וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יבוטלו אירועי יום העצמאות, עדן חסון יפסיד מעל ל-600 אלף שקלים

19.3.2020 / 0:00

בשל הקורונה הופעות יום העצמאות עשויות להתבטל וענף הבידור ייאבד כחצי מיליארד. לוואלה! תרבות נודעו סכומים שזמרים עלולים להפסיד: עדן חסון - מעל ל-600 אלף, סטטיק ובן אל - 600 אלף ושלומי שבת - מעל ל-500 אלף. רוב הרשויות לא מיישמות המלצות דרעי להגבלת שכר לאמנים

המצעד העברי של גלגלצ תשע"ט, עדן חסון מבצע את "כפיות" מופיע באולפן השקוף/וואלה! NEWS

(בסרטון: עדן חסון מופיע באולפן השקוף של וואלה! NEW במצעד העברי של גלגלצ תשע"ט)

במשך שנים רבות הסכומים העצומים שמקבלים זמרים וזמרות מהרשויות המקומיות להופעות ביום העצמאות מעוררים זעם רב בציבור. השנה ייתכן מאוד שלראשונה ייחסכו בזבוזי כספי ציבור אלו, גם אם מהסיבות הלא נכונות ובדרך מוקצנת מאוד - בגלל בהלת הקורונה. אם יימשכו המגבלות הנוכחיות, האוסרות על התכנסויות של מעל עשרה אנשים, יבוטלו כל ההופעות בחג שנחשב לרווחי במיוחד בתעשיית המוזיקה, והזמרים ושאר אנשי התעשייה לא ירוויחו כמתוכנן סכום ענק: בין כחצי מיליארד שקלים, להערכת מפיק בכיר, לכ-650 מיליון שקלים, לפי הערכת מטה המאבק של עולם האירועים, התרבות והמופעים.

מבדיקת וואלה! תרבות עולה כי אם משבר הקורונה יימשך המפסידים הגדולים יהיו עדן חסון שלא ישלשל לכיסו כמתוכנן מעל ל-600 אלף שקלים עבור ארבע הופעות, סטטיק ובן אל עלולים לא להרוויח כמתוכנן כ-600 אלף עבור ארבע הופעות ושלומי שבת לא יגדיל את חשבון הבנק במעל ל-500 אלף שקלים על שלוש הופעות. עומר אדם עשה "הנחה" והוריד את הסכום שהוא גובה להופעה אחת מ-300 אלף ל-250 אלף "בלבד". גם אם התחושה פסימית למדי, עדיין קיימת אי ודאות אם הנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות יימשכו עד יום העצמאות, ולכן רוב הרשויות עדיין לא הודיעו רשמית על החלטתן. עם זאת, מספר רשויות מקומיות כבר הודיעו על ביטול ההופעות - ובהן עיריות חיפה, רמת השרון ולוד.

לפני כמעט שנה הודיע שר הפנים אריה דרעי כי יאמץ את המלצות הוועדה הציבורית להגבלת הסכומים המופרזים שמשלמות הרשויות המקומיות לאמנים באירועי יום העצמאות, שקבעו בין השאר כי אמן יקבל עד 70 אלף שקלים להופעה, במטרה ליישם זאת החל משנה זאת. בעקבות הזעם הציבורי על סכומי העתק, הקים דרעי ועדה ציבורית, קיבל את המלצותיה והנחה את מנכ"ל משרדו, מרדכי כהן, לבדוק אם הרשויות מאמצות את הכללים. עם זאת, למרבה הצער משרד הפנים לא הוציא הוראות ונהלים מחייבים לרשויות המקומיות, כך שהדברים נשארו בגדר המלצות בלבד. מבדיקת וואלה! תרבות עולה כי רוב הרשויות שבדקנו לא מתכוונות ליישם את המלצת הגבלת התשלום עד ל-70 אלף לאמן אחד, ורבות מהן גם לא מתכוונות ליישם את ההמלצה להתקשרות ישירה עם האמן על מנת למנוע שרשרת של עלויות נוספות ופועלות באמצעות מתווכחים שמייקרים את העלות. נראה שרק נגיף הקורונה ימנע מהרשויות לבזבז כספים רבים.

עדן חסון במצעד העברי השנתי של גלגל"צ בשיתוף וואלה, ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
עשויי להספיד יפסיד מעל ל-600 אלף שקלים על ארבע הופעות ביום העצמאות. עדן חסון/ראובן קסטרו

בין היישובים שלא מתכוונים ליישם את המלצת השר דרעי (בהנחה שנגיף הקורונה לא יטרוף את הקלפים ויוביל לביטול החגיגות): פתח תקווה - עומר אדם היה אמור לקבל 250 אלף ממנה להופעה; קרית מלאכי, אור יהודה וראש העין - שלומי שבת יופיע בשלוש ערים אלו ויקבל על כל מופע 180-190 אלף שקלים; הרצליה, חולון, שדרות ואשקלון - בארבע הערים האלה יופיע עדן חסון במחיר של 150-170 אלף שקלים לכל מופע; מבשרת ציון, לוד, קרית אונו, אור עקיבא - בערים אלה היו אמורים להופיע סטטיק ובן אל עבור 150 אלף להופעה; רמלה, שתשלם 120 אלף שקלים ל"מה קשור", ו-80 אלף שקלים למאור אדרי; ערד, שישלמו לטיפקס 80 אלף שקלים; יקנעם שישלמו לשירי מימון 80 אלף שקלים, וגם גדרה וצפת ועוד ועוד.

מנגד, יש גם רשויות שמתכוונות ליישם את ההמלצות. בין העיריות ששילמו בשנה שעברה מעל 70 שקלים לאמן והשנה הצהירו כי לא יעברו את סכום זה: בית שאן, יבנה, רחובות, נתניה, כפר סבא, טבריה, גן יבנה (שהיו שנים ששילמה יותר מ-70 אלף שקלים לאמן והיו שנים שפחות) וירושלים. ישנן רשויות נוספות שישלמו פחות מ-70 אלף, אך נהגו כך גם שנה שעברה, לפני פרסום המלצות השר דרעי, ובהן עיריית תל אביב וקרית ים.

להל, רשימה חלקית של כספים שהתכוונו לשלם השנה כמה מהרשויות המקומיות לאמנים, עד שהופיעה בהלת הקורונה, שכאמור הובילה כבר לכמה ביטולי הופעות של רשויות, הקפיאה משאים ומתנים רבים ומאיימת לבטל את ההופעות כולן. הנתונים נמסרו ברובם מהרשויות המקומיות ומקצתם מגורמים בתעשייה:

עוד בוואלה!

בראבא קיבל את ההודעה לפני העלייה לבמה: "לפחות אספיק להרדים את הבת שלי"

לכתבה המלאה
פבלו רוזנברג ושלומי שבת בהופעה באולפן וואלה, 15 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
עלול להפסיד מעל ל-500 אלף שקלים על שלוש הופעות. שלומי שבת/ראובן קסטרו

עומר אדם: פתח תקווה - 250 אלף שקלים; גורם בתעשייה טוען כי נציגי הזמר ניהלו מגעים עם עיריית ראשון לציון בהם דובר על אפשרות של הופעה בעיר בסכום דומה אולם הדבר לא בא לידי סיכום. עיריית ראשון לציון מכחישה וטוענת כי לא ניהלה כל מגעים עם הזמר.

שלומי שבת: קרית מלאכי, אור יהודה וראש העין - 180-190 אלף שקלים לכל מופע

עדן חסון: הרצליה, חולון, שדרות ואשקלון - 150-170 אלף שקלים לכל מופע

סטטיק ובן אל: מבשרת ציון, לוד, קרית אונו, אור עקיבא - 150 אלף להופעה

מה קשור: רמלה - 120 אלף שקלים

קובי פרץ: רמת גן, אולגה וכרמיאל - 90 אלף שקלים לכל מופע

טיפקס: ערד - 80 אלף שקלים

שירי מיימון: יקנעם - 80 אלף שקלים

סטפן: נתניה, אולגה, אור עקיבא וחיפה - 70-90 אלף שקלים לכל הופעה

מרגי: חיפה, קרית ביאליק, עכו ונתניה - 70-90 אלף שקלים לכל הופעה

אליעד נחום: ירושלים - 70 אלף שקלים

סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
יפסידו כ-600 אלף על ארבע הופעות? סטטיק ובן אל/ראובן קסטרו

אברהם טל: ירושלים - 70 אלף שקלים

הראל סקעת: נתניה - 70 אלף שקלים

נועה קירל: נתניה - 70 אלף שקלים

נטע ברזילי: ירושלים - 65 אלף שקלים

לירן דנינו: כפר יונה, תל מונד ונתניה - 60-65 אלף שקלים לכל מופע

שמעון בוסקילה: נס ציונה - 60 אלף שקלים

להקת שלווה: גן יבנה - 60 אלף שקלים

אושר כהן: קרית גת - 56 אלף שקלים

מיקי גבריאלוב: ירושלים - 55 אלף שקלים

פבלו רוזנברג: ערד - 50 אלף שקלים

רינת גבאי: צפת, נתניה - 30-45 אלף שקלים לכל מופע

יו"ר ש"ס אריה דרעי באולפן וואלה!NEWS, פברואר 2020. צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, מערכת וואלה!
רוב הרשויות לא התכוונו ליישם את המלצותיו. שר הפנים אריה דרעי/מערכת וואלה!, צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

אנה זק: נתניה, שהם וראשון לציון - 40 אלף שקלים לכל הופעה

שפיטה: נס ציונה - 40 אלף שקל

אגם בוחבוט: בני עי"ש - 35 אלף שקלים

רועי סנדלר: שדרות - 35 אלף שקל

יובל המבולבל: מגדל העמק - 30 אלף שקל

אבנר גדסי: אזור - 30 אלף שקלים

גל אדם: רמלה - 30 אלף שקלים

לי בירן: צפת - 30 אלף שקלים

קווין רובין: נס ציונה - 25 אלף שקלים

רוי בוי: ערד - 23 אלף שקלים

seperator

שר הפנים אריה דרעי מסר בתגובה לוואלה! תרבות: "במשך שנים רבות שולם הון עתק מכספי הציבור לאמנים בערב יום העצמאות, באופן בולט ברשויות מוחלשות בפריפריה. מאות אלפי שקלים להופעות קצרות בערב זה, שולמו לסוכני אמנים במקום שיפור שירותים חיוניים לתושבים. בעקבות הוועדה הציבורית שהקמתי בראשות עדי אלדר ובשותפות השלטון המקומי, אימצנו את ההמלצות שנועדו להסדיר את התחום ולהגביל את עלות ההוצאה לאמנים תוך עידוד הפעלת אמנים מקומיים, זאת מבלי שהדבר יפגע בחגיגות יום העצמאות. כשנחזור לימי שגרה פעילים בכנסת, נשלים את ההליך ונפעל לעגן אותן כהנחיות מחייבות בחוזר מנכ"ל. אני מברך את הרשויות שיישמו את ההמלצות החשובות, וצר לי שעל-פי הנתונים חלקן לא התכוונו לעשות זאת. מכל מקום, לצערי הרב משבר הקורונה שעמו מתמודדת מדינת ישראל טרף את הקלפים וממילא לא יחגגו השנה כמתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully