וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אשכנזי בריאיון לוואלה! תרבות: "כשראש הממשלה שלנו מגיב לטוקבקים, זה מוריד מהכבוד כלפיו"

10.3.2017 / 14:16

בסרט החדש והמדובר "נורמן", מגלם ליאור אשכנזי את ראש ממשלת ישראל המתחבר למאכער ניו יורקי בגילומו של ריצ'רד גיר ומפתח איתו קשר מושחת ומשחית. בריאיון לוואלה! תרבות הוא מספר על האופורטוניזם, הטוקבקיזם והפחדנות של הפוליטיקאים בארץ. ומדוע הוא משקר בראיונות?

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רוני כנפו, עריכה: ורד לידני)

לאחר שגילם בין השאר אלוף משנה, פרופסור מן האליטה של האקדמיה הירושלמית ואת הרמטכ"ל, עושה ליאור אשכנזי צעד נוסף ומגלם את ראש הממשלה. זה קורה ב"נורמן", סרטו החדש של יוסף סידר, שעלה כאן לאקרנים בסוף השבוע האחרון.

להקרנת הבכורה שלו בארץ הגיע גם השחקן המופיע בצד הכוכב המקומי – לא אחר מאשר ריצ'רד גיר, המגלם את המאעכר הניו יורקי היהודי שבשמו נקרא הסרט, וסידר מתאר את הקשר המושחת והמשחית שמתפתח בינו למנהיג הישראלי. נשמע אקטואלי להדהים? אם תשאלו את אשכנזי, זה מקרי לחלוטין, שכן הוא לא ביסס את דמותו על אף פוליטיקאי מציאותו.

יום לאחר הפרמיירה הישראלית של "נורמן", פגשתי את אשכנזי בסינמטק ירושלים, העיר בה צולם חלק ניכר מן הסרט. שוחחנו לא רק על הקשר בין הסרט למציאות, אלא גם על המעורבות הפוליטית בקולנוע הישראלי, היחס שלו לתיוגו כסמל סקס ועוד שלל נושאים.

כמו כן, אשכנזי מתייחס כאן לראשונה לסערה שפרצה לפני כחצי שנה, עת סיפר בראיון ל"ידיעות אחרונות" לרגל הסדרה החדשה בכיכובו, "עקרון החלפה", כי היה מעורב במהלך שירותו הצבאי בפשע מלחמה, ולאחר מכן עלו טענות שייתכן כי הסיפור מצוץ מן האצבע, שכן השחקן הצהיר בעבר כי הוא נוהג לעתים לשקר בראיונות שכאלה. לסיכום, בדקנו גם מה עוד נותר לו לגלם, לאחר שהתקדם עד המדרגה האחרונה בסולם ההיררכיות הישראלי, והכי חשוב – האם הנעליים שהוא נועל יקרות כמו אלה שיש לדמותו בסרט.

ריצ'רד גיר, ליאור אשכנזי. רפי דלויה,
קצינים וג'נטלמנים. ליאור אשכנזי וריצ'רד גיר בפרמיירת "נורמן" בירושלים/רפי דלויה

כשראיתי את "הערת שוליים", אמרתי לעצמי שאתה מגלם את יאיר לפיד של האקדמיה. כאן, הרגשתי שאתה מגלם את היאיר לפיד של היאיר לפיד.

"לא, זה לא נכון. לא היה בעיני רוחי איזשהו פוליטיקאי או ראש ממשלה. אני לא יודע אם הדמות הזו מחמיאה ליאיר, ובטח שהיא לא מחמיאה לראש הממשלה או לכאלה שהיו בעבר".

"אני כן יכול לומר לך שבמהלך העבודה על הסרט, והניסיון להבין את הדמות, פניתי לכל מיני פוליטיקאים ישראלים בשלהי הקריירה שהיו בעיני רוחי. אף אחד מהם לא רצה לדבר. כשסיפרתי להם על מה הסרט – אף אחד לא רצה להתקרב לזה".

אתה עוד מדור שבו ראש הממשלה היה מין דמות מורמת מעם כזו, שהדיוקן שלה מנצנץ מולך מן הפוסטר התלוי בכיתה. גם היום יש לך כבוד כזה כלפיה?

"תראה, כשראש הממשלה מגיב לטוקבקים, אז הוא כבר לא ראש הממשלה הזה של פעם. אין את הדיסטנס או את יראת הכבוד, כי הוא נגיש לכולם. זה נהדר שהוא נגיש לכולם, אבל זו נגישות ש – איך אגדיר את זה – היא ברמה הטוקבקיסטית".

הפרמיירה של הסרט היתה יוצאת דופן יחסית לאירועי קולנוע בארץ, כי לא היו בה פוליטיקאים.

"היה את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אבל ייאמר לזכותו שהוא נאם נאום לא פוליטי, שדיבר בעיקר על העיר".

לא עדיף ככה – לכולם?

"הלוואי וזה היה ככה. אנחנו עדיין בתרבות הקומיסרים הסובייטית. זה משהו שנשאר מעידן מפא"י. השר הבכיר עולה ומדבר ונואם – זה הכי מערכונים של אפרים קישון. ואגב, אחר כך השר הולך, בלי להישאר להקרנה. הוא בא, מצטלם ונעלם. אבל אין ברירה, הם אומרים לך שאם לא תתן להם לדבר, הם לא ייתנו לך כסף".

עוד באותו נושא

ריצ'רד גיר: "אני לא שותה שמפניה ולא מעשן סיגרים"

לכתבה המלאה
נורמן.
"אז מה אם אני לא ריצ'רד גיר? תכבד גם אותי". מתוך "נורמן"

אנחנו מוקפים במאעכרים מסוגו של נורמן?

"אנחנו מוקפים בהם. ריצ'רד גיר למשל, בהיותו ריצ'רד גיר, יש לו הרבה נורמנים משלו סביבו, בלי להיכנס לשמות. זה משהו שמתחיל כבר ביסודי. יש את מלכת הכיתה וסביבה את הנורמנים והנורמניות, זה אלה שתמיד מכירים את כולם. גם בצבא תמיד יש את הנורמן, זה שמקושר להוא ומקושר לשם".

זה נכון שלפעמים אתה משקר בכתבות?

"כן. תראה – לפעמים בא עיתונאי בגישה שאתה לא ריצ'רד גיר אלא בסך הכל הכוכב התורן שמחר 15 הדקות שלו ייעלמו, אז לא צריך להתייחס אלייך ברצינות. אז אם מישהו לא מתייחס אליי ברצינות, גם אני לא אתייחס אליו ברצינות. אני הופך את זה לשעשוע מבחינתי, גם כי כתבות כאלה יכולות להיות משעממות מאוד. זה נראה לי לא מעניין, כתבות עם שחקנים ולשבת ולדבר עם עצמך".

והראיון האחרון לידיעות, בו התוודית לראשונה על תקרית חמורה שהיית שותף לה במהלך שירותך הצבאי, במהלכה מת עציר פלסטיני. גם שם השתעשעת, או שזה היה רציני?

"הייתי מאוד רציני. יש ראיונות שבהם אני מאוד רציני. הריאיון ההוא, הריאיון הזה. כשזה קשור לעבודה שלי, לאמנות שלי, למה שאני עושה, אני מתייחס בשיא הרצינות ומדבר בשיא הרצינות. הכתבה המדוברת היתה סופר רצינית. לא אשקר לגבי דבר כזה. יש דברים שהם לא שעשוע. אותי כאלה דברים לא מצחיקים".

עקרון ההחלפה. אוהד רומנו,
"כשבאים לדבר איתי על האמנות שלי, אני מאוד רציני". ליאור אשכנזי ב"עיקרון ההחלפה"/אוהד רומנו

לא מזמן חשפנו בוואלה כי שירות הסטרימינג של אמזון מציג את "חתונה מאוחרת" בכיכובך בגרסה מצונזרת. סצנת הסקס הארוכה והיפהפייה שלך ושל רונית אלקבץ עליה השלום נחתכה לחלוטין, וכך גם איבריך המוצנעים.

"באמת? למה הם עשו את זה? למה הם לא העלו גרסה מצונזרת ובצדה גרסה מלאה? לא ידעתי את זה. אני לא מאמין, אני קצת בשוק, האמת. חוץ מזה, אם צופים היום שוב בסצינה הזו היא לא עד כדי כך...אז מה קרה, ראו אבר של גבר?

גם בזכות הסצנה הזו, אתה נחשב סמל סקס, גם בקרב שוחרי קולנוע איכותי בעולם. לא מעט עיתונאיות אוסטריות ועיתונאים אוסטריים ביקשו ממני את המספר שלך.

"סמל סקס? נהההה. בסדר, אולי זה היה נכון לפני 15 שנה, אבל אני כבר לא חושב שזה נכון...לא לא, לא נראה לי".

חתונה מאוחרת. טרנספקס
"אז ראו אבר של גבר, אז מה?" מתוך "חתונה מאוחרת"/טרנספקס

גילמת רמטכ"ל, גילמת ראש ממשלה, מה עוד נשאר?

"זוכה אירוויזיון? לא, מאמן מכבי בכדורסל? לא, לא מעניין. כוכב רוק? כן, אבל אני כבר לא בגיל, זה פאתטי. יודע מה – כוכב רוק פאתטי. כן - כוכב רוק פאתטי, זה יכול להיות נחמד".

הנעליים שנורמן קונה לך בסרט עולות מעל אלף דולר. והנעליים שאתה נועל עכשיו?

"במציאות, הנעליים מהסרט עולות הרבה יותר לדעתי. הנעליים שאני נועל כעת לא עולות אלף דולר, אבל גם הן עולות לא מעט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעד הבא: לגלם כוכב רוק פאתטי. מתוך "נורמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
ליאור אשכנזי. רפי דלויה,
אשכנזי עם זוגתו, מפיצת הסרטים הבינלאומית המובילה מאיה אמסלם, בהקרנת הבכורה של "נורמן"/רפי דלויה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully