וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקות הגלאם רוק הבריטיות Sweet ו-Slade יופיעו לראשונה בישראל

1.8.2018 / 15:23

שתי להקות גלאם רוק בריטיות מוערכות משנות השבעים, שהשפיעו על אמנים רבים, סוויט (Sweet) וסלייד (Slade), יגיעו לראשונה לישראל ויקיימו הופעה משותפת בתל אביב, כך נודע לוואלה! תרבות. כל הפרטים

להקת סלייד (Slade). יח"צ,
להקת Slade/יח"צ

שתי להקות גלאם רוק בריטיות מוערכות ומשפיעות משנות השבעים, סוויט (Sweet) וסלייד (Slade), יגיעו לראשונה לישראל, כך נודע לוואלה! תרבות. הלהקות יקיימו הופעה משותפת ב-20 בנובמבר, במועדון רידינג 3 בתל אביב.

סלייד היא להקת רוק אנגלית שפרצה בשיא ימי הגלאם רוק בתחילת שנות השבעים. להקות ואמנים רבים ציינו את סלייד כמקור השפעה, ובהם נירוונה, סמשינג פמפקינס, סקס פיסטולז, הקלאש, קיס, דף לפרד ואואזיס. הלהקה חתומה בין השאר על הלהיט "Cum On Feel the Noize" משנת 1973, שזכה לגרסאות כיסוי מצליחות על ידי Quiet Riot בשנות השמונים ועל ידי אואזיס בשנות התשעים. הסינגל המצליח ביותר שלה במכירותיו הוא "Merry Xmas Everybody" - שמכר כמיליון עותקים.

סלייד הוקמה בשנת 1966 ופרצה לתודעת הקהל באלבומה השלישי, שבו הייתה ממבשרי ז'אנר הגלאם רוק, שהגיח בשנות השבעים בבריטניה. שירי הלהקה נכנסו 17 פעמים ברציפות לטופ 20 במצעד הסינגלים הבריטי, מתוכם שש פעמים למקום הראשון (ששתם נכתבו על ידי נדי הולדר וג'ים ליאה). הם נחשבים ללהקה המצליחה ביותר במכירות סינגלים בבריטניה בשנות השבעים.

לאחר מהלך לא מוצלח בשנת 1975 של מעבר לארצות הברית חלה דעיכה בפופולריות של הלהקה, אולם היא זכתה לתחייה מסוימת בשנות השמונים כשהחליפה ברגע האחרון את אוזי אוסבורן בפסטיבל הרוק רדינג באנגליה. חברי הלהקה הודו מאוחר שזו הייתה אחת מפסגות הקריירה שלהם. בסופו של דבר הצליחה הלהקה לחדור לתודעה בארצות הברית עם הלהיט "Run Runaway" בשנת 1984.

עוד באותו נושא

היחיד שפייס בין ג'ון לפול: רינגו סטאר מדבר בריאיון מיוחד

לכתבה המלאה

ההרכב המקורי התפרק בשנת 1992, אולם הלהקה התאחדה מאוחר יותר באותה שנה כסלייד 2, לאחר שינויים בהרכבה, ובהמשך השיבו את השם לסלייד. מההרכב המקורי נותרו המתופף דון פאוול והגיטריסט דייב היל. לאורך השנים הוציאה הלהקה 15 אלבומי אולפן.

seperator
להקת סוויט (Sweet). יח"צ,
להקת Sweet/יח"צ

מי שעוד תגיע אלינו לאותו ערב של גלאם רוק, כאמור, היא להקת סוויט. הלהקה נוסדה בשנת 1968 בלונדון, אנגליה, ושמה המקורי היה Sweetshop. בשנות השבעים הגיעה הפריצה שלה. להיטה הראשון היה "Funny Funny", שיצא בשנת 1971. היא נכנסה 13 פעמים למצעד הטופ 20, בין היתר עם הלהיט "Block Buster!" שהעפיל למקום הראשון בשנת 1973, ואחריו נכנסו שלושה שירים שלה למקום השני, ובהם הלהיט "The Ballroom Blitz", שעורר עניין גם בארצות הברית.

בשנת 1974 יצאו השירים "Teenage Rampage" ו-"Turn It Down", עמם נעה הלהקה לכיוון הרוק הכבד. "Fox On The Run" משנת 1975 נחשב לשיר ה"כבד" ביותר של הלהקה עד אותה עת. בשנת 1978 הגיעה סוויט בפעם האחרונה לפסגת המצעדים עם השיר "Love Is Like Oxygen", שהיה מלודי יותר משאר להיטיה.

הרכבם המוכר ביותר כלל את הזמר בריאן קונולי, הבסיסט סטיב פריסט, הגיטריסט אנדי סקוט והמתופף מיק טאקר. קונולי עזב את הלהקה בשנת 1979 ויצא לקריירת סולו. שאר החברים המשיכו כשלישיה עד לפירוק בשנת 1981. מאמצע שנות השבעים, סקוט, קונולי ופריסט הופיעו בנפרד, כל אחד עם גרסה משלו ללהקת סוויט. קונולי מת בשנת 1997, וטאקר כחמש שנים לאחר מכן. שני חברי הלהקה המקורית, סקוט ופריסט, הנותרים עדיין מופיעים בנפרד עם שתי גרסאות שונות ללהקה הנושאות את השם Sweet. ההרכב שיגיע לארץ הוא זה שמנהיג סקוט.

בשנת 1993 סולן מוטלי קרו, וינס ניל, הקליט גרסת כיסוי לשיר "Set Me Free" של סוויט, באלבום הסולו הראשון שלו; בשנת 2006 הקליטה להקת דף לפארד גרסת כיסוי לשירם "Action" באלבומה "Retroactive"; ובשנת 2012 אמר אקסל רוז, סולן גנז אנד רוזס, שסוויט היא אחת משתי הלהקות האהובות עליו ביותר (השנייה היא קווין).

על הבאת הלהקות חתומה חברת ההפקות EGOeast, שהביאה לארץ את אליס קופר. 200 הכרטיסים הראשונים יעלו 269 שקלים לעמידה ו-369 שקלים לישיבה. המכירה תיפתח מחר (חמישי) ב-9:00 בבוקר, בקופות בראבו ולאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully