וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכר את היריבות באירוויזיון 2016: הגוש הסובייטי - חלק ב'

11.4.2016 / 0:00

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2016 נמשכת ויניב דורנבוש עושה עבורכם סדר בכל המדינות שינסו למנוע את הניצחון מחובי סטאר. והפעם: אזרבייג'ן, אסטוניה, לטביה, ליטא ואוקראינה

בימוי: אלעד וייסמן ויואב צפיר

(בסרטון: הקליפ של "Made of Stars")

seperator

לטביה: Justs - Heartbeat

16 פעמים השתתפה המדינה הבלטית באירוויזיון עד כה. בשנת 2002, רק בפעם השלישית שבה השתתפה, זכתה באירוויזיון והביאה אותו לריגה הבירה. לטעמי מדובר בזוכה האירוויזיון השני הגרוע בכל הזמנים ובזכייה כל כך לא מוצדקת, שהיתה יכולה להביא למותו של האירוויזיון. משנת 2009, הלטבים לא הצליחו להעפיל לגמר במשך שש שנים רצופות, ואני רואה בזה ענישה מוצדקת לאימה שהביאה להם את הזכייה. בשנה שעברה החליטו לעשות שם ארגון מחדש של הליך הבחירה לשיר, וזה השתלם להם - ועוד איך השתלם, עם מקום שישי בערב הגמר.

אמינטה, נציגת לטביה בשנה שעברה, כתבה את השיר שנשלח השנה, אותו יבצע יוסטס, זמר צעיר בתחילת דרכו, שכובש את הבמה. הביצוע שלו בלייב נשמע כמעט כמו גרסת הסטודיו, והמוזיקה נשמעת כאילו הותאמה לקלאבים באירופה. בדירוג שלי הוא מנצח את חצי הגמר השני בלי תחרות בכלל, מגיע למקום הראשון בערב הגמר, ומחזיר את האירוויזיון לריגה - אבל הפעם דווקא בצדק. סוכנויות ההימורים אוהבות אבל פחות ממני - מקום שלישי בחצי הגמר השני ומקום שמיני בסיכויי הזכייה.

הימור: טופ 10 בקלות. בעולם מתוקן - הוא הזוכה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ליטא: Donny Montell - I've Been Waiting For This Night

אנחנו נשארים עם המדינות הבלטיות וגם לליטא תהיה זו ההשתתפות ה-16. הפעם הראשונה היתה כבר ב-1994, אבל מקום 25 עם אפס נקודות הבריח את הליטאים שלא חזרו עד 1999. אם היינו מקימים קבוצה מיוחדת למדינות המיותרות שלא תרמו שום דבר חשוב לאירוויזיון, ליטא בוודאי היתה מככבת בה, כשחוץ מהישג השיא של מקום שישי ב-2006 עם שיר אידיוטי שנקרא "אנחנו המנצחים", הליטאים לא ראו טופ 10, וחמש פעמים הם הופיעו בחמש התחתונות.

ב-2012 עלה לבמה זמר צעיר העונה לשם דוני מונטל. באופן לא נדיר הוא העלה את ליטא לגמר והביא אותה למקום ה-14, שנחשב גבוה עבור מדינתו, וזאת למרות שיר חלש והופעה מוזרה שבמחצית ממנה עיניו היו מכוסות. השנה מונטל חוזר לבמת תחרות המוזיקה הגדולה בעולם, עם גוף שעבד הרבה שעות במכון הכושר, שיר כיפי וקליל, וסיכוי להפתיע בצמרת. בדירוג האישי שלי הוא עולה מהמקום השישי בחצי הגמר השני ומסיים במקום ה-14 בגמר. בסוכנויות ההימורים הוא מדורג תשיעי בחצי הגמר של חובי סטאר, וממוקם 25 בסיכויי הזכייה בתחרות כולה

הימור: שוב פעם ליטא עולה, שוב מסיימת במקום לא מאוד טוב באמצע.

כך זה נראה בפעם הקודמת:

אסטוניה: Jüri Pootsman - Play

21 פעמים אסטוניה השתתפה באירוויזיון אם לא סופרים את הניסיון הכושל להיכנס כבר ב-1993. הרזומה שלה נראה טוב עם תשע הופעות בטופ 10 כולל זכייה ב-2001. אם את הזכייה של לטביה הגדרתי כזוכה השנייה הכי גרועה - כאן מדובר בזוכה הגרועה ביותר שאחריה אמרתי שחייבים לבטל את הטלווטינג ולהחזיר את ההכרעה לידי צוותי השיפוט, כי אירופה איבדה את זכותה להצביע. כמו שלטביה נענשה בכמות גבוהה של אי עליות לגמר - כך גם אסטוניה נבעטה כבר בחצי הגמר חמש שנים ברצף, 2004-2008.

השנה שעברה דווקא היתה מוצלחת לאסטונים עם דואט שהגיע למקום השביעי בגמר, והחלק הגברי של הצמד היה שותף בכתיבת השיר שיישלח השנה. מדובר בשיר חלש יותר ולמרות זאת הוא מצליח להתברג אצלי כעולה לגמר מהמקום השמיני ובמקום ה-18 הכללי. בסוכנויות ההימורים לא מאמינים בסיכויים של השיר ומדרגים אותו במקום ה-12 בחצי הגמר הראשון ובמקום ה-28 בסיכויי הזכייה.

הימור: גבולי בהחלט, סביר שלא יעלה, ואם יעלה - יסיים בתחתית ולא ישאיר שום חותם על התחרות.

אזרבייג'ן: Samra - Miracle

תעצרו את הכול - הלם! שוק! אחת המדינות השנואות עלי ביותר בתחרות שולחת שיר ש… אני מחבב? הכיצד? יכול להיות? זו ההשתתפות התשיעית בסך הכל של המדינה ששלחה ב-2012 שיר עם הכותרת הבהחלט מוצדקת "When the Music Dies", ורק בשנתיים האחרונות היא לא הגיעה לטופ 10. מהשנה הראשונה שבה אזרבייג'ן השתתפה רצות שמועות על קניית קולות, שחיתויות ורמאויות שהביאו לה זכייה ב-2011, כשלא מעט טוענים שזוהי זכייה לא מוצדקת, אבל לדעתי, לעומת הזכיות של לטביה ואסטוניה מדובר ביצירת מופת קלאסית.

אזרבייג'ן, שנוהגת לשלוח שירים שאני מכנה "הפסקת פיפי", שירים שמסוכן לצפות באירוויזיון לבד כשהם על הבמה מתוך סכנת הירדמות ורצון לסיים את החיים עצמם, סוף סוף שולחת משהו עם קצב. אכן קסם, והקסם הזה מגיע אצלי למקום החמישי בחצי הגמר הראשון ולמקום ה-12 הכללי. בסוכנויות ההימורים המצב דומה, מקום חמישי בחצי הגמר ומקום 14 בסיכויי הזכייה.

הימור: דווקא חושב שבהחלט יש פה סיכוי לטופ 10.

אוקראינה: Jamala - 1944

בשנה שעברה אוקראינה הדהימה את קהילת האירוויזיון עם פרישתה מהתחרות, אחרי 12 השתתפויות שהביאו לה שמונה הופעות בטופ 10, כולל פעמיים הגעה למקום השני וזכייה אחת. כנראה שהתעסקות במלחמונת עם רוסיה היתה חשובה יותר מלבחור שיר לאירוויזיון. השיר שייצג את אוקראינה השנה נקרא "1944" והוא עוסק בגירוש הטטרים של חצי האי קרים על ידי סטאלין. בפעם הראשונה תישמע על בימת האירוויזיון השפה הטטרית של קרים ואת מילותיו כתבה ג'מאלה, שהיא גם האישה שצווחת וצורחת אותן על הבמה. אין דרך אחרת להגדיר את מופע האימים הזה. לא ברור לי איך דבר כזה נבחר, לא ברור לי איך חובבים עפים על זה, ולא נהיר לי איך סוכנויות ההימורים משתתפות בחגיגה.

חשבתי שאולי אני הבעיה ולכן עשיתי ניסוי והשמעתי את השיר הזה לשלושה נון-חובבים: בעלי איים בגירושין, חבר גרמני שלא צופה בתחרות שאל אותי למה אני עושה את זה לעצמי, ומישהי נוספת אמרה לי שלאוקראינה היא כבר לא תיסע לעולם. השיר הזה התפלח אצלי למקום הלפני אחרון בחצי הגמר השני ולמקום ה-40 הכללי. תוך כדי כתיבת שורות אלו אני מוריד אותו למקום האחרון ואומר שהוא אחד הגרועים בכל הזמנים. בסוכנויות ההימורים בזים לי ונותנים לדבר הנוראי הזה את המקום השני בחצי הגמר השני ואת המקום השישי הכללי. כולם יודעים כמה קטלתי את השיר שלנו לאירוויזיון, אבל לעומת "1944" - הוא מופלא.

הימור: מקווה שמדובר בפלופ של חובבים שייבעט בחצי הגמר. אין שום סיבה שלא.

ואיפה חובי סטאר?

בשבוע שעבר איחלתי לחובי, שפתח במסע אירופי לקידום השיר שיילך ויקושש קולות לרוב באירופה האנטישמית, וכנראה שזה עובד. השבוע סוכנויות ההימורים מתחילות קצת יותר להאמין בסיכוי שלו לעלות לגמר והן ממקמות אותו במקום השמיני בחצי הגמר, ובמקום ה-24 בסיכויי הזכייה הכלליים. זה אפילו טוב יותר ממצבו של נדב גדג', שהשבוע לפני שנה דורג רק במקום ה-28 בסיכויי הזכייה. בין אם אנחנו אוהבים או לא אוהבים את השיר - נחזיק לו אצבעות גם ברגליים.

בינתיים, שגיא קריב הצליח להרים את השיר הזה לגבהים שלא חשבנו שאפשריים.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully