וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעים הרגעים הגדולים בתולדות הקולנוע הישראלי: מקומות 31-50

27.3.2018 / 0:28

עפרה חזה ומייק בורשטיין בנאמברים מוזיקליים בלתי נשכחים, גלי עטרי ועמוס גיתאי בסצינות סקס של פעם בחיים, פשעי מלחמה נחשפים ועוד ועוד. הרגעים הגדולים של שבעים שנות קולנוע ישראלי, חלק ב'

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

לכבוד יום העצמאות ה-70, בחרנו לערוך כאן מצעד של שבעים הרגעים הגדולים בתולדות הקולנוע הישראלי. לרוב מדובר פשוט בסצנות שלמות, אך לעתים אלה קטעים קצרים יותר ולפעמים גם ארוכים יותר, וכדי לא להתחייב על עגה מקצועית מדויק, המונח "רגעים" נראה המתאים ביותר.

מאחורי הבחירות עומדים מגוון של שיקולים: לפעמים בגלל איכות קולנועית נטו, לעתים בשל יכולתם ללכוד את רוח הזמן או איזושהי הוויה ישראלית על-זמנית, ובמקרים מסוימים בגלל הכל ביחד. לפעמים הם מסמלים מגמה, תקופה, זרם או אושיה, ולעתים הם הקדימו את זמנם ופרצו דרך. לפעמים הם מרגשים ולעתים מצחיקים, לפעמים איקונים ולעתים שנויים במחלוקת. מה שבטוח: כולם תרמו איזושהי תרומה לנוף המקומי.

בחרנו כאן רגעים, לא סרטים. אם המצעד היה "מהו הסרט הישראלי הטוב בכל הזמנים"? התוצאות היו אחרות, ויש להניח גם שגרתיות יותר. הרשימה הזו מאפשרת לשמות שלעתים מודרים מן המעמדים הללו לזהור קצת יותר.

ישנם סרטים מיתולוגיים שלא נכנסו למצעד, פשוט כי לא בלט בהם רגע מיוחד אחד. לעומת זאת, יש רגעים שלאו דווקא משתייכים ליצירות קאנוניות. נחשו לבד מי זה מי.

נבהיר גם כי הרשימה כוללת סרטים עלילתיים בלבד. קצרה היריעה מלהכיל גם את עולם הדוקו העשיר והאיכותי. גם סרטי טלוויזיה נותרו בחוץ, אז אנא אל תחפשו את "מבצע סבתא".

עוד בנושא:

השימושים הכי טובים של הקולנוע הישראלי בלהיטים מוזיקליים

סצינות הפתיחה הכי טובות של הקולנוע הישראלי

ומה לגבי שלושים הרגעים הגדולים? אל דאגה, בשבועות הקרובים נגיע גם אליהם ובסופו של דבר נחשוף את הרגע הגדול מכולם.

עוד בנושא:

הסיפור המלא מאחורי "דיזנגוף 99"

כל העוצמה והייחוד של "פיגומים"

איך "את לי לילה" התקבל בקאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully