וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאור ציון נגד קשת: "אחשוף לעולם את ההפחדות, הכוחנות לא תשתלם הפעם"

19.3.2019 / 11:31

בסרטון חדש טוען הקומיקאי נאור ציון כי סוכנו הודיע לו שלא יוכל לייצג אותו יותר בגלל המהלך המשפטי שהוא מתכנן נגד קשת. בנוסף, ציון מזהיר את קשת שיחשוף בעולם התנהלויות "כוחניות" שלה. קשת 12: "דוחים את הטענות השקריות. אם לא יחדל מהכפשותיו, ניאלץ למצות את הדין"

בווידאו: נאור ציון מודה לתומכים שלו/צילום: באדיבות נאור ציון

לאחר הסערה שעורר הקומיקאי ואיש הטלוויזיה נאור ציון לפני כשבועיים, כאשר טען שהזכיינית קשת הפרה לכאורה זכויות יוצרים בפורמט "2025" וביקש פיצויים בסך שני מיליון שקלים, הוא מוציא היום (שלישי) סרטון, שמתפרסם לראשונה בוואלה! תרבות (צפו מעל) שבו הוא טוען כי אנשי תעשייה נוספים - תסריטאים, יוצרים, במאים ומפיקים - סיפרו לו כי חוו "כוחנות" דומה מצד קשת. עוד טען כי בכוונתו לחשוף את ערוותה של קשת בפני כל תחנות הטלוויזיה הגדולות בעולם, וכן סיפר כי לאור המהלך המשפטי שאותו הוא מתכנן, הסוכן שלו מאיר קוטלר, אשר ייצג אותו במשך עשור, הודיע לו בהודעה כתובה כי לא יוכל לייצג אותו יותר.

כזכור, לפני כשבועיים טען נאור ציון כי קשת העתיקה פרטים רבים בתוכנית הריאליטי "2025" מפורמט שהוא הגיש לזכיינית לכאורה כבר ב-2017. בתחילת החודש שלח ציון למנכ"ל קשת, אבי ניר, וליוצרי "2025" ארז טל ויורם זק, מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים, ובו דרש פיצוי בסך שני מיליון שקלים. בשיחה עם וואלה! תרבות הבהיר ציון כי ינקוט בכל הצעדים שעליהם דיבר בסרטון "כדי שבתעשיית הטלוויזיה העולמית יידעו מה זה מונופוליזם שקרוב יותר לארגונים שהם לכאורה לא מעולם הטלוויזיה".

נאור ציון וארז טל. רפי דלויה, שלומי צ'יקונה ואור גפן, רפי דלויה
"הודעות לבכירי הטלוויזיה בעולם". נאור ציון וארז טל/רפי דלויה, רפי דלויה, שלומי צ'יקונה ואור גפן

בסרטון אומר בין השאר נאור ציון, כי בעקבות הסרטון הקודם שהעלה קיבל הודעות רבות מתסריטאים, יוצרים, במאים ומפיקים, "שסיפרו לי שהם עברו חוויות דומות עם אותו ארגון". לטענתו צילם את הסרטון הנוסף "כתוצאה מאירוע חמור מאוד שקרה שבוע שעבר. ממש ביום שהוצאתי את הסרטון והוצאנו את המכתב, התראה לפני תביעה לקשת, הסוכן שלי, שמייצג אותי 10 שנים, ואולי אחד האנשים הכי הגונים בתעשייה, הודיע לי בהודעת סמס, שכתוצאה מכך שאני הולך למהלך משפטי מול קשת הוא לא יוכל לייצג אותי יותר".

"צירוף המקרים המוזר הזה הוביל אותי למסקנה אחת: את הסרטון שעשיתי, שעשה מאות אלפי צפיות, אני הולך לעשות עכשיו בשפה האנגלית" הוסיף ציון. "ואני הולך לעבוד עליו אפילו בצורה עוד יותר מדויקת, להוסיף עוד עדויות ולשלוח אותו לכל תחנות הטלוויזיה הנחשבות בעולם, כולל לוואטסאפים האישיים של כל באי פסטיבל מיפ הקרוב. נגמרה התקופה, קשת, שגאוני הטלוויזיה שלכם יגידו למתמודדות ריאליטי תמימות, שהם ישחקו להם עם הבולבול בין הציצים (הכוונה היא למשפט שאמר בשידור חי יורם זק לדיירת האח הגדול דנה רון - ש"ב) ותשתיקו את זה אחרי זה. לי לא משחקים עם הבולבול בין הציצים וזה יעבור חלק".

עוד באותו נושא

הצופה מבולבל, הרייטינג צולע: "2025" של קשת לא מצליח להמריא

לכתבה המלאה
ארז טל וקורין גדעון בתוכנית "2025". יח"צ,
הפרו זכויות? ארז טל וקורין גדעון בריאליטי "2025"/יח"צ

"ועוד דבר, זוכרים שאמרתם שההתכתבות הראשונה לגבי הפורמט שלכם היתה ביולי 2016? אני לא חולק על כך", אומר ציון. "מעולם לא טענתי, גם לא בסרטון, שאתם לקחתם לי את '2025'. אני טוען שבאותה פגישה לפני שנה וחצי, עם אסף בלכר, שלא עצר אותה וביקש אפילו עוד מיילים ולא אמר שיש אפילו משהו דומה, אתם לקחתם את כל התרחישים שהיו בחוברת ושמתם במוצר. כדי לחדד את זה, תראו מה מצאתי את ארז טל אומר יומיים לפני שעלה הפרק הראשון שלכם". בשלב הזה בסרטון שילב ציון קטע שבו נראה ארז טל אומר בתוכנית "אופירה וברקוביץ'", בתשובה לשאלה האם התוכנית היא המצאה שלו: "יורם זק ואני עובדים על זה כמעט שנתיים ברוטו". ציון הוסיף ואמר: "כמעט שנתיים ברוטו. שזה אומר שבערך שנה וחצי נטו? אנחנו מתחילים להתקרב בזמנים?".

"ומכיוון שאין לי כרגע סוכן שמייצג אותי, אז מסר אישי אליך, אדון אבי ניר", אומר ציון בסרטון שלו. "לפני עשר שנים הייתי בין האמנים היחידים שהגיע להלוויה של דודו טופז. הרגשתי שזה המעשה הנכון לעשות, למרות המעשים המאוד לא מקובלים והקשים שהוא עשה, על כך אין מחלוקת. אבל הרגשתי שבדרכו האחרונה, זה המעט שאני יכול לעשות, כמישהו שהוא נתן לו את הצ'אנס הראשון בטלוויזיה. עיתונאי שהיה שם, שאל אותי באיזו שיחת סמול טוק, אם אני לא מפחד. אמרתי לו: ממה אני צריך לפחד? הוא אמר לי: אתה יודע, מזה שאותו ארגון אולי לא יעבוד איתך יותר. אני הסתכלתי עליו ואמרתי לו: אף פעם! אבל אף פעם אסור לפחד מלהיות בן אדם".

הסרטון הקודם שצילם נאור ציון כנגד קשת

בשיחה עם וואלה! תרבות הוסיף נאור ציון: "בישראל של 2019, אני לא מוכן לחיות במדינה שסוכנים מפחדים לייצג אמנים ששוקלים מהלך משפטי מול גוף שידור, שמפר את כללי המשחק, לכאורה, כמו ששום ארגון טלוויזיוני בעולם המערבי לא מרשה לעצמו. יש לי מספיק דברים להתמקד בהם כרגע מאשר ללכת למהלכים מסוג זה מול חברת קשת, אך הפעם לצערי הם לא נתנו לי שום אפשרות אחרת, כי לא היה ניתן במקרה זה להבליג על מעשיהם".

"המדהים הוא, שפנו אליי עוד יוצרים ומפיקים רבים שעברו חוויות דומות איתם", מוסיף ציון. "וכשבאתי לפרסם את הסרטון השני נדהמתי כמה התקשורת, בכל כך הרבה אגפים שלה, מפחדת מהם. מצחיק אותי ברמה האישית, שבתקופה בה ראש הממשלה מואשם בחשד לכל כך הרבה עבירות, מתנהל לו גוף תקשורת בצורה שלא נראתה כמותה בישראל ואף אחד לא מדבר, בטח לא כשהם עכשיו גם מחזיקים חברת חדשות, שבמקום לשמור על הדמוקרטיה שומרת כרגע יותר על התחת שלהם".

"מי שראה את הסרטון הקודם במלואו על החוברת הבין זאת היטב, והאבסורד וצחוק הגורל הוא שאותו סרטון עשה ביחד עם הריאיון בפייסבוק קרוב ל-700 אלפי צפיות בשבוע, כמות גבוהה בהרבה מהרייטינג של המוצר שלהם. בשבועות הקרובים אאסוף עוד חומרים, עדויות מיוצרים ומפיקים, על מקרי עבר דומים, הפעלות לחץ, הקלטות והפחדות, ואעשה סרטון שיהיה הפעם בשפה האנגלית עם עובדות מדויקות, שניתן להוכיח, נכון להיום, במאת האחוזים, כדי שבתעשיית הטלוויזיה העולמית יידעו מה זה מונופוליזם, שקרוב יותר לארגונים שהם לכאורה לא מעולם הטלוויזיה. הכוחניות לא תשתלם לכם הפעם".

התוכנית "2025" של קשת. צילום מסך
"הסרטון הבא באנגלית". מתוך התוכנית "2025"/צילום מסך

הסרטון יוצא היום לאחר שבתחילת החודש חשף ציון, כי כבר ב-2017 נפגשו ציון וסוכנו עם אסף בלכר, ששימש כסמנכ"ל קשת והיה אחראי על פיתוח פורמטים לתוכניות ריאליטי. ציון טוען כי הציע לבלכר פורמט בשם "How much can you make?" לו ניתן גם שם בעברית -"תסתדרו", ובו מתמודדים שוהים בעיר מערבית גדולה, דוגמת ניו יורק, מקבלים סכום כסף ובמהלך התוכנית נדרשים למקסם אותו. המתמודדים נדרשים לבחור את אפשרויות הלינה, מקבלים מההפקה משימות שונות, כשכל הזמן מלווה אותם טבלה שמראה כמה כסף צברו, ומי שזוכה בסופו של יום בפורמט הוא מי שהצליח בסיום העונה לצבור את סכום הכסף הגבוה ביותר, ויקבל פרס בסכום ניכר בכסף או בשווה כסף. ציון טוען כי בלכר הסתקרן מהפורמט, אך ביקש לבחון אפשרות ליצור אותו בעלות נמוכה יותר, ועוד טוען ציון כי לבקשת בלכר הושאר אצלו עותק מהחוברת עם הפורמט שיצר ציון. בהמשך שלח ציון לבלכר שתי גרסאות נוספות של הפורמט.

ציון טען במכתב שלח לקשת כי בריאליטי "2025" ישנם "הרבה מאוד ביטויים ומוטיבים מרכזיים" שהופיעו בחוברות שנמסרה לקשת, ש"העתיקה אותם העתקת קוף אחד לאחד", לטענתו. "כך, כשכל מתמודד מקבל סכום של כסף זהה ונדרש למקסם אותו במהלך התוכנית, ניתן לבחור בין מגוון אפשרויות לינה החל מסוויטה מפוארת ועד לינה ברחוב, טבלה מפוארת במרכז העיר שתראה את מיקומם של המתמודדים, אפשרויות לקבל עזרה מהצופים בבית במסרונים שיוסיפו כסף לטבלה, אפשרות להתקשר הביתה בתשלום, משימות עבודה רבות שיהיו מגולמות לכסף שיצטרף לטבלה, תעודות זהות קומיות של המתמודדים השונים המקדמות את כניסתם לעיר בהם הם מציגים את עיסוקם וכישוריהם הכלכליים, כניסת המתמודדים לעיר עם מוניות צהובות שמזוהות עם העיר ניו יורק ועוד"', טען ציון באמצעות עורך דינו.

seperator

תגובות

מקשת 12 נמסר בתגובה: "אנו דוחים לחלוטין את הטענות השקריות של נאור ציון ודורשים שיפסיק לשקר ולפגוע בשמם של יוצרי התכנית. אם לא יחדל מהכפשותיו, ניאלץ למצות עמו את הדין בבית המשפט".

טרם התקבלה תגובתו של מאיר קוטלר. מקורב לקוטלר טוען בשיחה עם וואלה! תרבות: "מאיר לא נפרד מנאור בגלל שהוא שוקל להגיש תביעה כנגד קשת, ולזכותם של אנשי קשת ייאמר שהם לא פנו לקוטלר בנושא ולא הפעילו עליו שום לחץ. קוטלר קיבל את ההחלטה מתוך שיקול דעת עצמאי לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully