וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילריות: כבר בלתי אפשרי לצלם בשקט את "להרוג את איב"

שחר פלד, לונדון

4.4.2019 / 12:00

מה שהחל כקרב פסיכולוגי בין בלשית ניורוטית ומתנקשת פסיכופטית השתדרג מזמן לאחת הסדרות הכי כיפיות על המסך. עכשיו רק נשאר לברר עד לאן חדרה הסכין, ומה עלה בגורלה של אחת הדמויות

טריילר "להרוג את איב" עונה 2/באדיבות HOT

ברחוב צדדי ושקט באחת השכונות הדרומיות של לונדון, שתי דמויות צועדות זו לצד זו. אפשר היה לטעות ולחשוב שמדובר בזוג עוברי אורח מקומיים, אלמלא המסך הלבן העצום שמסוכך עליהם מפני השמש השקרנית של הסתיו הבריטי, כמו גם עשרות הצלמים, אנשי הסאונד, המפיקים, הבמאים ועוזרי ההפקה שמתרוצצים סביבם.

צילומי העונה השנייה של סדרת המתח-דרמה-קומדיה השנונה "להרוג את איב" נמצאים בעיצומם. המרדף של הבלשית הנוירוטית איב פולסטרי (סנדרה או, זוכת גלובוס הזהב ולנצח ד"ר כריסטינה יאנג מ"האנטומיה של גריי") אחר וילאנל, הרוצחת הפסיכוטית-כובשת (ג'ודי קומר), הסתיים בקרשנדו מותח בתום העונה הראשונה ומשך מעריצים שחיכו בקוצר רוח להמשך העלילה.

להרוג את איב. באדיבות HOT, אתר רשמי
קרשנדו מותח בתום העונה הראשונה. ג'ודי קומר/אתר רשמי, באדיבות HOT

ההמולה הפתאומית בשכונה המנומנמת יוצרת התקהלות קטנה של סקרנים שממהרים לשלוף ניידים ולצלם, דבר שמטריד את סאלי וודוורד ג'נטל, המפיקה הראשית של הסדרה. "בעונה הראשונה יכולנו לצלם בכל מקום באירופה ולא הייתה בעיה", היא נזכרת. הפעם, בעקבות הפופולריות של הסדרה, צילומי העונה השנייה כבר מושכים קהל וגם, לצערם של המפיקים, צלמי פפראצי. מלבד חשיפת המלתחה הססגונית של וילאנל - שכללה בעונה הראשונה, בין היתר, שמלת טול ורוד-בזוקה ופיג'מת משי פרחונית - חושפות תמונות חדשות גם דברים מהותיים יותר לעלילה, כמו שובה של אחת הדמויות שגורלה נותר לא ברור - קונסטנטין, המפעיל של וילאנל, בגילומו של השחקן הדני קים בודניה.

בודניה, שמוכר לקהל הישראלי גם בתור החוקר מרטין רוד מהסדרה הסקנדינבית "הגשר", מאושר לחזור אל הסט על אף הקור הלונדוני המקפיא. "אני מגיע ללונדון מאז גיל 15, זה היה מקום הבילוי שלנו", הוא צוחק ולוקח שאיפה מסיגריה במהלך הפסקת צילומים קצרה, עטוף במעיל כבד בסגנון קומוניסטי שהולם את דמותו. בהשוואה ל"הגשר", הסביר, "לקונסטנטין יש כל כך הרבה סודות. מרטין פשוט הראה מי הוא כל הזמן. וזה מאוד מרגש ומבדר אותי כי אני יכול לעשות כל פעם משהו שונה כשאני על הסט".

יחסים מסוכנים

מדהים עד כמה "להרוג את איב" מצליחה לחדש בז'אנר שחוק

לכתבה המלאה
להרוג את איב, ג'ודי קומר, קים בודניה. HOT,
"כל כך הרבה סודות". ג'ודי קומר וקים בודניה/HOT

בינתיים, ובאזור אחר של לונדון, מובילה דלת צדדית בתחנת הרכבת התחתית צ'רינג קרוס לאזור מבודד המיועד לצילומי הפקות. זוהי אותה נקודה שבה צולם גם "סקייפול" הג'יימס בונדי, בחיזוק שדרת תאורה לאורך תקרת הרציף. "היא נשארה מאז, אז פשוט התחברנו לתשתיות ויש לנו תאורת ג'יימס בונד על ההפקה של 'להרוג את איב'", שיתפה ג'נטל.

התחנה הנטושה שוקקת התרחשות כעת ומלאה ביותר מ-200 אנשים על הסט, רובם ניצבים המקיפים על הרציף את או/פולסטרי - חלק מהעלילה, כמובן, אך גם סמל לכוח המשיכה שלה ושל שותפתה הבריטית. שתי הנשים שמובילות את הסיפור מלאות בפגמים, אבל דמויותיהן - חוליה נוספת בשרשרת הארוכה של האנטי-גיבורים הטלוויזיוניים - הצליחה בכל זאת למשוך את אהבת הצופים. בניגוד לדקסטר, פסיכופת טלוויזיוני אחר שרצח רק את אלה ש"מגיע להם" - מוטיב שלטעמה של ג'נטל הוא "קצת משעמם וגורם לנו לייצר שיפוט מוסרי של 'למי מגיע למות'" - החליטו שכאן המתנקשת המטורללת-מעט תהרוג באופן אקראי לחלוטין, "וזה משהו שהתחברתי אליו", הוסיפה. "תמיד רציתי ליצור תחושה שהייתם עלולים למצוא את עצמכם יושבים ליד וילאנל ברכבת".

להרוג את איב. באדיבות HOT, אתר רשמי
עם תאורה מג'יימס בונד. סנדרה או/אתר רשמי, באדיבות HOT

ג'נטל, שמעידה על עצמה כבעלת חוש הומור שחור, התייחסה לקלות שבה אנשים התחברו לדמות של וילאנל הפסיכופטית והדגישה כמעט את הברור מאליו. "קודם כל, היא כיף גדול. היא ההתגלמות של מה כולנו היינו עושים אם לא היה בנו פחד. היא עושה דברים שמשעשעים אותה אפילו אם זה פוגע באחרים. היא גם מצחיקה בטירוף ומאוד מבדרת, דבר שאנשים אוהבים, וכבני אדם רגילים אנחנו יכולים לחוש אמפתיה כלפי אדם שמנסה לייצר חיבור עם אדם אחר, כמו שהיא עושה עם איב", הסבירה.

מרדף החתול-עכבר בין השתיים עומד כמובן גם במוקד העונה השנייה, ומי שלא מעוניין בספוילרים נוספים מוזמן לדלג על קווי העלילה הראשוניים שחשפה המפיקה אלינור דיי: "תחילת העונה הזאת מתמקדת בהשלכות של סוף העונה הקודמת, שבה איב דוקרת את וילאנל. היא חוזרת הביתה ומתחילה לשקר על מה שעשתה, בזמן שווילאנל מן הסתם פצועה קשה וצריכה למצוא דרך לשרוד. אז, היא שבה ללונדון לחדש את הקשר עם איב, מה שמצית מחדש את מערכת היחסים המשוגעת שלהן".

הצילומים לעונה השנייה, הוסיפה ג'נטל, התקיימו בפריז, לונדון ואמסטרדם, והמשיכו בכך את הדילוג האירופי. "אנחנו יכולים לצפות להתפתחות ביחסים שלהן", שיתפה, "השארנו אותן במקום די מסוכן, ומי יודע מה פציעה כזו יכולה לעשות לכל אחת מהן. האם זה מעצים את האובססיה או הופך אותה למשהו אחר?".

להרוג את איב. באדיבות HOT, אתר רשמי
"מתמקדים בהשלכות של סוף העונה הקודמת". ג'ודי קומר/אתר רשמי, באדיבות HOT

דרמת מתח שמבליטה מרגלת ורוצחת בלי להתהדר בהיותן, במקרה, גם נשים, עודנה חריגה בנוף, שלא לדבר על דמויות המשנה המרתקות, כמו הבוסית האניגמטית של איב, קרולין מרטנס (בגילומה המצוין של פיונה שו) או העוזרת המשעשעת שלה אלנה פלטון (קירבי האוול-בפטיסט). ולא רק על המסך: את העונה הראשונה כתבה פיבי וולר-ברידג' ("פליבאג"), את צוות ההפקה הראשי מנהלות נשים ומחצית הפרקים בעונה החדשה בוימו על ידי נשים. חגיגה מגדרית, ללא חגיגה כלל. "זה בהחלט לא ה'אישו' של הסדרה", אמרה דיי. "היינו מודעות לכך ורצינו לוודא שיהיה שילוב טוב ומגוון בצוות, אבל זה בהחלט לא היה בכל מחיר. אלה האנשים הטובים ביותר מבחינתנו, ורובם היו בסביבה כבר הרבה זמן", הוסיפה. "גם בצוותי הצילום יש לנו נשים ותיקות ומוכשרות, שלא לדבר על עוזרות הפקה. זה פשוט נהדר לראות את זה כדבר טבעי שאנחנו שמחים לעודד ולטפח, כי הן פשוט שם".

לתפקידי הבימוי דווקא כן הקפידו למצוא יוצרות שיעבירו אל המסך את העלילה מנקודת מבטן, וגייסו את ליסה ברולמן השוויצרית ופרנצ'סקה גרגוריני האמריקנית. "זה מאוד משמח אותי שהן עשו מאמץ מודע להביא נשים, אני מודה על כך ולדעתי זה חשוב", אמרה האחרונה, שביימה בעבר את הסרט "האמת על עמנואל" ופרקים בסדרה "אנושיים". "קולנוע וטלוויזיה הם המורשת שאנו משאירים מאחורינו והגיע הזמן שהאחוזים של הבמאיות יקבילו לסטטיסטיקה הדמוגרפית".

מבחינת התזמון, ג'נטל טוענת שהן הקדימו את זמנן. "מהפכת 'מי טו' התחילה כשכבר היינו באמצע הצילומים, אז זה כנראה משהו שקיים מעל גלי האתר, איזשהו וייב כללי בעולם שהתחברנו אליו, אולי בלי להרגיש שזה מה שאנחנו עושים".

להרוג את איב. באדיבות HOT, אתר רשמי
"אלה האנשים הטובים ביותר מבחינתנו". או ושו/אתר רשמי, באדיבות HOT

גם בודניה רואה עצמו בר-מזל להיות שחקן משנה לשתי הדמויות הראשיות הנשיות, סביבה שהתרגל אליה עוד מימי "הגשר", שם שיחק לצד דמותה יוצאת הדופן של החוקרת סאגה נורן. "בזכות מערכת היחסים שהייתה לי שם עם אישה צעירה ולא-טיפוסית, יכולתי להשתמש בהרבה מהעוצמה והאנרגיה ההיא גם בהפקה הזו".

השחקן הוותיק מדנמרק השתתף גם בעונה השנייה של "בני ערובה" הישראלית וזוכר בחיבה את החוויה. "זה היה מקסים, הכרתי את המפיק והכותב בפסטיבל והם ביקשו שאצטרף. תמיד רציתי לעבוד בישראל אז זה היה מדהים כי הם כתבו את התפקיד במיוחד בשבילי", בודניה נזכר. "בדנמרק אנחנו תמיד עושים הכל בעצמנו ועובדים מאוד קשה, מהר ובזול, וגיליתי שזה אותו דבר גם בישראל".

בראיון לוואלה! תרבות ב-2016, סיפר בודניה היהודי כיצד גדל עם התחושה שישראל היא כמו בית שני עבורו, והרחיב על האנטישמיות המתפשטת באירופה, שאף תרמה להחלטתו לא להמשיך לעונה נוספת בסדרה "הגשר". כשנשאל אם הוא עדיין חש באנטישמיות כיום, השיב: "אתם משדרים את החדשות אז אתם יודעים. זה לא סוד. רק תראי מה קורה וזה עונה על השאלה. כך שלא טעיתי, נכון? זה בהחלט הולך ונהיה יותר גרוע".

להרוג את איב. באדיבות HOT, אתר רשמי
"האם זה מעצים את האובססיה?". סנדרה או/אתר רשמי, באדיבות HOT
להרוג את איב. באדיבות HOT, אתר רשמי
"קודם כל, היא כיף גדול". ג'ודי קומר/אתר רשמי, באדיבות HOT
להרוג את איב. באדיבות HOT, אתר רשמי
חוליה נוספת בשרשרת הארוכה של האנטי-גיבורים. "להרוג את איב"/אתר רשמי, באדיבות HOT

העונה השנייה של "להרוג את איב" תשודר בכל יום ראשון ב-22:00 כבר החל מיום ראשון הקרוב, 7 באפריל, ותהיה זמינה ב-HOT VOD וב-NEXT TV כבר בימי שבת בבוקר לאורך כל העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully