וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות הפיגוע בזמן הופעתי הקודמת, איני מפחד לשוב לישראל"

6.8.2018 / 0:00

"אני מצפה בכיליון עיניים לבוא אליכם", אומר לוואלה! תרבות בריאן ווילסון האגדי, שחוזר להופיע בישראל. בריאיון מיוחד הוא אומר כי פחד לשמוע על פיגוע הירי בשרונה שהתרחש בעת הופעתו הקודמת בארץ, מודה כי אינו מתגעגע לימי הביץ' בויז ומגלה איזה שיר יושמע בהלווייתו

בריאן ווילסון. GettyImages
"הביטלס אהבו אותנו, ואנחנו אהבנו את הביטלס. אני אהבתי את `Rubber Soul` והם אהבו את 'Pet Sounds'". בריאן ווילסון/GettyImages

8 ביוני, 2016. בזמן שבאמפי פארק רעננה המוזיקאי האגדי בריאן וילסון אומר על הבמה בעברית את המילה "שלום", בתל אביב מנשבות שוב רוחות המלחמה. במתחם שרונה בעיר מתרחש פיגוע ירי שמבצעים שני מחבלים פלסטינים וארבעה בני אדם נרצחו. קשה לחשוב על פער גדול יותר מאשר בין תחושות החוף השלוות, האסקפיזם והנוסטלגיה שהציעה ההופעה של וילסון - למציאות הישראלית המדממת, הקשה והכואבת, שהתקיימה באותן דקות ממש. בזמן שווילסון שר את "Wouldn`t It Be Nice" רבים בקהל קיבלו הודעות על הפיגוע, דאגו לקרוביהם ונכנסו לאתרי החדשות בזמן ההופעה. ברגע אחד דעכו הוויברציות הטובות. זה לא מובן מאליו שאותו אירוע דרמטי ומטלטל לא מנע מווילסון להחליט לשוב אלינו. למרבה השמחה, מחר (שלישי, 7 באוגוסט) אחד המוזיקאים הכי גדולים בעולם יקיים הופעה בהיכל התרבות בתל אביב, ורגע לפני שזה קורה תפסנו אותו לריאיון טלפוני קצר מלוס אנג'לס שבארצות הברית.

בריאן וילסון, אנחנו נרגשים מאוד לקראת חזרתך לישראל. האם על רקע פיגוע הירי שהתרחש בתל אביב, בזמן הופעתך הקודמת ברעננה, חששת לחזור לכאן?

"הפחיד אותי לשמוע על פיגוע הירי. דברים כאלה קורים. פחדתי מהיריות, אבל אני לא מפחד להופיע שוב בישראל. אני מצפה בכיליון עיניים לבוא אליכם".

בריאן ווילסון, הופעה ברעננה. לירון שניידר,
"לא הייתי עצוב בכלל ממותו של צ'ארלס מנסון". בריאן ווילסון בהופעתו הקודמת בישראל, ביוני 2016/לירון שניידר
"הפחיד אותי לשמוע על פיגוע הירי בתל אביב. אבל אני לא מפחד להופיע שוב בישראל. אני מצפה בכיליון עיניים לבוא אליכם"

"כל צליל בחייו של בריאן ווילסון הוא השראה עצומה בשביל מוזיקאים כמוני", אמר לי השבוע דני רובס, ושוב קלע בול בדבש ניסוחיו. בריאן ווילסון הוא בין אלה שבאמת מצדיקים התואר המפוצץ "מוזיקאי אגדי"; כמנהיג הביץ' בויז, שגם ניגן, שר, הפיק והלחין את רוב שיריה; כמי שיצר את שיר האהבה המרגש ביותר בהיסטוריה, "God Only Knows"; וכמי ששינה את עולם המוזיקה במאה ה-20, בדיוק כמו גאון אחר שנולד בהפרש של יומיים בלבד ממנו - פול מקרטני.

האין זה נחמד ש-30 שנה לאחר שהוציא את אלבום הסולו הראשון שלו ושנתיים לאחר ביקורו הקודם בישראל, המוזיקאי הענק הזה שב אלינו. הוא מגיע עם חבר נוסף מההרכב המקורי של הביץ' בויז, אל ג'רדין, וכן עם בלונדי צ'פלין, להופעה עם הקלאסיקות הגדולות. בהופעה יתארח דני סנדרסון, שצפוי לבצע עם ווילסון את הלהיט "Surfin' USA" של הביץ' בויז, ובנוסף ווילסון יצטרף וינגן ב"שיר הגלשן" של סנדרסון, הברקה נהדרת לכל הדעות. החיבור בין השניים הוא יריית הפתיחה במסגרת הפרויקט "Made in Israel" בניהולו האומנותי של קובי בן עטר.

היה מרגש לראיין את ווילסון, הגם שהוא מרואיין לא קל, בלשון המעטה: כמעט ולא מדבר. כשם שבהופעתו בישראל מיעט מאוד לשוחח עם הקהל, גם בריאיון ענה לתשובות במילים בודדות בלבד. ועדיין, הוא שיתף אותנו בלא מעט מידע מעניין, למשל שהוא אינו מתגעגע לימי הביץ' בויז, מה לא אהב בסרט שנעשה על חייו ואיזה שיר יושמע לאחר מותו.

עוד באותו נושא

הלב והנשמה: ההופעה של בריאן ווילסון היתה הסוף הטוב לסיפור שלו

לכתבה המלאה
"אני לא באמת מתגעגע לשום דבר מימי הביץ' בויז. אני נהנה מקריירת הסולו שלי. פסגת קרירית הסולו שלי היא להופיע בישראל!"

התחרות היצירתית בין הביטלס לביץ' בויז מצד אחד הניבה יצירות מופת, מצד שני יש הסבורים כי התחרות גם שיתקה והכניסה חרדות ללב האמנים. האם התחרות הזאת ביניכם היתה יותר ברכה או קללה?

"הביטלס אהבו אותנו, ואנחנו אהבנו את הביטלס. אני אהבתי את `Rubber Soul` והם אהבו את 'Pet Sounds'. לתחרות בין הביץ' בויז לביטלס לא היתה שום השפעה שלילית, ממש לא".

האם אתה מתגעגע למשהו מימי הביץ' בויז?

"לא ממש. אני לא באמת מתגעגע לשום דבר מימי הלהקה. אני נהנה מקריירת הסולו שלי".

ומהי מבחינתך הפסגה של קריירת הסולו שלך?

"להופיע בישראל!".

רוב ריינר מראיין את חברי להקת הביץ' בוייז – בריאן ווילסון, אל ג'ארדין, מייק לאב, דיוויד מרקס וברוס ג'ונסטון, יולי 2018. GettyImages
"חוויה מאוד סנטימנטלית": חברי להקת הביץ' בוייז המקוריים ששרדו – בריאן ווילסון, אל ג'ארדין, מייק לאב, דיוויד מרקס וברוס ג'ונסטון - מתראיינים בשבוע שעבר לרוב ריינר/GettyImages

בשבוע שעבר, לראשונה מאז 2012, נפגשו לריאיון משותף ונדיר החברים המקוריים ששרדו מהביץ' בויז - בריאן ווילסון, אל ג'ארדין, מייק לאב, דיוויד מרקס וברוס ג'ונסטון. המראיין היה הבמאי רוב ריינר (מה שהזכיר את תפקידו כמראיין בסרט המוקומנטרי "ספיינל טאפ"), והריאיון התקיים באולפן קפיטול רקורדס בהוליווד, באותו חדר שבו הלהקה יצרה כמה משיריה הראשונים לפני חמישה עשורים. העילה לריאיון היא קידום האלבום החדש, "הביץ' בויז עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית", המשלב בין קטעי נגינה חדשים עם קולותיהם המוקלטים המקוריים של חברי הלהקה האגדית. בריאיון, חברי הלהקה נראו נינוחים למדי ולא ניכר אפילו שמץ של מתיחות ביניהם. נראה היה שהם השאירו את הדם הרע שהיה ביניהם בעבר - מאחור. "המפגש עם שאר חברי הביץ' בויז לצורך הריאיון המשותף היה חוויה מאוד סנטימנטלית", אומר לנו ווילסון, "זה היה ריאיון טוב".

נו, אז יש סיכוי לאיחוד גם בהופעה?

"לא, אנחנו לא מתכוונים להתאחד שוב להופעה".

ובאשר להופעות הסולו שלך, האם אתה עדיין נלהב לגביהן? בשנות השישים פרשת מהופעות עם הביץ' בויז כדי להתרכז באולפן. לאחר ששבת להופיע, הכרזת ב-2011 "זה אולי יהיה הסיבוב האחרון שלי", אולם המשכת להופיע. כמה זמן עוד נזכה לראות אותך על הבמה?

"אני מופיע כבר 20 שנה, ואני עדיין נהנה מהופעות מאוד. אני אמשיך להופיע".

ביץ' בויז, בריאן ווילסון 1964. GettyImages
"לא מתכוונים להתאחד להופעה". הביץ' בויז/GettyImages
על הסרט "אהבה וחסד" שעסק בחייו: "לא אהבתי את החלק בסרט שבו הדמות שלי משתמשת בסמים. זאת היתה לא היתה חוויה טובה"

האם הסרט "אהבה וחסד" שביים ביל פולהאד, ושנקרא על שם השיר הפותח של אלבום הסולן הראשון שלך ועסק בחייך, הצליח לשקף את מה שאתה באמת חושב ומרגיש על מוסיקה? היו דברים שלא אהבת בו?

"הסרט תיאר טוב מאוד את חיי. לא אהבתי את החלק בסרט שבו הדמות שלי משתמשת בסמים. לא אהבתי את זה, כי זאת לא היתה חוויה טובה".

קרוב ל-40 שנה עברו מאז שהוקלט האלבום "Smile" המקורי ועד שיצא ב-2004 וקטף שבחים רבים. איך בריאן וילסון הצעיר היה מגיב לאלבום לאחר הקלטתו מחדש?

"לא הייתי יכול לנחש שאנשים יאהבו את זה, אחרי יותר מ-30 שנה".

הביץ' בויז בלונדון, 1964. GettyImages
"בריאן ווילסון הצעיר לא יכול היה לנחש שאנשים יאהבו את האלבום `Smile`, אחרי יותר מ-30 שנה". הביץ' בויז בלונדון, 1964/GettyImages

לפני 9 חודשים מת הרוצח הסדרתי האמריקאי צ'ארלס מנסון, בבית הכלא שבו ריצה מאסר עולם אליו נשלח לאחר שהורשע בקשירת קשר לרצח שבעה אנשים. מנסון עמד בסוף שנות השישים בראש קבוצת מעריצים שנקראה "משפחת מנסון", שביצעה תשעה מקרי רצח. מה שמזכיר את הקשר ההזוי בין הביץ' בויז למנסון. הלהקה הקליטה שיר בשם "Never Learn Not to Love", גרסה חדשה לשיר שיצר מנסון. בנוסף, אחד מחברי הלהקה, דניס ווילסון, אח של בריאן ובעל בעיות נפשיות משלו, היה חבר של מנסון.

בריאן, אילו תחושות הציף בך מותו של מנסון?

"לא הייתי עצוב בכלל".

במבט לאחור, מה אתה חושב היום על הקשר המוזר של מנסון עם הביץ' בויז ועם אחיך?

בשלב זה קטעה נציגתו האמריקאית של וילסון את הריאיון, מבהירה כי לא יענה לשאלה זו ומבקשת לעבור לשאלה הבאה.

בריאן ווילסון ואל ג'ארדין. GettyImages
בריאן ווילסון וחברו מההרכב המקורי של הביץ' בויז, אל ג'ארדין, שיגיע איתו גם להופעה בארץ/GettyImages

לקינוח: מהם השירים האהובים ביותר על בריאן ווילסון?

פול מקרטני אמר פעם ש"God Only Knows" הוא "השיר היפה ביותר שאי פעם נכתב", וכמוהו חושבים עוד המוני אנשים בעולם. ומהו לדעתך השיר היפה ביותר של הביטלס?

"אני אוהב את השיר 'She's Leaving Home'".

האם אתה שותף לבחירת מקרטני, או שיש לך שיר אחר של הביץ' בויז אותו אתה אוהב יותר מכולם?

"אני אוהב יותר את השיר 'Wouldn`t It Be Nice'".

נייס. מהו השיר האהוב עליך ביותר בהיסטוריה של המוזיקה מתוך כלל האמנים והלהקות?

"השיר 'Be My Baby'".

בריאן ווילסון, נאחל לך רק בריאות ועד 120. ובעוד שנים רבות מאוד, איזה שיר תרצה שיושמע בהלוויה שלך?

"השיר 'Surfer Girl', כי זה השיר הראשון שאי פעם כתבתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully