וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של שלכת 2016: המדריך לעונת הסתיו הטלוויזיונית - חלק ו'

ממשיכים לסקור עבורכם את הסדרות שעלו בחו"ל. והפעם: הסדרה הכושלת החדשה של מאט לה-בלאנק, סדרת מסתורין לא מוצלחת ואנתולוגיית אימה שגרמה לנו לפחד ולהפסיק את הצפייה

צילום מסך

American Housewife

מה: קומדיה של ABC בכיכובה של קייטי מיקסון ("מייק ומולי"), המגלמת אם משפחה מסורה שמנסה לגדל את ילדיה בפרבר עשיר ובורגני, בו דימוי גוף ומראה חיצוני הם תמצית הכל. הסדרה צפויה לעסוק בעיקר בנושא ההשמנה והיחס אליה בחברה המודרנית.

למה כן: באופן מפתיע, "American Housewife" מצליחה לעבוד. ההומור שלה מצליח להיות שנון, המשחק של הדמויות אמין ולמרות המסרים החינוכיים והשידור ברשת ברודקאסט, יש בה גם כמה רגעים חתרניים ומרעננים לגמרי: הבן הקפיטליסט, הבת שסובלת מהפרעה טורדנית-כפייתית, ובכלל, כולם. כיף גדול.

למה לא: כי לפי הפרק השני, "American Housewife" ניצבת במדרון מאוד חלקלק ועלולה לאבד את החתרנות, להידרדר ולהפוך לעוד קומדיה משמימה ושמרנית.

Chance

מה: יו לורי ("האוס") חוזר לגלם רופא טלוויזיוני טרוד, הפעם במסגרת מותחן פסיכולוגי של הולו (שהזמינה מראש שתי עונות בנות עשרה פרקים) שהבמאי העיקרי שלה ואחד ממפיקיה הוא לני אברמסון ("חדר"). פסיכיאטר העוסק בסיווג והפניית מקרי טראומה קשים, מוצא את עצמו נשאב לעולם מסוכן של זהות בדויה, שחיתות משטרתית ומחלות נפש, כאשר אל משרדו מגיעה יפהפיה שבעלה מכה אותה. גם עם גרטשן מול ("אימפריית הטיילת"), אית'ן סאפלי ("קוראים לי ארל"), פול אדלסטין ("נמלטים") וקלארק פיטרס ("הסמויה").

למה כן: "צ'אנס" נושאת ארומת מותחנים פסיכולוגיים קולנועיים מהניינטיז, דוגמת "פחד ראשוני", "משולש מסוכן" ואפילו "אינסטינקט בסיסי" (בלי האירוטיקה הבוטה, כלומר), וזה נאמר בקטע לגמרי טוב. היא לוקחת את עלילת הפילם נואר השחוקה של יפהפיה-בלונדינית-נכנסת-למשרדו-של-הגיבור-ומערערת-את-עולמו, ואמנם לא עושה איתה משהו חדש, אבל בהחלט יעיל ועשוי מצוין.

למה לא: הקאסט הנוצץ של הסדרה עושה עבודה מעולה כמו שניתן לצפות, אבל דווקא בגלל הפרסטיג' של השחקנים קשה לא להרגיש שהם קצת מתבזבזים בסדרה נטולת ייחוד. היינו מצפים שקאדר כזה יתאסף לכבודה של סדרה המכוונת קצת יותר גבוה, ונכון לשני הפרקים הראשונים די ברור שזה לא המצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

Falling Water

מה: דרמה מסתורין נוספת של רשת USA, שזכתה להצלחה רבה עם "מר רובוט" בשנתיים האחרונות. שלושה זרים מוחלטים מגלים שהם חולמים חלקים נפרדים של חלום משותף, שבמרכזו התשובה לדילמה מרכזית בחייהם.

למה כן: חובבי סדרות מסתורין פילוסופיות סטייל "הנותרים", כמו גם חובבי ז'אנר הסיפורים המחוברים סטייל "החיים עצמם", ימצאו קרקע מוכרת ב-"Falling Water". העלילה מתקדמת כרצף תודעה דיוויד לינצ'י תזזיתי ומלווה בצילום יפהפה, החידות הולכות ומצטברות מפרק לפרק והפיתוי להיסחף בכל פרטי הפרטים שנזרקים על הדמויות בהחלט קיים. גם הליהוק המעניין למרבית התפקידים הראשיים תורם לאטרקטיביות של הסדרה.

למה לא: הקצב האיטי של "Falling Water" ימתח גם את עצביהם של הצופים הסבלניים ביותר. אלה לא רק התשובות שמגיעות בקמצנות אדירה בפרקים הראשונים, אלא הנטייה המעט נדושה לנסות לדמות איכות בדמות סצנות סלואו-מושן אסתטיות אך תלושות, צילומי שמיים רנדומליים או סתם הזיות נטולות קונטקסט של הדמויות. העובדה שהסדרה ממשיכה להוסיף דמויות ושאלות לאורך הדרך, רק מגדילה עוד יותר את האתגר לשרוד אותה ובשלב מסוים העייפות מכריעה את הרצון לגלות את התשובות.

Man With a Plan

מה: מאט לה-בלאנק חוזר לככב בקומדיה של רשת גדולה לראשונה מאז "ג'ואי". הסדרה של בני הזוג ג'ף וג'קי פילגוס ("מופע שנות השבעים") מתמקדת בקבלן מצליח שנאלץ לבלות יותר זמן עם שלושת ילדיו, לאחר שאשתו עקרת הבית מחליטה לצאת לעבודה. זה כמובן הרגע שבו הוא מגלה שהמלאכים הקטנים שמחכים לו בבית דומים הרבה יותר למפלצות.

למה כן: זה פחות גרוע מ"ג'ואי", ומאט לה-בלאנק חמוד.

למה לא: די מדהים שהטלוויזיה בימינו עדיין מאכלסת סדרה כל כך מיושנת מכל היבט כמו "Man With a Plan". קומדיה שבה הגבר מגלה שלהיות אבא פעיל זה נורא קשה, שהמעורבות שלו בחיי ילדיו ובפעילויות שלהם היא איכשהו קרדום לחפור באמצעותו קומדיה שהיתה בנאלית וצפויה כבר לפני עשרים שנים. קומדיה שבה הגיבור מקבל על כך "פרס" מאשתו בדמות סקס בלילה - כי כמובן ככה זה עובד, עבור הנשים מדובר בפרס - כי לקח על עצמו את הדבר הזה בזמן שהיא חוזרת לעבוד. נו באמת. למאט לה בלאנק מגיע יותר.

Channel Zero

מה: סדרת אנתולוגיית אימה של SyFy (אחד מיוצריה הוא מקס לנדיס, תסריטאי "כרוניקה בזמן אמת") שבה כל עונה מוקדשת לסיפור חדש. העונה הראשונה מונה ששה פרקים ועוסקת בתוכנית ילדים מטרידה משנות ה-80.

וזה מה שקרה לנו: זה אולי מביך אבל לא הצלחנו לשרוד את רבע השעה הראשונה של הפרק הראשון. לא כי הוא היה גרוע אלא כי הוא היה מפחיד. באמת. אנחנו רציניים לגמרי. ניסינו לצפות בו בשני ימים שונים, פעמיים לאור יום. ובכל פעם הפסקנו אחרי כמה דקות. לפעמים "Channel Zero" הפחידה אותנו תודות לשימוש באפקטים נלוזים של יצורים מוזרים שקופצים במפתיע באמצע סצנה ולעתים פחדנו בגלל האווירה הכללית של הסדרה. כך או כך, הלב שלנו חלש מדי עבורה. מזמינים אתכם לצפות בה ולספר לנו איך היה.

seperator

ימים של שלכת - חלק א': "Atlanta", Speechless", "Queen Sugar", "Mary + Jane", "Borderline".

ימים של שלכת - חלק ב': Better Things", "Quarry", "High Maintanance", "One Mississippi", "Start Up" "The Collection".

ימים של שלכת - חלק ג': "The Good Place", "Designated Survivor", "Notorious", "נשק קטלני" ו"החיים עצמם".

ימים של שלכת - חלק ד': "Son Of Zorn", "Aftermath", "Easy", "Conviction" ו"טיימלס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully