וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהיר ועצבני 9" נדחה בשנה, ברודווי סגר את שעריו

12.3.2020 / 15:17

לאור ההגבלות החדשות האוסרות על התכנסות מעל 100 איש מחשש להתפשטות הקורונה, הודיע מנהל הבימה על סגירת התיאטרון עד 30 באפריל, הפצת הסרט "מהיר ועצבני 9" נדחתה בשנה ואביב גפן דחה את נשף רוק ליולי. בנוסף, תיאטראות ברודוויי בניו יורק ייסגרו. עדכונים שוטפים

מאות אנשים שהגיעו להופעה של התזמורת הפילהרמונית בהיכל התרבות בתל אביב נשלחים לביתם בעקבות הנחיית רה"מ נתניהו ומשרד הבריאות לא להתכנס יותר ממאה אנשים בשל התפשטות נגיף הקורונה/אביב צל

24:00 - פסטיבל טרייבקה נדחה

פסטיבל טרייבקה, שאמור היה לצאת לדרך באמצע אפריל, הודיע על דחייתו למועד לא ידוע בשל בהלת הקורונה. בכך, הוא הפך לאחד מאירועי הקולנוע הגדולים ביותר שבוטלו לאור המצב. אלה בשורות רעות לתעשייה הישראלית, שאמורה היתה להיות מיוצגת בפסטיבל בידי לא פחות משלושה סרטים עלילתיים ארוכים - "אחד בלב" של טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש"), "סבלט" של איתן פוקס ו"אסיה" של רותי פריבר.

אחד בלב. ירון שרף,
מתוך "אחד בלב"/ירון שרף

23:40 - דיסני סוגרת את דיסנילנד ודוחה שלושה מסרטיה

מוקדם יותר הערב הודיעו אולפני דיסני על סגירת פארק השעשועים דיסנילנד עד הודעה חדשה, ולאחר מכן הגיעה כצפוי הודעה על דחיית הסרטים הקרובים שלהם. "מולאן", עיבוד עם שחקנים בשר ודם לסרט האנימציה משנות התשעים, היה אמור לצאת ב-26 במרץ אך נדחה למועד לא ידוע. משמעות הדבר היא שבשבועות הקרובים לכל הפחות, לא יגיע לאקרנים אף שובר קופות פוטנציאלי. נוסף לכך, נדחו גם ההפצות של "המוטנטים החדשים" ושל "Antlers".

20:55 - תיאטראות ברודוויי ומוזיאון המטרופולין בניו יורק ייסגרו

תיאטראות ברודוויי במנהטן, ניו יורק, ייסגרו כחלק מניסיונות מניעת התפשטות הקורונה. אנדרו קואומו, מושל ניו יורק, הודיע כי ההצגות יבוטלו לפחות עד 12 באפריל, והמחזמר הראשון שכבר בוטל הוא "מולן רוז'".

מוקדם יותר היום נודע כי מוזיאון המטרופולין לאמנות בניו יורק ייסגר אף הוא בשל משבר הקורונה. המט, אחד המוזיאונים החשובים והגדולים בעולם, ינעל את שעריו החל ממחר (שישי). לא פורסם המועד שבו ייפתח מחדש.

18:24 - נדחו הפצות הסרטים "מהיר ועצבני 9" ו"מקום שקט 2"

בשורה רעה למעריצי סדרת "מהיר ועצבני": הפרק התשיעי בסדרת הלהיטים, שהיה אמור לצאת לאקרנים ב-22 במאי הקרוב, נדחה בכמעט בשנה שלמה לאפריל 2021. אלה חדשות רעות לשוק הקולנוע הגוסס גם ככה, שכן הסרט סומן כאחד משוברי הקופות הגדולים של השנה הקרובה.

נוסף לכך, האולפנים ההוליוודיים הודיעו גם על דחיית "מקום שקט 2", ההמשכון של להיט האימה, שהיה אמור להגיע לאקרנים בסוף השבוע הבא. צמד הביטולים הללו הופכים את לוח ההפצה הדליל גם כך לשומם עוד יותר.

מהיר ועצבני 9. טוליפ מדיה,
מתוך "מהיר ועצבני 9"/טוליפ מדיה

17:15 - פרסום ראשון: נדחו צילומי סרטו החדש של הבמאי אבי נשר

מסתמן כי תדחה תחילת הצילומים לסרטו החדש של אבי נשר, "תמונת ניצחון", בשל התפשטות הקורונה, כך נודע לוואלה! תרבות. "תכננו להתחיל באמצע מאי ועכשיו כנראה שנדחה לראשית ספטמבר", אומר לנו נשר, "זה בגלל איסור ההתקהלות מעל ל-100 אנשים. יש לנו לא מעט סצינות עם הרבה סטטיסטים". עם זאת, נשר מוסיף כי ההפקה נמשכת ותאריך תחילת הצילומים יכול להיות מוקדם יותר מספטמבר, ואולי אף לחזור לתאריך המקורי בהתאם לשינויים במצב.

אבי נשר. ראובן קסטרו
דחה את תחילת הצילומים בגלל בהלת הקורונה. אבי נשר/ראובן קסטרו

15:55 - תיאטרון תל אביב סוגר שעריו עד סוף אפריל

תיאטרון תל אביב הודיע כי הוא סוגר את שעריו וישוב לפעילות ב-30. ההצגות "רוק בבית הספר", "אנני", "פלאשדנס", "צ'פלין", אשר תוכננו להתקיים בחודשים מרץ-אפריל ידחו למועדים בהמשך. רוכשי כרטיסים להצגות שבוטלו יקבלו את האפשרות לממש את זכותם לתאריכים עתידיים.

15:20 - אביב גפן דוחה את "נשף רוק" ליולי

אביב גפן הודיע כי הוא דוחה את "נשף רוק 9" מסוף אפריל ל-4 ביולי. "מכיוון שמדובר בהפקה מורכבת וגדולה, העדפנו לא לקחת סיכונים ולקחת טווח ביטחון שיבטיח את קיום הנשף", כתב בפייסבוק. הכרטיסים שנרכשו תקפים למועד החדש. כל האורחים שהבטיחו להגיע, ביניהם כוכבי האייטיז ניק קרשאו ולימאהל, יגיעו גם בחודש יולי.

15:15 - נסרין קדרי מבטלת את הופעתה

המופע של נסרין קדרי בהיכל מנורה מבטחים שתוכנן להתקיים ב-21 במרץ יידחה בהתאם להוראות משרד הבריאות. תאריך המופע החדש - 13 ביוני. מהפקת המופע נמסר כי כל מי שכבר רכש כרטיסים למופע במרץ יוכל לממש אותם בתאריך החדש ביוני.

נסרין קדרי באולפן וואלה, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
ביטלה. נסרין קדרי/ראובן קסטרו

13:33 - דודו טסה והכווייתים מבטלים הופעות בחו"ל

דודו טסה והכווייתים הודיעו על ביטול הופעותיהם המתוכננות בחו"ל בגלל התפשטות הקורונה. הם היו אמורים להופיע ב-29 במרץ בברלין, ב-31 במרץ בפראג וב-1 באפריל בבודפשט. "סורי, זה לא אנחנו. זאת הקורונה", נכתב בהודעת הביטול.

פרסום ראשון

בגלל הקורונה: נדחו צילומי הדרמה "מה שקרה באוסלו" של נטפליקס ו-HOT

לכתבה המלאה

13:21 - בבית ליסין כל ההצגות מוקפאות, למעט הצגה אחת

בתיאטרון בית ליסין בתל אביב, ההצגה החדשה "הנאהבים והנעימים", שתוכננה לעלות במוצאי שבת, תתקיים פעם אחת בלבד, בפני קהל של פחות מ-100 איש. מעבר לכך, החל מהיום (חמישי) כל הצגות התיאטרון מוקפאות עד לסוף אפריל.

דודו טסה מודיע על ביטול הופעות בחו"ל בגלל השתפשטות הקורונה. יח"צ,
דודו טסה מודיע על ביטול הופעות בחו"ל בגלל התפשטות הקורונה/יח"צ

12:28 - צוותא תשדר הצגות לייב ברשת, תיאטרון "הספרייה" יגביל כניסת קהל

תיאטרון צוותא בתל אביב יקיים החל מסוף השבוע הקרוב הצגות פרינג' כמתוכנן, שיועברו בשידור חי בערוצי המדיה הדיגיטלית של צוותא ברשת. שאר ההפקות והאירועים שתוכננו עד סוף מרץ - יידחו. בנוסף, בימים הקרובים יעלו לרשת הצגות ומופעים שצולמו בצוותא לצפייה חופשית.

בית הספר למשחק "בית צבי" ותיאטרון "הספרייה" החליטו לשמור על שגרת ההצגות הנוכחית כמה שיותר, בהתאם למגבלות של משרד הבריאות, בנוכחות של עד 100 איש ובשינויים קלים.

11:59 - תיאטרון תמונע יפעל תחת הגבלות הקהל, פסטיבל אז'אנר יתקיים כמתוכנן

תיאטרון תמונע בתל אביב ימשיך לפעול, בהתאם להנחיות החדשות עם הגבלת הצגות ומופעים ל-100 איש. פסטיבל אז'אנר יתקיים בתיאטרון כמתוכנן בין 22 ל-25 באפריל. הבמאית נאוה צוקרמן, המנהלת האומנותית של תמונע, מסרה: "בדיוק בתקופות שהמציאות מסמנת לחץ, קושי, פחד והסתגרות, תפקידה של האמנות לתת תזכורת לכוח הרוח, הנפש והיופי של בני האדם".

11:45 - פסטיבל תיאטרונטו מבוטל

הפקת פסטיבל תיאטרונטו מסרה כי כל העבודה על הפסטיבל להצגות יחיד שהיה אמור להתקיים בחול המועד פסח מוקפאת. בדבר מועד חדש תצא הודעה.

11:12 - תיאטרון גשר מבטל הצגות בבמה הגדולה וגם בהיכל התרבות ביבנה

תיאטרון גשר הודיע כי לא יתקיימו הצגות על הבמה הגדולה, אולם בהאנגר גשר תתקיים כמתוכנן ההצגה "מי כמוני" בהגבלה ל-100 איש. הצגת החוץ "העבד", שאמורה להתקיים היום ובשבת בהיכל תרבות יבנה, מבוטלת. התיאטרון מסר כי נמשכות החזרות האחרונות למחזמר "קליעים מעל ברודווי" שיעלה ב-19 במרץ.

11:09 - נדחה פסטיבל חיפה להצגות ילדים

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, שהיה אמור להתקיים בחול המועד פסח, ידחה לתאריכים 24-27 באוגוסט ויימשך ארבעה ימים.

עברי לידר. ניר פקין
בלי קהל. עברי לידר/ניר פקין

11:04 - עברי לידר יקיים מופע ללא קהל שיועבר בפרטנר TV

ביום רביעי בלילה יתקיים מופע אלקטרוני חי ללא קהל ברידינג 3 בתל אביב של עברי לידר ותומר מייזנר. המופע, "מרימים" שמו, יועבר בשידור חי בערוץ ייעודי בפרטנר TV ובעמוד הפייסבוק של החברה. קהל הצופים בבית יוכל לשלוח מסרים ובקשות שירים בתגובות לעברי לידר וללהקה, ותגובות אלו יוצגו כחלק מהווידאו ארט במופע. "ימים לא פשוטים של חוסר וודאות, הופעות ומסיבות שמתבטלות ולגמרי לא ברור מתי אנחנו מתראים שוב", מסר לידר, "אז החלטתי לא לתת לזה לבאס אותנו ויחד עם תומר מייזנר ועם פרטנר אנחנו מרימים לכם, והכי בגדול שאפשר!"

10:55 - נדחה פסטיבל פליציה בלומנטל

פסטיבל פליציה בלומנטל, שהיה אמור להתקיים בין ה-16 ל-21 במרץ בתל אביב, יידחה לחודשי הקיץ. האירוע המרכזי שהיה אמור להתקיים בפסטיבל הוא בכורת האופרה "קערת הקריסטל" המבוסס על סיפור מאת סקוט פיצ'גראלד, שהלחינה חנה אג'אשוויל.

10:40 - אירוע המחאה של מטה מאבק עולם התרבות

מטה מאבק עולם התרבות, האירועים והמופעים הודיע כי בעקבות הנחיות הממשלה החדשות יקיים היום אירוע מחאה. בשעה 13:00 תתקיים צפירת-זעקה של דקה ברחבי ישראל, בדרישה מהממשלה להקים קרן סיוע מיידית להצלת תעשיה זו. אירוע מחאה יתקיים בזמן זה בחניון גני יהושע בתל אביב, אליו מוזמנים אנשי התעשייה להגיע עם רכבים ומשאיות "ולצפור את זעקת הרבבות שיאבדו את מקום עבודתם תוך שבועות בודדים".

10:05 - מרכז ענב עורך אירועים תוך הגבלת הקהל

מרכז ענב לתרבות בתל אביב הודיע כי יקיים את אירועי התרבות כמתוכנן תוך הגבלת קהל, ובהן ההצגה "קונטקט" מאת רוני פינקוביץ', יעביר מופעים מוזיקליים שיתקיימו לייב בפייסבוק ובנוסף פותח את שעריו למוזיקאים לצורך הקלטות ללא תשלום.

10:00 - פסטיבל אפוס נדחה, אופרה מבוטלת

לאור המגבלות החדשות, פסטיבל הקולנוע "אפוס" יידחה. גם הופעות המתוכננות של האופרה "יבגני אונייגין" שהיו אמורות להתחיל בשבוע הבא - בוטלו.

9:45 - הבימה סוגר את שעריו עד סוף אפריל

בעקבות הודעת ראש הממשלה על הגבלת ההתקהלויות ל-100 איש ומטה, החליטו מנהל הבימה נעם סמל יחד עם נאמני בית המשפט המחוזי כי התיאטרון ייסגר מהיום עד 30 באפריל וכל ההצגות שתוכננו להציג בתיאטרון הבימה תל אביב ובהיכלי התרבות ברחבי הארץ יידחו לחודשים מאי, יוני, יולי. "כל השחקנים והעובדים של הבימה יזכו לגיבוי כלכלי מהמוסד לביטוח לאומי מכיוון שרובם ככולם שכירים", נמסר בהודעה מטעם הבימה. עוד נמסר כי החזרות למחזמר "עוד חוזר הניגון" בבימויו של משה קפטן תימשכנה החל מ-19 באפריל וההצגה תצא בתחילת יוני לקהל הרחב בכפוף למצב וההנחיות.

ההפקות "המלט" בבימויו של מאור זגורי, "דרייפוס" בבימויו של עומרי ניצן והמחזמר "בוסתן ספרדי" בבימויו של צדי צרפתי מוקפאות עד להודעת הממשלה על שינוי במצב. "התיאטרון הלאומי הבימה שקיים ברציפות 103 שנה מאחל ומייחל לחזור לפעילות במהרה בימינו", מסר נעם סמל.

הבימה. ראובן קסטרו
נסגר. הבימה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully