וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקורונה תיעלם מהר כפי שהופיעה - ותחזור בעוד עשור": הספרים שחזו את התפרצות נגיף הקורונה חושפים את מה שצפוי לנו?

13.3.2020 / 0:00

הכתובת הייתה על הקיר: עוד ועוד סימנים מקדימים להתפרצות נגיף הקורונה נמצאים מדי שבוע. אחד משלושה ספרים ישנים - שכולם חזו לכאורה את התפרצות הווירוס - חושף פרטים מפתיעים על גורל האנושות כולה

טוליפ מדיה

בחודש האחרון נחשפנו ללא מעט סימנים מקדימים שניבאו בדרך כזו או אחרת את התפרצות נגיף הקורונה. זה התחיל, כמו תמיד, עם פרק של משפחת סימפסון מ-1993 שעסק בווירוס שנשלח מאסיה לארה"ב והדביק את תושבי ספרינגפילד, זה המשיך בספר קומיקס של "אסטריקס" מלפני שנתיים שחשף נבל על בשם "נגיף הקורונה" ולאחרונה גם נתקלנו בסרטון מתחילת השנה של הרב יאשיהו פינטו שדיבר על "קטסטרופה גלובלית קרובה" ועל כתב סתרים במקרא שבישר לכאורה על בוא הנגיף. וכמובן שהיה גם מי שמצא את הנבואה של נוסטרדמוס על המגפה. ברשת החיפושים אחר רמזים נוספים נמשכים והשבוע התפרסמו 3 מקורות נוספים שלכאורה חזו את התפרצות נגיף הקורונה - כשאחד מהם גם "חושף| מה יעלה בגורלו ואיך הכל יגמר.

אז נתחיל בסופר האמריקאי דין קונץ, כותב ספרי מתח ופנטזיה, שכתב על נגיף ה"ווהאן 400" בספרו מ-1981 "עיני החושך". הנגיף נקרא על שמה של העיר ממנה הגיע (וכזכור גם נגיף הקורונה הגיע משם), כשמדען סיני בשם לי צ'ן עורק לארה"ב ובידו תיעוד של הנשק הביולוגי החשוב והמסוכן ביותר של סין מזה עשור - ווירוס קטלני. העובדה שהווירוס הבדיוני מגיע מווהאן הוא כנראה הדמיון היחיד בין השניים. בניגוד לקורונה, נגיף ה"ווהאן 400" תוקף את המוח ומחסל כל אדם שנדבק בו תוך 12 שעות. גם זמן הדגירה שלו הוא 4 שעות בלבד - בניגוד לנגיף הקורונה שתקופת דגירתו נמשכת בין כמה ימים לשבועיים.

מה שעוד עלול לבאס את חובבי הקונספירציות זה שבמקור הווירוס הבדיוני נקרא בכלל "גורקי 400" על שם עיר רוסית, אך אחרי נפילת ברית המועצות ב-1991, קונץ שינה את שם הווירוס כדי להפוך את סין ל"איש הרע" של הסיפור.

הנה הפרטים על הנגיף מהספר:

הספר השני, "2020", הוא של הסופרת הישראלית חמוטל שבתאי שחזתה לכאורה את התפרצות הנגיף כבר ב-1997. עלילת הספר המתרחשת בניו יורק בשנת 2020, עוסקת במגיפה קטלנית שפושטת בעולם כולו, בתקציר הספר נכתב: "שנת 2020 היא השנה המכרעת להמשך קיומה של האנושות. כל קרבה אינטימית עלולה לגרום להדבקה. מערכות אבחון רודנית, כלל עולמית, כופה הפרדה מוחלטת בין חולים לבריאים. ד"ר רוברטס, רופא וחוקר, נשוי ובעל משפחה, מצליח למצוא תרופה למחלה. חוליו מתחילים להבריא. ועוד מהפך מתחולל בחייו: בעולם שבו אהבה מסוכנת כמוות, ד"ר רוברטס מתאהב. אך הנס נהפך לאסון: חוליו מתחילים למות בזה אחר זה. משפחתו ואהובתו נוטשות אותו. והתרופה שמצא נאסרת לשימוש. ד"ר רוברטס נאלץ להתייצב לבדו מול כוחות שלא פגש מימיו. הוא יוצא למלחמה. ד"ר חמוטל שבתאי, רופאה ופסיכיאטרית, יוצרת בספריה עולם מרתק ומדהים - עולם הנשלט על ידי מגיפה המשנה את פני החברה. הישרדות עומדת בניגוד מוחלט לאהבה, וכל קרבה פיסית כרוכה בסכנת מוות. כיצד אפשר לאהוב בעולם כזה, וכיצד אפשר להמשיך את הקיום האנושי.". קרוב מדי למציאות אה?!

הנה זה:

הספר 2020 ניבא את מגיפת הקורונה:

הספר השלישי ואולי המדויק ביותר מבין השלושה שייך לפסיכולוגית סילביה בראון. הספר "סוף הימים" מ-2008 עוסק בקץ האנושות, כשבמרכזו התפרצות דלקת ריאות קטלנית. בספר נכתב: "בסביבות 2020 תתפשט ברחבי העולם מחלה קשה כדוגמת דלקת ריאות, שתתקוף את הריאות ואת הסמפונות ותתנגד לכל הטיפולים הידועים". מאחר שהתחזית שלה מאוד מדויקת, אנחנו מקווים שגם המשכה יתברר כנכון - בערך. בהמשך נכתב: "מה שיותר מפתיע מהמחלה עצמה זה שהיא תיעלם מהר כפי שהופיעה, תתקוף שוב בעוד 10 שנים - ואז תיעלם לגמרי".

"זה מטורף. הפסיכולוגית סילביה בראון ניבאה באופן מושלם את נגיף הקורונה", כתב אחד בתגובה בטוויטר ואחר הוסיף: "אני זוכר את סילביה בראון, היא תמיד הייתה מדויקת בתחזיות שלה". עם זאת, לא כולם מיהרו לסמוך על הנביאה בראון. חלק ציינו שעל אף שנגיף הקורונה אכן גורם לתסמינים דמויי דלקת ריאות ותוקף את מערכת הנשימה - הוא לא "הופיע בהפתעה" כפי שבראון תיארה זאת. לדבריהם, מאז ההתפרצות ההרסנית של הסארס ב-2002 ו-2003, גורמי בריאות התריעו על זנים חדשים ממשפחת הווירוס שמאיימים להתפשט בעתיד. זה היה נכון ב-2012 כשזן חדש שזכה לכינוי מרס צץ במזרח התיכון.

בנוסף, קוראים הצביעו גם על כמה תחזיות לא מדויקות בספר שלה, כמו טענות על מציאת תרופה לפרקינסון ולשיתוק עד שנת 2012 - מה שבהחלט לא קרה. "אפילו שעון שבור מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום", כתב אחד ואחר הוסיף: "מומחים רפואיים אומרים כבר שנים שיהיו עוד ועוד מגיפות. תפסיקו לחפש רמזים בספרים מטופשים". אדם נוסף כתב: "אם את כותבת על מאות תרחישים שונים שיכולים לקרות, סביר להניח שמשהו מהם יתגשם. עניין של מזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully