וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של שלכת 2016: המדריך לעונת הסתיו הטלוויזיונית - חלק ה'

מה חדש על המסך בחו"ל? ובכן, הרבה דברים. והפעם: סדרת ערפדים שממציאה את הגלגל מחדש, סדרה מתוקה ואופטימית, זוועתון אימה גרוע ואפילו עיבוד לסרט זניח

צילום מסך

(בסרטון: טריילר "Frequency")

seperator

No Tomorrow

מה: קומדיה רומנטית חדשה של ה-CW שנוצרה על ידי חבר'ה מ"ג'יין הבתולה", ומבוססת כמוה על פורמט דרום אמריקאי. איבי קלהאן (טורי אנדרסון) היא צעירה שונאת סיכונים ופריקית של סדר הפוגשת את הנפש החופשיה זבייר (ג'ושוע סס, שכיכב עד לאחרונה בקומדיה המוזיקלית "Galavant"), שהופך לקראש הגדול שלה. זבייר מאמין כי האנושות עומדת להיחרב באסון אפוקליפטי שנשמר בסוד, ולכן מחליט לחיות כל רגע בחייו כאילו היה האחרון, ולמלא את כל המשאלות שאי פעם חלם להגשים. בעזרת חבריה מנסה איבי לבחון אם נבואת הזעם של אהובה אמיתית, ובעיקר האם בלעדיה הקשר ביניהם ימשיך להיות כל כך חזק.

למה כן: הכימיה בין שני הגיבורים מוצלחת וגם גלריית דמויות המשנה, ובפרט הבוסית של איבי (איימי פיץ המעולה, "קרוליין בעיר"), מספקים רגעים טובים. רוחה של הסדרה נוטה יותר לאופיה של איבי מאשר לזה של זבייר, כלומר מדובר ביצירה יותר מתוקה מאשר אקסצנטרית, יותר חמודה מאשר מעוררת צחוקים רמים. בהתאם לא מדובר ביצירה יוצאת דופן, אבל כזו שבהחלט מעבירה את הזמן בנעימים, גם אם אולי היתה נשכרת לו היתה קצרה בחצי (כלומר 21 דקות במקום 42).

למה לא: למרות חביבותה היא מסוג הסדרות האלה שלא באמת לוכדות, לא באמת יוצרות צורך לחזור גדול אליהן. מקסימום לתפוס במהלך זפזופ ארעי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

Van Helsing

מה: עיבוד עכשווי של SyFy למעשייה על צייד הערפדים, שהפעם הוא ציידת בשם ונסה הלסינג. אם השם הזה נשמע לכם מוכר זה בגלל שונסה היא בתו של צייד הערפדים אברהם הלסינג. ונסה מתעוררת בשנת 2019, שלוש שנים לאחר "ההתעוררות", אירוע שקשור להתפרצות הר געש ולהופעת מיליוני ערפדים. ב-2019 נותרו מעט בני אנוש בכדור הארץ והם מחכים למישהו שיוביל אותם במאבק נגד הערפדים. המישהו הזה הוא ונסה, כמובן.

למה כן: באופן מפתיע, אבל באמת מפתיע, הטייק של "Van Helsing" על האפוקליפסה עובד ואפילו עובד טוב מאוד. בדרך כלל, סדרות ערפדים לא כוללות אפוקליפסה ולכן אפשר לראות ב-"Van Helsing" עיבוד ל"המתים המהלכים" עד שמתברר שלזומבים יש מנהיג ושהם מסוגלים לדבר. בקיצור, זומבים ערפדים. קסמה של "Van Helsing" נובע ממשחקה של קלי אוברטון, שמגלמת את הדמות הראשית ומצליחה להתבלט בכל סצנה שבה היא משתתפת. יהיו כאלה שיאמרו שאוברטון טובה מדי עבור "Van Helsing", שיאמרו. ואולי הקסם האמיתי הוא באמת האבולוציה של סדרות האפוקליפסה. מה באמת היה קורה אם זומבים היו יכולים לדבר?

למה לא: כי כמה סדרות ערפדים עוד אפשר לראות? חוץ מזה, האווירה האפלה ונטיית המצלמות לקלוט כל פיסת בשר מדממת בתקריב עשויות לדחות את הצופה הממוצע. "Van Helsing" היא טעם נרכש ולא בטוח שלכולם יש את הסבלנות.

לא בטוחה (Insecure)

מה: קומדיה חדשה של HBO בכיכובה של הקומיקאית השחורה איסה ריי, שגם יצרה את הסדרה יחד עם לארי ווילמור ("הדיילי שואו", "שחור כזה"). הסדרה עוקבת אחר חברותן של שתי נשים שחורות בסיטואציות שונות, כולל הגזענות שהן חוות (בימי רביעי גם ב-yes וב-HOT).

למה כן: איסה ריי קנתה את עולמה בסדרת הרשת "Awkward Black Girl", ונראה שההשתפשפות הזו הופכת את "לא בטוחה" ליצירה בשלה כבר מהפרק הראשון. במובנים מסוימים היא מצטרפת לסדרות כמו "אטלנטה" של דונלד גלובר ו-"Master of None" של עזיז אנסרי, בכך שהיא יוצרת קומדיה המפנה זרקור אל עולמם של שחורים/חומים באמריקה - כן עם אמירה אבל בעיקר בהתמקדות בחיי היומיום הנורמליים - ועושה את זה עם לא פחות כישרון, ועם נקודת מבט נשית שמוסיפה עניין ורעננות נוספים. למעשה, החברות בין איסה למולי אמינה ומקסימה ומהווה בפני עצמה מוקד משיכה בסדרה.

למה לא: למרות כל זה, משהו ב"לא בטוחה" מקנה תחושה קלה של פוטנציאל לא ממומש. אולי כי בסופו של דבר היא מגיעה אחרי שדומות לה כבר עלו על המרקע והן מותירות את הסדרה הזו לספר סיפורים קצת מוכרים.

Frequency

מה: פייטון ליסט (ג'יין סטרלינג היפהפיה מ"מד מן") מככבת בעיבוד מחודש של קווין וויליאמסון ("יומני הערפד") לסרט הזניח "תדר גבוה" משנת 2000, במקור בכיכובם של ג'ים קאביזל ודניס קווייד. ריימי סאליבן היא בלשית במשטרת ניו יורק שצלו של אביה מרחף מעליה. ב-1996, כשהיתה בת שמונה, נעלם אביה במשימה חשאית, הסתבך בשחיתות ונרצח. אלא ש-20 שנים לאחר מכן היא נדהמת לשמוע את קולו באמצעות רדיו הקשר הישן והשבור שהיה בבעלותו. יחד הם מנסים לשכתב מחדש את ההיסטוריה ולתקן את יחסים המעורערים.

למה כן: מתוך שתי הסדרות (עד כה) שעוסקות במסע בזמן ועלו לאחרונה לשידור (השנייה היא "טיימלס", שכבר סקרנו כאן) - "Frequency" נראית מגובשת יותר, לפחות בראשיתה. באורח פלא היא מצליחה להתעלות על קונספט שעל פניו נראה קצת טיפשי. זה קורה בעיקר באמצעות סיכונים עלילתיים ורגשיים גבוהים, יחסים מסקרנים ונוגעים ללב בין האב לבת ומשחק משכנע.

למה לא: מובן למה נדרשת עלילה רוצח סדרתי שנמשכת משנות התשעים ועד היום, כך יוכלו לנסות לתפוס אותו בשני הזמנים, אבל באמת שכבר קצנו ברוצחים סדרתיים. חבל שהמקוריות נגמרה שם.

Freakish

מה: סדרת אימה בת עשרה פרקים של הולו, העוקבת אחר 20 תלמידים בתיכון בעיירה קטנה הכוללת בה מפעל כימי. כאשר החומר הרעיל מביא לפיצוץ, הנערים מגלים שעליהם להתמודד עכשיו עם מוטנטים מאיימים.

למה כן: אם, נניח, נתקעתם באמת באמת באמת בלי שום דבר אחר לראות.

למה לא: "Freakish" מנסה לדהור על הצלחתה של "צעקה" ב-MTV אבל כושלת בגדול. המשחק של הקאסט הצעיר נוראי, התסריט גרוע ומכל העסק נודפת ארומה של סרט סטודנטים שיצא משליטה. ברצינות, אל תצפו בה. בבקשה.

seperator

ימים של שלכת - חלק א': "Atlanta", Speechless", "Queen Sugar", "Mary + Jane", "Borderline".

ימים של שלכת - חלק ב': Better Things", "Quarry", "High Maintanance", "One Mississippi", "Start Up" "The Collection".

ימים של שלכת - חלק ג': "The Good Place", "Designated Survivor", "Notorious", "נשק קטלני" ו"החיים עצמם".

ימים של שלכת - חלק ד': "Aftermath", "Easy", "Son of Zorn", "Conviction", "טיימלס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully