקר היחידה האמריקאית למלחמה בסמים, שנשלח לקולומביה כדי לנסות ולעצור את ההתפשטות של אימפריית הסמים הקולומביאנית אל תוך ארצות הברית. הסדרה מציגה גם את שותפיו של אסקובר לפשע, את הנשים בחייו וניסיונו להשתלב בפוליטיקה ולהפוך לנשיא.

למה אתם צריכים לראות את זה: ערכי ההפקה של "Narcos" לא נופלים גם מהסדרות הטובות ביותר של HBO. הצילומים נערכו בקולומביה, באתרים המרכזיים בהם פעל אסקובר, ומעבר לאיכות הגבוהה הם מעניקים לסדרה גם אפקט ריאליסטי מאוד. ואגנר מורה, שמגלם את אסקובר בסדרה, עושה עבודה פנטסטית בעיצוב דמותו המורכבת והמאיימת של הסוחר הקטן והעני שהפך לאימת המעצמה הגדולה בעולם. הסדרה מונה עשרה פרקים באורך של כשעה כל אחד, די והותר כדי להעביר חלק ניכר מהיום ואפילו לסמן לעצמכם וי קטן בקטגוריית האיכות.

"איש חשוב מאוד"

מה זה: סדרת מקור ששודרה ב-HOT שמתבססת בצורה פיקטיבית על חייו של יהודה לוי, שחקן לוהט אשר נמצא אחרי פרידה מחברתו. לוי פוגש בחורה חדשה ומגלה את עצמו מחדש. מדהים, אנחנו יודעים.

למה אתם צריכים לראות את זה: קודם כל, הישבן של יהודה לוי מגיע לביקור. וכולם יודעים שאם לא אוכלים ביום הכיפורים, יש מצב שיום אחד הישבן של כולנו ייראה כמו הישבן של יהודה לוי. אה, ואלמה דישי מככבת. ובכלל, כולם אמרו רק דברים טובים על "איש חשוב מאוד". אז הנה, שלא תגידו שאנחנו לא מפרגנים.

"מר רובוט"

מה זה: ההפתעה הגדולה של השנה הנוכחית בטלוויזיה הגיעה מרשת USA האמריקאית, שמתמחה בדרך כלל בדרמות גנריות כמו "צווארון לבן" ו"חליפות". "מר רובוט" נוצרה על ידי סם איסמאיל, יוצר אלמוני כמעט לחלוטין, שטווה סיפור מרתק על חבורת האקרים מחתרתית שפועלת במטרה להפיל קונגלומרט עצום ובאמצעות כך למחוק את החובות של האמריקאים ולאתחל את הכלכלה מחדש. במוקד עומדת דמותו של אליוט, סכיזופרן צעיר והאקר מבריק, שמגויס על ידי הארגון כדי לעמוד בראש הפעולה.

למה אתם צריכים לראות את זה: מכיוון שהנושא של הסדרה אקטואלי מאין כמוהו, בעידן של אובדן פרטיות, הדלפות ענק ומאגרי מידע עצומים הנתונים לסכנה בפריצה בכל רגע. מעבר לצילום הנהדר והפסקול מעכיר השלווה שמלווה אותה, "מר. רובוט" מתהדרת בפיתולי עלילה מרהיבים, משחק נפלא של הכוכב הראשי רמי מאליק ואמירות חשובות על התרבות הקפיטליסטית והבדידות שכופה עלינו הטכנולוגיה המתקדמת.

"הרודן"

מה זה: סדרת דרמה, די גרועה חייבים להודות, שעוקבת אחרי המתרחש במאבקי השליטה באבודין, מדינה מוסלמית בדיונית שגובלת בלבנון. גידי רף, שהביא לנו את "הומלנד" ו"חטופים", אחראי גם לתיאור יחסיהם של ג'מאל, בסאם, ליילה, סמי, אמירה ושאר בני משפחת אל-פאייד ששולטים בממלכה ונאלצים להתמודד, רחמנא ליצלן, עם מחאה חברתית ועם ארגון טרור דמוי דאעש.

למה אתם צריכים לראות את זה: אל תטעו, "הרודן" היא סדרת פח נוראית. אבל ביום הכיפורים, בשיא החום, כשהמוח גם כך הופך לעיסה, כל מה שהנפש זקוקה לו הוא סדרת פח נוראית. שתגרום למה שמתרחש במצרים להיראות כמו סוגה עילית. עד כה שודרו בישראל עונה וחצי ואתם יכולים לתפוס אותן ב-VOD של yes (כלומר, לשמור את הפרקים עד לכניסת הצום) או ללכוד את שאר העונה השנייה אונליין. חוץ מזה שתמיד נחמד לראות את מורן אטיאס מזייפת מבטא ערבי באנגלית.

דרדוויל

מה זה: אחרי הטראומה הגדולה של הניסיון הקולנועי בכיכובו של בן אפלק, הומצא הגיבור העיוור מחדש על ידי מארוול בגרסה טלוויזיונית. מאט מורדוק (צ'רלי קוקס) הוא עורך דין עיוור ומבטיח המתגורר בשכונת "הלס קיצ'ן", הידועה לשמצה, בניו יורק. תאונה שעבר בילדותו חידדה את חושיו משמעותית וגורמת לו לבלות את לילותיו במרדף אחרי סוחרי הילדים, סוחרי הסמים וברוני הפשע המנהלים את הרחובות.

למה אתם צריכים לראות את זה: בעיקר כי דרדוויל הוא המוצר הכי לא מארוולי שיצא אי פעם ממארוול. כמעט ולא תמצאו כאן קריצות ומודעות עצמית, הכל מאוד רציני, אפלולי וקודר. ומה אתם יודעים? אפילו את זה הם יודעים לעשות טוב מהמתחרים. סצנות האקשן ב"דרדוויל" מהוקצעות ומצולמות נהדר, התסריט מסקרן ודמויות המשנה משלימות היטב את הגיבור הראשי. האפלוליות של "דרדוויל" אמנם מקשה מעט על צופי הבינג' חובבי הכיף והאסקפיזם, אבל ההתמדה בסדרה משתלמת.

"אחוזת דאונטון"

מה זה: סדרה בריטית שהמציאה מחדש את המושג "סדרה תקופתית". "אחוזת דאונטון" עוקבת אחרי בני משפחת קרולי בעשורים השני והשלישי של המאה ה-20. מלחמת העולם הראשונה, תחילת השפל הכלכלי וכמובן: שינויי המעמדות. כמו "אדונים ומשרתים" אבל עם טעם של אופרת סבון משובחת.

למה אתם צריכים לראות את זה: כי ממש בימים אלה עלתה באנגליה העונה השישית והאחרונה ואין זמן טוב יותר להשלים פערים ולהצטרף לעולם, רגע לפני שמשפחת קרולי עוזבת אותנו לתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully