וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצוע של סיפור: כצפוי, נטע ברזילי עלתה לגמר אירוויזיון 2018

יניב דורנבוש, שליח וואלה! תרבות לליסבון

9.5.2018 / 22:00

סוף סוף הגיע הרגע הגדול ביותר של נטע ברזילי, השיר "TOY" וישראל - חצי הגמר הראשון של תחרות הזמר של האירוויזיון. נטע הייתה השביעית להופיע מתוך 19 מדינות שהופיעו הערב ובין העשר שעלו לגמר

אתר רשמי

בסרטון: ככה נראו תשואות הקהל אחרי ההופעה של נטע

עדכון אחרון: 0:09.

אחרי עשרות אלפי מילים ששפכנו כאן, מאות תמונות וסרטונים, עשרות חזרות ומי-יודע-כמה דיווחים חיים - סוף סוף הגיע הרגע הגדול ביותר של נטע ברזילי: השיר "TOY" וישראל עלו לגמר האירוויזיון שייערך במוצאי השבת הקרובה. "אני גאה ונרגשת שהצלחתי להעפיל לגמר", מסרה נטע, "אני מחכה בציפייה ליום שבת ומבטיחה לעשות כל שאני יכולה בכדי להביא את האירוויזיון לישראל".

מלבד נטע עלו לגמר גם אוסטריה, אסטוניה, קפריסין, ליטא, צ'כיה, בולגריה, אלבניה, פינלנד ואירלנד. ההפתעות הגדולות מאלה שנשארו בחוץ: אזרבייג'ן שלא עלתה לראשונה אי פעם; ויוון, אחת המדינות המצליחות בתולדות האירוויזיון, שרק פעם אחת בעבר לא עלתה לגמר וכעת זוהי הפעם השנייה בתוך שלוש שנים. מלבדן המדינות שהופיעו הערב ולא עלו הן איסלנד, בלגיה, בלרוס, מקדוניה, קרואטיה, ארמניה ושווייץ.


הצטרפו לצפייה המשותפת שלנו בקבוצת הפייסבוק של וואלה! תרבות המוקדשת לטלוויזיה, בשידור חופר

המשלחת הישראלית לאירוויזיון 2018 אחרי ההעפלה בחצי הגמר. יניב דורנבוש, מערכת וואלה! NEWS
המשלחת הישראלית אחרי הבשורות על ההעפלה/מערכת וואלה! NEWS, יניב דורנבוש

נטע הייתה השביעית להופיע בחצי הגמר הראשון של תחרות הזמר של האירוויזיון והיא עשתה זאת לקול תשואות רמות של הקהל, שחלק ניכר ממנו ידע את המילים בעל פה. אף על פי כן, יש לה עדיין תחרות עזה מצד אלני פוריירה מקפריסין. פוריירה הגיעה לתחרות כאנדרדוג שאף אחד לא ספר. כאשר דורגה במקום ה-17 בסיכויי הזכייה זה נחשב להישג, אולם אתמול בבוקר (שלישי) היא עקפה את נטע והגיעה לחצי הגמר כפייבוריטית לזכייה בתחרות כולה. על פי הדלפות של תוצאות השופטים, ייתכן כי ניצחה בחצי הגמר וסיימה במקום הראשון. עד כמה ההדלפות נכונות נוכל לדעת רק בלילה שבין שבת לראשון. אחרי ההופעה של נטע, למרות השואו ותגובות הקהל, בשלב הזה היא יורדת למקום השלישי בסוכנויות ההימורים, מתחת לקפריסין שבמקום הראשון ונורבגיה במקום השני (ותופיע רק ביום חמישי).

עוד באותו נושא

צפוף בצמרת: בבוקר חצי הגמר נטע ברזילי כבר לא הפייבוריטית לזכייה

לכתבה המלאה
נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
נטע מפגיזה בחצי הגמר/AP

בדרך כלל אנחנו מגדירים את המשדר הזה כ"מופע הנוצץ ביותר של אירופה והעולם", אך השנה הוא נצץ פחות מהרגיל. עם במה מוגבלת ומכוערת יותר מהרגיל בצירוף היעדרם של מסכי ה-LED שאליהם הורגלנו בשנים האחרונות, ההופעות נראו חשוכות, חסרות חיים ונשמה, אך לחובבי אירוויזיון זה לא הפריע והם העיפו את הארנה גבוה גבוה לשמיים.

כמו תמיד, מיד לאחר צלילי הטה-דום, אות הפתיחה האייקוני של האירוויזיון, הוקרנו תמונות מרחבי ליסבון שמנסות להכניס את הצופים לאווירה, והציגו בעיקר ים, דגים, גשרים וכיכרות של ליסבון היפהפייה. למרבה הצער, העיר עצמה נכשלה בהכנסת אווירת האירוויזיון לעיר, בניגוד לסטוקהולם, וינה, ואף אתונה או הלסינקי. הפורטוגלים כנראה לא מאמינים שיוכלו לזכות אי פעם שוב, זה הדבר היחיד שיכול להסביר את הבחירה בלא פחות מארבע מנחות להגשת האירוע.

צפו בביצוע של נטע במלואו

אז מה היה לנו בחצי הגמר? ראשונה עלתה לבמה אזרבייג'ן. הזמרת אייסל נתנה הופעה טובה עם השיר "X My Herat" שזכה לבימוי מצוין והצטלם היטב. ארי אולפסון נציג איסלנד עלה אחריה עם השיר הטרחני "Our Choice". מדובר בצעיר בעל אופי מתוק במיוחד עם חיוך קבוע וקול מדהים, שהוצמד עבורו שיר בעל מילים מביכות ולחן שמתאים יותר לאירוויזיונים המייגעים של אמצע שנות ה-90.

שיר מספר שלוש, אלבניה, הפך לאחד מחביבי הקהל ונתן הופעת רוק סוחפת שזכתה לתשואות. הזמרת סנק מבלגיה שרה את "A Matter of Time" אך לא הצליחה לתרגם את ההצלחה של גרסת האולפן להופעה חיה ומדויקת. מיקולס יוזף הצ'כי רצה להביא את ארצו לגמר שני בסך הכול ולהישג הטוב ביותר של המדינה המרכז-אירופית. עם תחילת החזרות יוזף נפצע בגבו באחד ההיפוכים שביצע במסגרת הנאמבר שלו, מה שהוביל לאשפוז בן יומיים, בדיקות, מנוחה, וצורך לשנות את ההעמדה. זה נראה פחות טוב ממה שהיה אמור להיות, אך המשלחת הצ'כית עשתה את המיטב בהתחשב בנסיבות. אחרי השיר המקפיץ הגיע הזמן להרדים את הקהל, כשליטא עלתה עם שיר שניתן לתרגם אותו ל"כשאנחנו זקנים", ואכן הזדקנו בכמה שנים במהלך שלוש הדקות הללו.

צפו במשדר המלא

לאחר הפסקת פרסומות שבמהלכה המנחות הכבידו על המשדר, עלתה סוף סוף נטע לבמה, לא לפני שהזמרת האזרבייג'נית התבקשה לשחק בפסנתר צעצוע - "TOY". כמו בכל ההופעות הקודמות נטע נשמעה ונראתה מצוין. לפי מספר הדלפות שקיבלנו על הצבעת השופטים, מסתמן שישראל סיימה במקום השני בחזרה שהתקיימה ביום שני בערב, מה שאכן הבטיח מקום בגמר.

אלקסיב האוקראיני ייצג דווקא את בלארוס. השיר שלו, שמזכיר מעט את "קסמים" של גלי עטרי, היה לא רע בגרסת הקדם של בלארוס, אך משום מה הוחלט לטבוח בשיר ולחרב אותו לגרסת בלדה שמדגישה את המבטא הנוראי של הזמר. לשיר מספר 9 כבר הגענו כמעט מותשים, אך אלינה האסטונית דאגה להעיר אותנו עם צווחות רמות ושמלה עם גימיק שחוק לעייפה. שיר מספר 10 של בולגריה נחשב גם הוא למועמד חזק לסיים בצמרת. בשנתיים האחרונות סיימה המדינה במקום הרביעי והשני בהתאמה. כששאלנו את הבולגרים על התחרות הקשה שהם יתנו לנטע הם השיבו לוואלה! תרבות: "בשבילנו זו לא תחרות, נטע אמנית מדהימה ואנחנו שמחים לשיר איתה על אותה במה".

נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
ירדה למקום השלישי בהימורים. נטע בחצי גמר האירוויזיון/AP

מקדוניה מצטיינת בשנים האחרונות בלהגיע עם שיר לא רע שמולחם משלושה שירים שונים, אך לתת העמדה גרועה שהורסת את הכל. כך קרה גם הפעם עם החלפת ביגוד מיותרת שנראתה והצטלמה רע מאוד. פרנקה הקרואטית הגיעה אחר כך עם שיר לא קל לעיכול ועם ביצוע שלא עזר לו להחליק פנימה. לאחר הפסקת פרסומות נוספת עלה סזאר סמפסון מאוסטריה. בדומה לאימרי זיו, הנציג שלנו בשנה שעברה, גם סמפסון היה בשני האירוויזיונים הקודמים כמלווה, דווקא של בולגריה, והפעם הוא הגיע כזמר הראשי.

שיר מספר 14 - יוון. יאנה תרזי החזירה את היוונית אל במת האירוויזיון אחרי אחרי שבשנה שעברה השיר היה באנגלית מלאה, כשהפעם מדובר בדיאלוג בין המדינה היוונית לעם היווני. שרה אלטו נציגת פינלנד מוכרת לצופי התכנית "אקס פקטור" הבריטית", שם היא סיימה במקום השני. היא נתנה הופעה סוחפת וזכתה לתשואות רמות במיוחד מהקהל באולם. אחר כך עלה נציג ארמניה עם השיר Qami, רוח. זוהי הפעם הראשונה שארמניה מופיעה עם שיר בארמנית מלאה ללא שילוב מילים באנגלית. השירים של שוויץ ושל אירלנד השלימו רצף משמים של שירים חסרי חשיבות, אך הופעתו של הזמר האירי זכתה לתשואות מהקהל הגאה באולם, מכיוון שהוא מתאר שיר אהבה חד-מיני עם שני רקדנים גברים.

נטע ברזילי אירוויזיון 2018. שני נחשוני,
נטע ברזילי אחרי הזכייה/שני נחשוני

ביום חמישי הקרוב בשעה 22:00 ישודר חצי הגמר השני, בו יתמודדו 18 מדינות נוספות, ואלו הן על פי סדר הופעתן: נורווגיה, רומניה, סרביה, סן מרינו, דנמרק, רוסיה, מולדובה, הולנד, אוסטרליה, גאורגיה, פולין, מלטה, הונגריה, לטביה, שוודיה, מונטנגרו, סלובניה ואוקראינה. רק עשר מהן תצטרפנה לישראל ולתשע המדינות שהעפילו לגמר כבר הלילה, לצד פורטוגל המארחת וכן איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת שמקומן בגמר מובטח באופן אוטומטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully