וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע גל הטרור בירושלים: הסרט "רעד בעזה" יוקרן בסינמטק בעיר הבירה ביום ראשון

15.10.2015 / 18:50

הסרט מלווה את המומחה לטראומות יאן אנדריאה בכניסתו לרצועת עזה עם סיום קרבות "צוק איתן", שם נפגש עם עזתים שחוו טראומות. בחודשים האחרונים בוטלה הקרנת הסרט בשדרות ובבאר שבע בעקבות לחץ שהפעילו פעילי ימין

יח"צ - חד פעמי

על רקע גל הטרור בירושלים, יוקרן הסרט התיעודי "רעד בעזה" בסינמטק בעיר הבירה, ביום ראשון הקרוב ב-20:30. הסרט של הבמאי ההולנדי חירט ואן קסטרן מלווה את המומחה לטראומות יאן אנדריאה בכניסתו לרצועת עזה עם סיום קרבות "צוק איתן". הוא נפגש שם עם אנשי סיוע עזתים ושוחח עמם על אבל, פחד וטראומה.

הסרט בן 31 הדקות הוקרן בישראל לראשונה ב-8 ביולי, בסינמטק תל אביב, בתרגום לאנגלית. לאחר ריאיון עם אנדריאה בוואלה! תרבות, בוטלו הקרנות הסרט בשדרות ובבאר שבע בעקבות לחץ שהפעילו פעילי ימין על ראשי הערים, בטענה שהסרט פוגע ברגשות התושבים. בספטמבר בוטלה הקרנת הסרט גם במתנ"ס בירוחם על ידי הוועד המנהל. בעקבות הביטול, מנהלת המרכז להתנדבות וחברה אזרחית במתנ"ס המועצה המקומית, חני בריגע, נתבקשה למצוא מקום חלופי כדי להקרין בו את הסרט, שהוצג בסופו של דבר בבית הצעירים בירוחם. אולם לקראת הקרנת הסרט גילתה בריגע שגלגלי מכוניתה נוקבו על ידי אלמונים.

כעת, כאמור, יוקרן הסרט בסינמטק ירושלים ביום ראשון. לקראת ההקרנה יתקיים פאנל בהשתתפות אנדריאה, ד"ר אילנה לח, מטפלת באמנות בשיטה יונגאנית ומתנדבת בפסיכואקטיב, ועובדי בריאות נפש לזכויות אדם, בהנחיית איבון דויטש.

יונתן גר, מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל ישראל שיוזם את הקרנות הסרט, מסר היום כי "ביום השנה ללחימה עם עזה ביקשנו להקרין את הסרט, בכדי לנסות ולראות בני אדם בכל צדי הסכסוך. יכולת האמפתיה הזו הופכת לצערנו לרלוונטית במיוחד כעת, בארץ בכלל ובירושלים בפרט. אנו מקווים שהקרנת הסרט והדיון יוסיפו רגע של שפיות בטירוף האוחז ברחובותינו בימים אלה".

בריאיון עם אנדריאה לוואלה תרבות מיולי, הוא אמר בין השאר: "לעתים קרובות אני רואה בישראל, בדרך אחרת, את הייאוש ואובדן התקווה לעתיד, ואני רואה יותר מזה אחרי המלחמה האחרונה בעזה. אין תקווה ואין התמקדות בעתיד. זה מה שיש לכם ולפלסטינים במשותף. ברמה הפוליטית, למרות שזאת דרך מאוד קשה, הפתרון היחידי שאני רואה לסכסוך הארוך-ארוך הזה הוא מדינה אחת. אלה השכנים שלכם. אם יבחרו בפתרון שתי המדינות, תמיד תישאר התפיסה ההיסטורית של 'אנחנו' ו'הם'. 'אנחנו' ו'הם' הופך למורכבות של blame and shame , שנמצאים עמוק בגנים של כולם בשני הצדדים. לכן אני חושב שהפתרון הוא מדינה אחת לפלסטינים ולישראלים".

  • עוד באותו נושא:
  • רעד בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully