וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדירה לפרטיות: כך הפכה קארדי בי מחשפנית לראפרית הגדולה בארה"ב

8.4.2018 / 11:22

סיפור חייה של קארדי בי בקלות יכול היה להיות עצוב ולכלול התדרדרות לזנות או לפורנו, סביר להניח גם לסמים. אבל זה לא מה שקרה. שש שנים אחרי שפוטרה מעבודתה בסופרמרקט היא הפכה לאחת מכוכבות המוזיקה הגדולות באמריקה. איך זה קרה? במפתיע, די בקלות

החיים של בלקאליס אלמאנזר (Belcalis Almanzar) בת ה-19 לא נראו מבטיחים במיוחד. היא גרה עם החבר שלה בבית אמו. חוץ משלושתם, הדירה הקטנה והמוזנחת כללה גם את אחותו של החבר, שגנבה מאלמאנזר וויד וכסף, וגם שני כלבי פיטבול שתפסו את כל המרחב. בנוסף, לא רק שהחבר נהג להכות אותה, אלא הבית היה מלא בפשפשים. למחייתה עבדה אלמאנזר בסופרמרקט של מוצרים של בני האמיש בניו-יורק, אבל היא לא ממש התאימה למקום כך שמנהל המקום נאלץ לפטר אותה. "מה אעשה עכשיו?", היא שאלה אותו. "יש לך גוף יפה", הוא ענה, "אולי תלכי להיות חשפנית במועדון שמעבר לכביש". מחוסר ברירה אלמאנזר הקשיבה לעצתו והתחילה לרקוד סביב עמוד במועדון שממול.

אם הייתם צריכים לנחש את המשך הסיפור, בטח הייתם מהמרים שמשם אלמאנזר תדרדר לזנות או לפורנו, סביר להניח גם לסמים, מה שבטוח לחיים לא קלים. אבל זה לא מה שקרה. שש שנים אחרי שאלמאנזר פוטרה מאותו סופרמרקט, היא הפכה לאחת מכוכבות המוזיקה הגדולות באמריקה, כוכבת שאף אחד לא יודע איך לאכול. איך זה קרה? במפתיע, די בקלות.

אלמאנזר נקראת היום קארדי בי, כינוי שקיבלה בגלל שהמשקה האהוב עליה הוא רום בקארדי. ביום שישי הוציאה קארדי את אלבום הבכורה שלה, "Invasion of Privacy", ובשבוע הקרוב הוא בטח יוכרז כאלבום הנמכר ביותר השבוע בארצות הברית. בכך תיחתם שנתה המופלאה של קארדי. שנה שהחלה כשבתחילת 2017 קארדי חתמה בחברת התקליטים אטלנטיק, שבין היתר הביאה לעולם ענקי מוזיקה שחורה דוגמת ריי צ'ארלס ואריתה פרנקלין. השנה המשיכה נהדר, כשכמה חודשים אחר-כך אטלנטיק כבר ראתה דיבידנדים עבור ההחתמה. זה קרה כש-"Bodak Yellow", הסינגל הראשון של קארדי בחברה, הדיח את טיילור סוויפט מצמרת מצעד הלהיטים האמריקאי. בכך הפכה קארדי לראפרית השנייה בהיסטוריה שמגיעה לפסגת המצעד. הקודמת, אגב, היתה לוריין היל, 19 שנים קודם. בסיכומי 2017 "Bodak" הוכרז כשיר השנה של "הוושינגטון פוסט" ושל "פיצ'פורק" הנחשבים. 12 החודשים המעולים של קארדי הסתיימו כשקיבלה את משבצת החימום בסיבוב ההופעות של ברונו מארס, שבלהיטו האחרון, "Finesse", גם התארחה. ידה עוד נטויה, כמובן, תעיד על כך ההתארחות שלה אתמול ב"סאטרדיי נייט לייב" שבמהלכה גם הציגה לראשונה בטן הריונית.

אחרי ההצלחה של "Bodak" קארדי הפכה לתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה באמריקה. אלילה מסוג חדש. בחורה חריפה, פשוטה, מהרחוב, עם פה מטונף, נטול מעצורים או צנזורה. ההפך המוחלט מהסטנדרטים של תרבות הפוליטיקלי קורקט שהשתרשה בשנים האחרונות בתרבות האמריקאית. קארדי היא כל מה שלא נוח לכלי התקשורת להראות, אבל בגלל ההצלחה האדירה שלה אין להם ברירה. בשירים שלה, בקליפים או בריאיונות, היא מחפצנת, אפילו מזנה, נשים, גברים ואת עצמה. בשיא הטבעיות היא מדברת על צריכת סמים או על מציצות לבחורים. למרות שהיא חתומה בתאגיד ענק, החשבונות שלה ברשתות החברתיות נראים כאילו הם מנוהלים על ידי נערה בלי גבולות. באחד באפריל האחרון, לדוגמה, היא פרסמה באינסטגרם שלה הצעה למתיחה: "תחליפו את כל הסוכר בבית בקוקאין". מיליון עוקבים סימנו על זה לב.

עוד באותו נושא

תגיד משהו: האלבום החדש של ג'סטין טימברלייק הוא מגלומניה ריקה

לכתבה המלאה

חשבון האינסטגרם הזה הוא זה שהניע את התהליך שהפך את קארדי מחשפנית במועדון עלוב לסלבריטאית מהסוג החדש. במקביל לקריירה החדשה שלה כחשפנית, קארדי החלה לפרסם סרטונים ובדיחות שהפכו אותה ללהיט ברשת. היא דיברה על דברים מהחיים. סיפרה על בגדים שהיא קונה ("כל האאוטפיט המדהים הזה - 20 דולרים!"), על איך היה לגדול כילדה בברונקס ("הייתי ילדה טובה, אבל הבנים קלקלו אותי, אז הפכתי לביץ'"), נתנה עצות בישול ("עדיף להיות טובה במיטה מאשר במטבח, כי אוכל טוב אפשר פשוט להזמין בטייק אוויי") וביקורות על גברים שיצאה איתם ("אז מה אם קנית לי דרינק? זה לא אומר שאני צריכה לשכב איתך"). כאמור, היא עשתה את זה בצורה הכי לא מרתה סטיוארטית שאפשר. בצילומי סמארטפון רועדים, עם המבטא ההיספני שלה ועם המון קללות. קארדי גם סיפרה לא מעט על הקריירה שלה כחשפנית. כמה כסף היא עושה, איך עברה לרקוד במועדון יוקרתי אחרי ש"ניפחה" את החזה שלה וכאלו. כמות העוקבים עלתה ובמהרה הגיעה למיליון. היום, אגב, היא כבר על עשרים מיליון.

ההצלחה של קארדי ברשת הביאה את מלהקי סדרת הריאליטי "אהבה והיפ הופ: ניו יורק" של VH1 לפנות אליה כדי שתופיע בעונה השישית של הסדרה. "אהבה והיפ הופ" היא סוג של ה"ג'רזי שור" של עולם הראפ. היא עוקבת אחרי נשים מאוד מוחצנות שפועלות בסביבת סצנת ההיפ-הופ של ניו-יורק. מככבות שם ראפריות, אבל לא רק. גם חברות של ראפרים, יחצ"ניות וכל מני דמויות מהסצנה. קארדי לא היססה ונענתה להצעה. העונה השישית עלתה לאוויר בדצמבר 2015 ועד שהסתיימה בחודש מרץ לאחר מכן, קארדי כבר הפכה לכוכבת שלה. במהלך העונה הוציאה שני קליפים שהוכיחו שלחשפנית עם הפה הגדול יש גם קטע מוזיקלי ממש מיוחד. הבוטות שלה עשתה מעבר לעולם הראפ, כשהיא מדקלמת במהירות מהפנטת. המבטא ההיספני המעודן שלה גם נותן לה קטע מיוחד שמבדיל אותה מראפריות אחרות.

בסיום העונה הראשונה של הסדרה קארדי הוציאה מיקס טייפ ראשון ומוצלח. אחרי ביקורות טובות ניצלה את המומנטום, עזבה את עולם החשפנות והחלה לפעול במלוא המרץ כדי לממש את עצמה כזמרת. היא השתתפה גם בעונה השביעית של "אהבה והיפ הופ" ואחרי ששוב גנבה שם את ההצגה, אטלנטיק מיהרו להחתים אותה.

ההצלחה האדירה של קארדי בי הפתיעה גם את האנשים באטלנטיק. אף-אחד בחברת התקליטים לא חשב שקארדי תהפוך ליותר מאמנית נישה בתחום הראפ. אולי, קיוו שם, היא תצליח להנפיק להיט קטן או שניים. במקום זאת, הדמות הפרובוקטיבית של קארדי בי הצליחה לכבוש את המיינסטרים, מסיבות שדי קשה להסביר אותן בתקופה הנוכחית. כל הנתונים צריכים להיות נגד קארדי. מצד אחד, חוסר המעצורים שלה עומד בניגוד מוחלט לחזרה לאמריקה הערכית של פעם שממשל טראמפ מנסה להוביל. מצד שני, בהאדרת העובדה שמכרה את גופה והצליחה כך, היא מייצגת גם את ההפך המוחלט ממה שמובילות קמפיין ה-MeToo# מנסות להעביר. באופן אבסורדי, וכמאמר הפתגם "אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם", שני צדדי המפה הפוליטית החליטו לנכס את ההצלחה של לקארדי למחנה שלהם. כך השמרנים רואים בקארדי את הגשמת החלום האמריקאי - מהילדות הקשה בברונקס דרך התעשרות מעבודה קשה - מהצד השני, בהפוך על הפוך, קארדי נתפסת כדמות מעצימה. אישה שמחליטה בעצמה מה לעשות עם גופה, אישה שמהציטוטים שלה מובן שהיא לא מתקפלת בפני גברים.

https://www.instagram.com/p/BhRyzCVhkI4/

קארדי היא לא הזמרת הראשונה שהחלה את הקריירה שלה בחשפנות או בדוגמנות עירום. קדמו לה זמרות גדולות דוגמת מדונה, דבי הארי, סמנתה פוקס ומרילין מונרו. בניגוד לכל אלו, קארדי אינה מייצגת את מודל היופי הלבן. היא לא בלונדינית מהממת עם חזה גדול, היא הדבר הכי רחוק משם. קארדי אנושית, יומיומית במראה שלה. עם מידות לא מושלמות, גובה ממוצע מינוס ופנים לא סימטריות, קארדי היא הדבר הכי רחוק ממודל היופי של הוליווד. עם האנושיות הזאת, מסתבר, כל כך הרבה אנשים באמריקה מצליחים להזדהות.

השם של אלבום הבכורה שלה, "Invasion of Privacy", ציני כמובן. קארדי פותחת בו את כל הקלפים ונראה שהפרטיות שלה לא קיימת כלל. היא כתבה את כל הקטעים באלבום ומספרת בהם על כל אירוע ואירוע בחייה. זה מתחיל ב-"Get Up 10", סוג של סיכום אוטוביוגרפי של חייה, וממשיך עם עוד 12 קטעים רוויי אורחים נחשבים כמו מיגוס, צ'אנס ד'ה ראפר ו-SZA. הסינגלים "Bodak Yellow", "Bartier Cardi" ו-"Be Careful" אולי מתעלים על שאר השירים באלבום, אבל לחלוטין לא מדובר כאן רק בזמרת להיטים. קארדי הצליחה להוציא אלבום ראוי, ומסקרן לראות לאן היא תיקח את ההצלחה הזאת בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully