וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העכבר הוליד הר: הכירו את סדרות המקור של דיסני פלוס

14.4.2019 / 13:30

דיסני חשפה כמה מהסדרות המתוכננות אצלה אחרי שיעלה שירות הסטרימינג החדש שלה בארצות הברית בנובמבר הקרוב, +Disney. מלבד עושר תכנים עצום של סרטי דיסני ופוקס, אפשר לצפות לשפע סדרות חדשות מעולמות "מלחמת הכוכבים", מארוול ואפילו "היי סקול מיוזיקל"

דיסני פלוס/דיסני

אם עד לפני זמן לא רב נתקפו חובבי טלוויזיה אדוקים חרדה לנוכח כמות התוכן שמציפה אותם לעומת הזמן הפנוי שעומד לפניהם - הגיעו השקות הענק האחרונות והביאו עמן שלווה מהולה בקבלה. נותר להשלים עם העובדה שחלק ניכר מסדרות הטלוויזיה פשוט יחלפו על פנינו, כשהמרב שנוכל לעשות הוא להיאחז באלו שנראות לנו מסקרנות מספיק כדי להקדיש להם את זמננו היקר. ואם הרשימה הזאת נראתה עמוסה עד כה, בוודאי לא תתנגדו שנוסיף אליה את מלוא הסל של חברה קטנה בשם דיסני.

ענקית הבידור ומי ששולטת ללא עוררין כיום בתעשיית הקולנוע, תיכנס בנובמבר הקרוב אל שוק הטלוויזיה הצפוף ורווי המתחרים עם שירות הסטרימינג החדש שלה, דיסני+. כיאה למי שמחזיקה בספריית הכותרים העשירה והאטרקטיבית מכולם, צפויה דיסני להשליך את יהבה לפחות בטווח הנראה לעין על הרחבה של מותגים מצליחים ואהובים: "מלחמת הכוכבים", מארוול, "היי סקול מיוזיקל" ו"לשבור את הקרח".

סולו: סיפור מלחמת הכוכבים. פורום פילם,
חוזרים אל עולמות "מלחמת הכוכבים"/פורום פילם

כריסטין מקארתי, מנהלת הכספים של דיסני, חשפה במהלך מסיבת העיתונאים החגיגית שקיימה החברה ביום חמישי האחרון, כי זו מתעתדת להשקיע מיליארד דולר בתוכן מקורי בשנה הראשונה של השירות. ובעוד הסכום הזה נראה מרשים על פניו, מדובר בהשקעה קטנה מעט פחות מזו שאפל צפויה להשקיע בשירות הסטרימינג שלה, וקטנה משמעותית מ-15 מיליארד הדולר שמשקיעה נטפליקס בתוכן המקורי שלה השנה.

ובכל זאת, אל נא תבכו עבור החברה של מיקי מאוס. רשימת התכנים החדשים שצפויים לעטר את השירות במהלך השנה הראשונה לקיומו מכילה, כצפוי, שלל כותרים מסקרנים ושמות נוצצים. השירות יחולק לתתי עולמות תוכן של "מלחמת הכוכבים", מארוול, פיקסאר, דיסני ונשיונל ג'יאוגרפיק.

הקטלוג המלא של סרטי פיקסאר - כולל 30 הסרטים הקצרים של האולפן המצליח - יהיו חלק מהשירות החל מיומו הראשון. שלוש הטרילוגיות של "מלחמת הכוכבים" יהיו כלולה אף הן בשירות, בנוסף לסרטי הספין אוף - למעט "סולו" הכושל שבאופן מסתורי לא הוזכר במהלך מסיבת העיתונאים. מארוול תתרום 12 סרטים מתוך היקום הקולנועי שלה כבר עם השקת השירות - כולל "הנוקמים: סוף המשחק" שיהפוך לסרט עם חלון ההפצה הקצר ביותר בתולדותיה.

עוד באותו נושא

ממארוול ועד "משחקי הכס": איך האיחוד בין דיסני לפוקס ישפיע על חיינו?

לכתבה המלאה
דיסני פלוס. צילום מסך
ככה זה ייראה. דיסני פלוס/צילום מסך

השירות יכלול גם את קטלוג הסרטים העשיר של דיסני במהלך עשרות שנות פעילותה - כולל סרטיה החדשים מ-2019 - ובנוסף גם שלל כותרים מספריית פוקס שנרכשה בעסקת הענק לפני שבועות ספורים, ובהם "מלקולם באמצע", "צלילי המוסיקה" ו-30 העונות הראשונות של "משפחת סימפסון".

לפני שנצלול אל רשימת הסדרות החדשות וננסה להכיר אותן טוב יותר, נזכיר כי בשלב ראשון יושק דיסני+ בארה"ב בלבד, ובמהלך השנתיים הראשונות לקיומו הוא צפוי להתרחב למערב אירופה, מזרח אירופה, אמריקה הלטינית ואסיה. אם מדובר בסדר כרונולוגי ולא ברשימה אקראית, המשמעות היא שישראל - כחלק מיבשת אסיה - תהיה חלק מהאזור האחרון בעולם אליו יגיע השירות. בהתחשב בקשיי התרגום שחוות חברות כמו אמזון ולפניה גם נטפליקס עם תרגומים לשפות הנכתבות מימין לשמאל, זה נשמע די הגיוני.

מחיר המנוי החודשי יעמוד על 7 דולרים, עם אפשרות למנוי שנתי בעלות של 70 דולר שיחסוך בעלות החודשית. תזכורת חשובה נוספת היא שדיסני+ מהווה רק זרוע טלוויזיונית אחת מתוך מרבה-הזרועות של דיסני, שכולל גם את הולו, ABC ורשת FX - בהן הכתבה הזו לא תעסוק.

המנדלורי (The Mandalorian)

הכניסה לעולם הטלוויזיה מאפשרת לדיסני להגשים חלום עתיר שנים של מעריצי "מלחמת הכוכבים": להעמיק חקור בעולם הסיפורים והדמויות האינסופי שלה, במגוון תקופות שידעה הגלקסיה הרחוקה-רחוקה. אם עד כה הוצגו תכנים שכאלה בעיקר בחוברות קומיקס, סדרות אנימציה ומשחקי מחשב, "The Mandalorian" היא הסנונית הראשונה שתציג סיפור לייב אקשן שכזה. בנוסף, נשיאת לוקאס פילם, קתלין קנדי, הבהירה כי מיד לאחר "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" תתחיל בנייתו של העשור הבא של "מלחמת הכוכבים", והוא יתחיל דווקא על המסך הקטן.

המנדלורים הם גזע של לוחמים שהתפרסמו כציידי ראשים להשכרה, ששירותיהם נפוצו ברחבי הגלקסיה. הבולטים שבהם הם כמובן בובה פאט ואביו וג'נגו פאט, שרשמו הופעות קצרות ומוצלחות בסדרות הסרטים הפופולריות. הסדרה צפויה להתרחש בין נפילת האימפריה הגלקטית לבין עלייתו של המסדר הראשון - כלומר בתווך שבין הטרילוגיה המקורית לבין החדשה - ולעסוק בקורות שכיר חרב מגזע המנדלור הפועל בקצוות הגלקסיה, הרחק מהישג ידה של הרפובליקה החדשה.

פרט חשוב שנחשף במהלך מסיבת העיתונאים הוא שהסדרה לא תדרוש כל רקע מוקדם לגבי מלחמת הכוכבים, דמויות או פרטי עלילה. יחד עם זאת, צופים בקיאים יהנו לאורכה משלל קישורים ופרטים שייחשפו במהלכה.

ג'ון פאברו ("איירון מן") יצר את הסדרה, שאת פרקיה צפויים לביים טאיקה ואיטיטי ("ת'ור: רגנארוק"), דבורה צ'או ("ג'סיקה ג'ונס") וברייס דאלאס הווארד (בתו של רון הווארד וכוכבת קולנוע בפני עצמה, "עולם היורה"). פדרו פסקל ("משחקי הכס", "נרקוס") יככב בתפקיד הראשי, כשלצדו ג'ינה קראנו ("דדפול"), ג'יאנקרלו אספוזיטו ("שובר שורות"), ניק נולטה ("נסיך הגאות והשפל") ולא פחות מאשר וורנר הרצוג האגדי, כמו גם טאיקה ואיטיטי עצמו.

העונה הראשונה של "המנדלוריאן" תהיה זמינה מיד עם השקת השירות ותכלול שמונה פרקים.

הסדרה The Mandalorian, המנדלורי, מלחמת הכוכבים. דיסני,
ידידותי גם לצופים חדשים. "The Mandalorian"/דיסני

הפלקון וחייל החורף (The Falcon and The Winter Soldier)

לאחר חיסולו של יקום מארוול בנטפליקס, מתחילה דיסני בטיפוחו המחודש תחת כנפיה עם סדרת פעולה שתתמקד בקורותיהם של שני הנוקמים המהונדסים. אף שבמהלך הסרטים לא נרשמו קווים מקבילים או קשר מיוחד בין באקי בארנס לבין סם וילסון, מבטיח נשיא מארוול קווין פייגי כי לא רק שנגלה אותם - אלא שלסדרה תהיה השפעה משמעותית על התפתחותו של יקום מארוול ביום שאחרי "הנוקמים: סוף המשחק".

התיאוריה העיקשת ביותר גורסת כי באקי יעבור במהלך הסדרה את המסע שיוביל אותו להפוך לקפטן אמריקה החדש, אך בשלב זה לא ניתן לכך כל אישור רשמי. חובבי הפיקנטריה בוודאי יזכרו שבשלב זה, הן חייל החורף והן פאלקון נמצאים בין קורבנות נקישת האצבעות הקטלנית של תאנוס.

כל הפרטים האחרים על הסדרה - כולל יוצריה - נשמרים בשלב זה בחשאיות על ידי דיסני. מה שאושר בוודאות הוא שסבסטיאן סטן ואנתוני מאקי ישובו לגלם את בני דמותם גם בסדרה - שצפויה לעלות במהלך השנה הראשונה לקיומו של השירות.

הפלקון וחייל החורף, The Falcon and The Winter Soldier, מארוול, דיסני. דיסני,
תהיה השפעה משמעותית על יקום מארוול. "The Falcon and The Winter Soldier"/דיסני

היי סקול מיוזיקל: המיוזיקל: הסרט (High School Musical: The Musical: The Series)

הסדרה עם השם המסורבל ביותר בשירות היא למעשה רימייק מוקומנטרי לסדרת הסרטים המצליחה, שגילתה לעולם כוכבים כמו ונסה האדג'נס וזאק אפרון. העלילה תתרחש בתיכון איסט היי האמיתי, בו כביכול למדו הדמויות מהסרטים, ותתמקד בחבורת תלמידי החוג לדרמה שעומדים להעלות לראשונה בחייהם מחזמר בפני חבריהם לתיכון.

מלבד שירים, חברויות, דרמות וסיפורי אהבה למכביר מאחורי הקלעים, צפויה הסדרה לקרוץ במגוון דרכים לסרטים ולסצנות אהובות שהתרחשו במהלכם. מי שידאג לחיבורים הללו הוא יוצר הסדרה, פיטר בראסוקיני, שהיה גם תסריטאי סדרת הסרטים.

העונה הראשונה תכלול עשרה פרקים ותהיה זמינה עם השקת השירות.

The Cast Of 'High School Musical'. mBox
האם הכוכבים מאז יתארחו? "היי סקול מיוזיקל" המקורית/mBox

לוקי (Loki)

אחיו התחמן של ת'ור ואחד הנבלים האהובים ביותר ביקום המורחב של מארוול יזכה אף הוא לסדרה משל עצמו. בשלב זה אלו הם כל הפרטים שדיסני הסכימה לחלוק עם העולם לגבי הסדרה, בצירוף העובדה המשמחת שטום הידלסטון ישוב לנעליו של האל הנורדי הממזרי. אף שנראה לא מעט לאורך סרטי מארוול השונים, לא מעט מסתורין ועניין אופפים את לוקי וקורותיו. מסקרן יהיה לגלות האם מדובר בסיפור מקור שיציג את ילדותו של לוקי והתהליך שיהפוך אותו לדמות שלמדנו להכיר, או שמא ייבחר קו זמן בוגר יותר באחד מעשרות מעשי החורבן והקונדס שנקשרו לו בגרסת הקומיקס. הסדרה מתוכננת לעלות בשנה השנייה לקיומו של השירות.

לוקי, הנוקמים, מארוול. דיסני,
אחד הנבלים האהובים. לוקי/דיסני

יומנה של נשיאה (Diary of a Female President)

קומדיה שכאילו נלקחה מספר ההוראות של יצירות דיסני, ומתארת את קורותיה של נערה קובנית בת 12 באמצעות רשומות יומנה האישי. הטכניקה הזאת נועדה לאפשר לנו להתחבר לעליות ולמורדות התכופות של הגיבורה בתיכון בו היא לומדת, ובמסעה להגשים את חלומה ולהפוך לנשיאת ארה"ב. לאנה פנייה ("האקסית המטורפת") יצרה את הסדרה, אותה הפיקה ג'ינה רודריגז ("ג'יין הבתולה"). היא צפויה לעלות במהלך השנה הראשונה של השירות.

וונדה-וויז'ן (WandaVision)

עוד סדרה זוגית ביקום הטלוויזיוני המתרחב של מארוול, הפעם מן הסתם בדגש רומנטי הרבה יותר, כשבמוקד עומדים קורותיהם של מכשפת השני, וונדה מקסימוף, ויציר מוחו הקודח של טוני סטארק, ויז'ן. גם הפעם רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לעלילת הסדרה, מלבד הבטחה עמומה מצדו של קווין פייגי לייצר באמצעותה "משהו מפתיע שניתן לעשות רק בגרסה ארוכה של סדרה". פול בטאני ואליזבת אולסן ישובו לגלם את דמויותיהם הקולנועיות גם בסדרה, שמיועדת לעלות במהלך השנה השנייה של השירות.

WandaVision, מארוול. דיסני,
וונדה מקסימוף ו-ויז'ן/דיסני

סדרה על אודות קסיאן אנדור

צופי "רוג אחת" בוודאי זוכרים לטובה את דמותו של המרגל האמיץ, בכיכובו של דייגו לונה, שפיקד על המשימה הקטלנית להשגת התוכניות של כוכב המוות. הסדרה שתוקדש לו צפויה להתרחש שנים לפני כן, ולהוות למעשה מותחן ריגול העוסק במבצעים הנועזים השונים שעליהם פיקד לונה בעורף האימפריה המרשעת. על המחויבות של דיסני לאופיה השונה של הסדרה בנוף יקום "מלחמת הכוכבים" ניתן ללמוד מכך שמאחוריה יעמוד סטיבן שיף, מפיק "האמריקאים" המעולה. בנוסף ללונה צפוי גם אלן טודיק לשוב אל תפקידו ב"רוג אחת" כדרואיד הנרגן והנהדר K-S20. הסדרה מיועדת לעלות במהלך השנה השנייה של השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully