וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדאוויי, נער הפוסטר של היורודאנס, ממשיך לחיות על תהילת הניינטיז

15.1.2017 / 0:00

האדאוויי נולד בקריביים, למד מדעי המדינה והתגייס לחיל הים האמריקאי. אחרי השירות הוא הקים חברת הפקות אופנה מצליחה, אבל כל הזמן הזה הוא בכלל חלם לשיר. כמו באגדות, בגיל 28, חברת תקליטים קטנה הפכה אותו לנער הפוסטר של היורודאנס. עד היום הוא עושה מזה קריירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נער הפוסטר של היורודאנס. האדאוויי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשנכנסים לאתר האינטרנט של כוכב הניינטיז האדאוויי, מקבלים את המינימום הנדרש. צלילי הלהיט "What is Love" בוקעים לרקע קליפ קצר שמציג את האדאוויי מופיע לפני אלפי בני ארבעים-חמישים. חוץ מזה, בניגוד לאתרים של רוב המוזיקאים, האתר של האדאוויי לא כולל כלום. אין כאן גלריה, אין דיסקוגרפיה, אין עדכונים וגם אין ביוגרפיה. הדבר היחידי שהאתר הזה מציע מלבד הקליפ היחצני הקצר, הוא אפשרות יצירת קשר עם חברת הניהול של האדאוויי לצורך הזמנתו להופעות. זה נשמע מופרך, אבל זה עובד. האדאוויי, למרות שהוא זכור בעיקר בגלל אותו להיט, הוא אחד האמנים המבוקשים להופעות בעולם, כשמספר הכולל נע בין 130 ל-230 הופעות בשנה. במהלך הקריירה שלו הוא הספק כבר להופיע ב-83 מדינות שונות. בחלק לא מבוטל מהן נכחו עשרות אלפי אנשים..

נסטור אלכסנדר האדאוויי, שחגג השבוע יום הולדת 52, הוא אחד האמנים עם הרקע הכי מפתיע בעולם המוזיקה. הוא נולד בטרינידד למשפחה ממעמד הביניים. אביו היה ביולוג-ימי ואמו אחות. בגיל 9 היגר ארצות הברית עם משפחתו שהשתקעה בשיקגו, ואחר-כך בוושינגטון די.סי. האדאוויי היה ילד מוצלח ועוד לפני הפריצה המוזיקלית שלו בגיל 28, כבר הספיק לא מעט. הוא החל ללמוד רפואה ונשר בשנה השלישית, המשיך לתואר (שאותו סיים) במדעי המדינה ומשם התגייס לחיל הים. אחרי שירותו הצבאי, הוא מצא את עצמו מתגורר בקלן שבגרמניה, שם הקים חברת הפקות מצליחה שאירגנה בעיקר תצוגות אופנה.

למרות הרזומה העשיר בתחומים שונים, האדאוויי בכלל חלם לשיר. במסגרת חברת ההפקות שלו הוא הסתובב בקליקות הנכונות בגרמניה, שם פגש את החבר'ה מחברת התקליטים הקטנה Coconut. להאדאוויי ול-Coconut היה קליק מטורף וחברת התקליטים הצמידה לו מפיק וכותבת, שיצרו עבורו את "What is Love". הם ציפו שזה יהיה שיר נשמה עצוב עם הפקה אלקטרונית, אבל האדאוויי החליט לשנות את הטון לכיוון אופטימי. הסינגל המוצלח הביא את Coconut לחתום חוזה הפצה בין-לאומי עם חברת BMG, שבאותה תקופה יצגה אמנים כמו וויטני יוסטון, אנני לנוקס וטייק ד'את. ל-BMG היה תקציב פרסום ענק וכשהשיר יצא לשוק בסוף 1992, הם התמקדו במראה יוצא הדופן של האדאוויי: בחור צעיר, שרירי, לבוש בגופיות ובמכנסיים צמודים ורקדן מעולה.

BMG שיווקו את האדאוויי כנער הפוסטר של היורודאנס, מה שהוביל לכך שאת מירב תשומת הלב הזמר קיבל מהקהילה הגאה שאימצה אותו ואת הלהיט שלו בחום. בריאיון נדיר שהעניק לאחרונה האדאוויי לספר "Stars of the 90's Dance Pop" של הסופר ג'יימס ארינה, הוא הרחיב לגבי השלבים הראשונים בקריירה שלו. "קהילת הגייז מאוד גדלה באותה תקופה", הוא נזכר. "אם היית הומופוב, היית שרוף. זה היה קהל מאוד מורכב. הייתה צריכה להיות לך מודעות לאופנה, היית צריך להיות מעודכן במה שקורה במוזיקה וגם להיות בעל ראש פתוח".

בהמשך הריאיון האדאוויי דאג גם להדגיש שהוא אינו הומוסקסואל, אבל שבגלל ההצלחה שלו בקרב גייז הוא היה סוג של סטרייט בארון. "הרבה אנשים חשבו שאני גיי", האדאוויי מתאר את התקופה. "זה בגלל שהתלבשתי יפה והיה לי גוף טוב. אני לא הומופוב, אבל אני לא גיי ולא ממש יכולתי לדבר על זה. בסופו של דבר, לא שינה לי מי קנה את המוזיקה שלי ואני נהנה מאוד מהקהל הגאה שלי".

עוד באותו נושא

מחוץ לקופסה 14: המיליונים האבודים והקאמבק המפתיע של TLC

לכתבה המלאה

אחרי הצלחת השיר במועדוני הגייז של אירופה, נכנס "What is Love" באביב 1993 למצעד הגרמני והגיע עד למקום השני, כשרק וויטני יוסטון ו"I Will Always Love You" שלה הקדימו אותו. משם צמח השיר והפך ללהיט כלל עולמי, עם מקומות ראשונים בכמעט כל מדינה אירופאית שאתם יכולים לדמיין, כולל בטריטוריות החשובות של צרפת, איטליה וספרד.

"What is Love" זכה גם להצלחה יפה בארצות הברית, אבל שם זה היה להיטו היחידי. בשאר העולם, לעומת זאת, האדאוויי המשיך להצליח בענק עם להיטים כמו "Life", "Rock My Heart" ו"Fly Away". ההצלחה לא נעצרה גם בגבולות מזרח אירופה. באוקראינה וברוסיה הוא היה לאחד הכוכבים הגדולים של אמצע הניינטיז ועד היום כל ביקור שלו במדינות האלו מלווה בהיסטריה.

ככל שהניינטיז התקדמו, כך הקריירה של האדאוויי דעכה ובסוף העשור הוא הפך להיות זכור בעיקר בזכות הערצתם של האחים בוטאבי לשיר "What is Love" בסרט "לילה ברוקסברי". כאחד שמעיד על עצמו כמי שלא נוגע בסמים ואלכוהול וחי אורח חיים בריא, האדאווי היה מספיק סחי כדי לשמר את הקריירה שלו כמתגמלת, גם כשכבר לא הנפיק להיטים. כך, הוא הפך למכונת הופעות שמסתובבת מסביב לעולם נון-סטופ, כבר שנים. ככל ששנות האלפיים התקדמו והרטרו לניינטיז התעצם עם פסטיבלי שנות ה-90 ששוטפים את אירופה מדי קיץ, האדאוויי הפך לעסוק יותר. בשנת 2008 הוא הגדיל לעשות והוא גם הוציא סינגל עם עוד כוכב מהתקופה, דוקטור אלבן. השניים הקליטו את הדואט שנשא את שמו של אחד הפסטיבלים הגדולים שרצים באירופה, "I Love the 90's", במה שהפך לסוג של פרסומת, לא ממש סמויה.

הטריילר לסרט על היורודאנס בהשתתפות האדאוויי

בימים אלו האדאוויי משתתף בסרט דוקומנטרי שנעשה על ידי צוות הפקה פינלנדי על מוסיקת היורודאנס. הסרט שנקרא "Never-ending Dream" מתמקד בהאדאוויי ובעוד כמה אמני יורודאנס, ובדרך שבה הם מתמודדים עם הקריירה שלהם כיום. הוא מככב בפרומו שנעשה לסרט לצורך מימון-ההמונים שלו ושם התייחס לתחום בשיא הרצינות, כשהוא מצטט חלקים מ"What is Love" ומנסה להסביר מה זה יורודאנס.

כיום האדאוויי מתגורר בעיירת הסקי קיצבהיל שבאוסטריה. רבע מאה עברה מאז שיצא "What is Love" ולמרות שהיו לו עוד להיטים, הוא אסיר תודה על ההצלחה של הראשון. "בלי השיר הזה, הייתי מקסימום עוד אמן קטן שעושה את הדברים הקטנים שלו", האדאוויי סיפר לאחרונה בפיכחות. "אולי הייתי עובר לעסוק במדעי המדינה, אולי הייתי הולך ללמוד עריכת דין".

"What is Love" מכניס להאדאוויי המון כסף. בשנת 2008, לדוגמה, פפסי שילמה לו סכום יפה כדי שהשיר יככב בפרסומת שהוציאה למחצית משחק הסופרבול. בפרסומת כיכבו מיסי אליוט, LL קול ג'יי, בסטה ריימז ומייסי גריי והיא זכתה לתגובות מעולות מהציבור. "חזרתי עכשיו מהופעה בפסטיבל בדנמרק", סיכם בשנה שעברה האדאוויי את כוחו של השיר. "ההמנון של הפסטיבל היה 'What is Love'. יכולתי לשיר את השיר חמש פעמים רצוף ולא היו נותנים לי לרדת מהבמה. ההרגשה שזה יוצר, האדרנלין שזה נותן – אני מכור לתחושה".

הפרסומת לפפסי על רקע "What Is Love"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully