וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הטווס: "פיקוק" בונה על הנוסטלגיה במלחמה על צופי הסטרימינג

26.4.2020 / 0:00

השירות החדש של רשת NBC יציע למנויים 15,000 שעות תוכן, כשבמוקד להיטי עבר אהובים ובלעדיים כ"רוק 30", "המשרד" ו"הצלצול הגואל". עם תמחור אטרקטיבי ופנייה למוכר והאהוב, מקווים ראשיה לנצל את הקיפאון שכפתה הקורונה על שוק הפקות הטלוויזיה

טריילר הצלצול הגואל - סדרת האיחוד/Peacock

(בסרטון: טריילר לסדרת ההמשך של "הצלצול הגואל")


"Yon Win Some, You Lose Some", מהמהמים לעצמם ראשי NBC בשבועות האחרונים. מה כבר נשאר לעשות אחרי שחודשים ארוכים של תכנון קפדני ירדו בבת אחת לטמיון. במוקד התוכניות של הרשת לשנה זו עמדו שני אירועי ענק שתוכננו להיות משולבים זה בזה: אולימפיאדת טוקיו 2020 והשקת שירות הסטרימינג החדש - Peacock.

אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם היה אמור להיות הפלטפורמה שבאמצעותה תפמפם בעלת הזכויות את בואו של הבייבי החדש והיוקרתי שלה (לאמריקאים בלבד, בשלב הזה). ספיישלים מיוחדים של השירות תוכננו ללוות את 16 ימי השידור הארוכים של המשחקים האולימפיים, ולחשוף באמצעותם עולם תוכן חדש ונוצץ שמחכה לחבק מיליוני צופים כשהאש האולימפית תכבה. אם הסופרבול הוא המקום שבו נלחמים המותגים הגדולים בעולם על דקה בשווי מיליוני דולרים כדי להעביר מסרים שיווקיים - אפשר רק לדמיין את אפקטיביות הנראות של "פיקוק" רגע לפני הדלקת האש האולימפית, בתחרויות ההתעמלות בהן תנסה סימון ביילס להפוך לספורטאית האולימפית המעוטרת בהיסטוריה, או רגע לפני הזנקת גמר ה-100 מטרים.

ג'ים ופאם המשרד. אתר רשמי, צילום מסך
הקידום האולטימטיבי ירד מהפרק. "המשרד"/צילום מסך, אתר רשמי

כל זה, כידוע, כבר לא יקרה השנה, והמשמעויות הכלכליות אדירות. קומקאסט (חברת האם של NBC) הספיקה למכור 90% מסך הפרסומות לאירוע בשווי כולל של 1.25 מיליארד דולר - שירדו לטמיון בגלל דחיית המשחקים בשנה בעקבות משבר הקורונה. זה המקום להזכיר שקומקאסט שילמה לא פחות מ-7.6 מיליארד דולר עבור הזכויות הבלעדיות לשידור המשחקים (כולל המשחקים הפאראלימפיים) עד 2032. אף שחברת הביטוח של קומקאסט תכסה את הנזקים שייגרמו לה, היא לא תחזיר לחברה את הרווחים שעליהם בנתה כדי להשקיע בפרויקט ההשקה של שירות הסטרימינג החדש. מלבד הקושי הכלכלי, נתקל הטווס בצרה לה שותפים כל המפרסמים בעולם כיום: איך מצליחים לשווק שירות טלוויזיה חדש כששעות השידור ותשומת הלב הציבורית מוקדשים כולם לקורונה?

אז למה בכל זאת הכוס של NBC חצי מלאה? גם כאן התשובה היא אותה קורונה. רשתות הטלוויזיה ושירותי הסטרימינג בכל העולם נהנים בשבועות האחרונים מנתוני צפייה שוברי שיאים - מסיבות ברורות. נטפליקס לבדה דיווחה על גידול של 16 מיליון מנויים ברבעון הראשון של השנה, וזינוק בביקושים ששבר את שיא תעבורת הרשת של חברת AT&T. לנוכח העובדה שהריחוק החברתי לא עומד להיעלם מחיינו, ומפגשים חברתיים, אירועי תרבות וספורט לא עומדים לשוב בעתיד הנראה לעין - הזמן הפנוי מתנקז ברעבתנות אל האסקפיזם והשפע של שירותי הטלוויזיה. לפתע, תופעת ה-Peak TV ועומס הצפייה הפכו מאתגר בלתי אפשרי להכרח לשמירה על שפיות. ובימים שבהם הדרישה לתוכן חדש פוגשת הקפאת הפקות ודחיות אינסופיות, מגיעה אסטרטגיית התוכן של "פיקוק" עם פתרון נוסטלגי מנחם ומפתה.

עוד בוואלה!

המסך הקטן באמת: האם Quibi תעשה לניידים את מה שנטפליקס עשתה לטלוויזיה?

לכתבה המלאה
מחלקת גנים ונוף, איימי פוהלר. יח"צ,
הכרחית לשמירה על השפיות. "מחלקת גנים ונוף"/יח"צ

שירות חדש, אהבות ישנות

מאז התפוצצות מלחמת הסטרימינג למדנו לצפות להשקות נוצצות, מרובות טייטלים ושמות גדולים של שירותים חדשים, במטרה למשוך את תשומת ליבם וארנקם של מנויים חדשים. "פיקוק" כוללת כמובן גם תכנים חדשים בהם ניגע בהמשך, אבל בניגוד למתחרותיה נדמה שנכסיה האטרקטיביים הבולטים הם דווקא תכני ספרייה. בעולם רגיל היינו ככל הנראה מצביעים על הגישה הזאת כסיכון ממשי עבור השירות, שיצטרך להתמודד מול גופים שמשקיעים סכומי עתק בתכנים חדשים ומדוברים. אלא שמציאות הפוסט-קורונה הופכת את הקושי להזדמנות אדירה. בזמן שמתחרותיה תקועות עם הפקות שלא יכולות להתקדם ולוח זמנים משובש, "פיקוק" מציעה תפריט נוסטלגיה עשיר ונוצץ, למי שמעוניינים בסיבוב נוסף על הסדרות האהובות עליהם, ולא פחות חשוב מכך: למיליוני הצופים שדילגו עליהן במקור, ויוכלו כעת לגלות אותן מחדש - ממש כפי ש"חברים" או "סיינפלד" הפכו ללהיטים בנטפליקס שנים אחרי שידורן.

מיד נצלול אל תוך השפע הזה, אבל קודם ניקח צעד לאחור עם הפרטים הטכניים החשובים. "פיקוק" למעשה כבר החלה ב"השקה שקטה" ב-15 באפריל. בשלב זה השירות מוצע בחינם לכ-30 מיליון אמריקאים המנויים על שירותי Xfinity X1 ו-Flex (קופסאות טלוויזיה מבוססות אנדרואיד, הכוללות כותרי VOD וגישה לאפליקציות - בדומה למודל של פרטנר טי וי בישראל), אך הוא צפוי להיפתח לכלל השוק האמריקאי ב-15 ביולי - תאריך שאמור היה להרוויח מהאולימפיאדה, כאמור. בהיעדרה, ועם הדרישה להסתגר בבתים, גורמים בתעשייה סבורים שבקרוב "פיקוק" תודיע על הקדמת התאריך הזה. מי שיבחר להתחבר יוכל לעשות זאת באמצעות אחת משתי חבילות מנוי עיקריות: 4.99 דולר לחודש עבור מנוי הכולל פרסומות ו-9.99 דולר עבור גרסה נקייה ממפרסמים. בשני המקרים מדובר בתמחור הנמוך ביותר מבין השחקניות בשוק.

אז מה במקום? הארכיון של NBC-יוניברסל הוא מן העשירים והמוצלחים ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה בארה"ב, והוא יכסה את שלב ההשקה שצפוי להימשך עד סוף השנה הנוכחית. 7,500 שעות של תוכן יעמדו לרשות מנויי "פיקוק" בהשקה, חלקם רכש, ואלה צפויים להיות מוכפלים עד 2021. הכותרים הבאים מהווים רשימה חלקית בלבד: "רוק 30", "מחלקת גנים ונוף", "חופשי על הבר", "אחוזת דאונטון", "כולם אוהבים את ריימונד", "אורות ליל שישי", "פרייז'ר", "וויל וגרייס", "האוס", "באטלסטאר גלקטיקה", "שני גברים וחצי", "הצלצול הגואל", "גיבורים", "הורים במשרה מלאה", "רוזאן", "נשואים פלוס", "מינדי", "משפחת קרדשיאן", "סאטרדיי נייט לייב" והחל מ-2021 גם "המשרד" האמריקאית, הסדרה הכי נצפית של נטפליקס ארה"ב. לכל הטוב הזה מצטרפים גם להיטים מודרניים כ"החיים עצמם", "ילוסטון" ו"הרשימה השחורה".

צ'ירס, חופשי על הבר. יח"צ,
תפריט נוסטלגיה עשיר ונוצץ. "חופשי על הבר"/יח"צ

דיסטופיה, טראש וריח של שנות ה-90

אם כן, נוסטלגיה בשפע תפרוץ מכל פינה בממשק של "פיקוק", אבל היא מהווה רק חלק מתמהיל התוכן. לפחות מבחינת היקף ההשקעה, שירות הסטרימינג החדש ייהנה מתקציב גדול יותר מאלו של קוויבי או אפל טי וי הנוצצת. על פי ההערכות, קומקאסט תשקיע כ-2 מיליארד דולרים בשנתיים הראשונות של השירות, והציפייה היא שעד 2024 תחזיר החברה את ההשקעה עם יעד של 30-35 מיליון מנויים.

לצד קטלוג יצירות המקור שיפורט כאן מיד, "פיקוק" תציע למנוייה שידורים ישירים מהליגה האנגלית בכדורגל, וכמובן את המשחקים האולימפיים שכעת מיועדים ליולי 2021. בנוסף, "פיקוק" תאפשר למנוייה גישה לקטעים נרחבים מתוך תוכניות הלילה והלייט נייט שלה, רשתות החדשות MSNBC, CNBC ו-NBC Sports, תכני ילדים קלאסיים כמו "דובוני אכפת לי", "וודי הנקר" ו"איפה אפי" וכן ספריית סרטים קלאסית ועשירה.

בכל הנוגע לתכנים חדשים המילה "מקור" תעמוד למבחן מעניין, שכן גם חלק מהתכנים החדשים נשענים במידה רבה על המוכר והידוע. בנקודה זאת כדאי להזכיר שגם "פיקוק" סובלת מאותן מגבלות של תעשיית הבידור כולה בעקבות משבר הקורונה. המשמעות היא שהפקות המקור נמצאות כעת בשלב זה או אחר של הקפאה, וגם לוח הזמנים העתידי כפוף בעיקר להתפתחויות בנוגע להתמודדות עם המגפה, כך שהכותרים שמיד ייחשפו כאן אינם כוללים בשלב זה תאריך הפצה רשמי.

באטלסטאר גלקטיקה. יח"צ,
סדרה חדשה באותו עולם, וגם הסדרה הישנה שם. "באטלסטאר גלקטיקה"/יח"צ

באטלסטאר גלקטיקה

בנוסף לסדרת המקור הנחשבת לאחת מיצירות המד"ב הטובות בתולדות המסך הקטן, תציג פיקוק גם עיבוד מודרני, ביצירתו של סם איסמעיל המוערך ("מר רובוט") - המתרחש ביקום הסדרה אך יתמקד בסיפור חדש לחלוטין. פרטי העלילה מעטים בשלב זה, אך כבר כעת ידוע שהיא תשלב את כל האלמנטים שהפכו את סדרת המקור להצלחה, ובעיקרם היחסים המתוחים בין הסיילונים והאנושות שיצרה אותם.


Angelyne

מיני-סדרה ביוגרפית בת 8 פרקים, המגוללת את סיפורה של אייקון תרבות אפוף מסתורין. הסדרה מבוססת על כתבה מאת גארי באום שהתפרסמה ב"הוליווד ריפורטר" ב-2017. אמי רוסום ("חסרי בושה") מגלמת את אנג'לין, "האמא המיתולוגית" של פריס הילטון וקים קרדשיאן. אנג'לין פרצה לפתע לתודעה בשנות ה-80 בלוס אנג'לס כבלונדינית מסתורית שהפכה באחת לסלבריטי, בזכות סגנון לבוש ייחודי, מיניות מתפרצת ואורח חיים ראוותני. הסדרה תגולל את סיפור קורותיה המסקרן, הכולל סיפור הישרדות, יחסי גברים-נשים, מבט ביקורתי על תרבות העושר ואפילו נגיעה של מד"ב. לצדה של רוסום מככבים גם מרטין פרימן ("שרלוק"), אלכס קרפובסקי ("בנות") ולוקאס קייג' ("אופוריה").

Girls5Eva

קומדיה בהפקתה של טינה פיי, העוסקת בלהקת בנות משנות ה-90 ששיא הצלחתה בלהיט בודד, המתאחדת כעבור שלושה עשורים כדי לתת לחלום התהילה הזדמנות נוספת. בשלב זה לא פורסמו ליהוקים לסדרה, שנמצאת בשלבי הפקה ראשוניים.

Brave New World

דרמה המבוססת על אחד מספרי המד"ב המוערכים של כל הזמנים. הספר, הנושא את אותו שם, מאת אלדוס האקסלי, מתרחש בגרסה דיסטופית של לונדון, בה החברה מחולקת לקאסטות על בסיס אינטליגנציה ונמצאת תחת השפעה תמידית של סמי הרגעה. האוטופיה הריכוזית שבאמצעותה נשלטת החברה מתערערת כשזר מהעולם החיצון נכנס אליה. אלדן ארנרייך ("סולו: סיפור מלחמת הכוכבים"), ג'סיקה בראון פינדליי ("אחוזת דאונטון"), הארי לויד ("מקביל") ודמי מור מככבים.

Rutherford Falls

מייק שור הנפלא ("מחלקת גנים ונוף", "המקום הטוב", "המשרד") נמנה על מפיקי קומדיית מקור נוספת, שעלילתה מתרחשת בעיירה קטנה במדינת ניו יורק, שם מנהל הגיבור המקומי - נייתן ראתרפורד - מאבק נגד הכוונה להזיז ממקומו פסל היסטורי הממוקם בעיירה. אד הלמס ("המשרד", סרטי "האנגאובר") מככב.

פאנקי השובבה (Punky Brewster)

הבטחנו נוסטלגיה, אז הנה הריבוט הראשון של "פיקוק" לסדרת הילדים ששודרה ב-NBC בשנות ה-80. הסדרה המקורית גוללה את סיפורה של פאנקי, יתומה רבת תושייה שמאומצת על ידי מנהל הבניין שלרגליו נזנחה בילדותה. סולין מון-פריי, שגילמה את פאנקי, חוזרה לגלם אותה בבגרותה בעיבוד המודרני לסדרה, ובו היא אם לשלושה ילדים בעצמה. צ'רי ג'ונסון, שגילמה את את חברתה הטובה של פאנקי, תשוב גם לריבוט, ולצדה גם פרדי פרינז ג'וניור, שיגלם את בן זוגה לשעבר של פאנקי.

Dr. Death

דרמה המבוססת על פודקאסט פופולרי בעל אותו שם, שצלל לסיפור מצמרר במיוחד בעומקה של מערכת הבריאות האמריקאית. ד"ר כריסטופר דונץ' (Christopher Duntsch), כוכב עולה בתחום הנוירוכירורגיה שבנה לעצמו קריירה מבטיחה, מתחיל לייצר סימני שאלה הולכים וגוברים. מטופלים שעוברים תחת ידיו לניתוחים שגרתיים יוצאים מהם עם מומים קשים או שאינם שורדים אותם כלל. שני קולגות שמתחילים לצבור עוד ועוד עדויות לשיטותיו של דונץ' מחליטים לעשות מעשה. בכיכובם של ג'יימי דורנן (סרטי "חמישים גוונים"), אלק בולדווין וכריסטיאן סלייטר ("מר רובוט"). סטיבן פירס, המועמד לשני פרסי אמי ("המלכה", "שערוריה אנגלית לגמרי") מביים את שני הפרקים הראשונים.

Intelligence

שיתוף פעולה של "פיקוק" עם רשת Sky One הבריטית, שם כבר שודרה העונה הראשונה בפברואר. דיוויד שווימר מככב בקומדיה על אודות סוכן NSA שחובר למנתח מערכות כדי להקים יחידה למאבק בפשעי סייבר.

הצלצול הגואל

ספין-אוף לקומדיית התיכון המיתולוגית משנות ה-90, בכיכובם של כמה מחברי הצוות המקורי. העלילה מתמקדת שוב בתיכון בייסייד, המקבל לשורותיו חבורת תלמידים ממעמד נמוך מקליפורניה, כחלק מתוכנית שנהגתה על ידי המושל זאק מוריס (הלא הוא מארק-פול גוסלאר). לצד קאסט צעיר של תלמידים, ישובו גם אליזבת ברקלי ומריו לופז לנעליהם של איי.סי (כעת המורה לחינוך גופני) וג'סיקה. ראו טריילר למעלה.

A.P. Bio

לא בטוח שזה עונה על ההגדרה של "סדרת מקור", אבל לכל הפחות מדובר בעונה חדשה (שלישית במספר) של הקומדיה החביבה בכיכובו של גלן האוורטון ("פילדלפיה זורחת") על אודות פרופסור לפילוסופיה לשעבר שנאלץ ללמד ביולוגיה בעל-כורחו, ונעזר בתלמידיו כדי לנקום באנשים שהרעו לו.

פשע במעגל סגור (The Capture)

ייבוא נוסף לסדרה שכבר שודרה בבריטניה, הפעם בספטמבר ב-BBC, וכבר שודרה גם ב-yes בישראל. מיד לאחר שזוכה מאשמת פשע מלחמה באפגניסטן, קצין בצבא בריטניה נתפס במצלמות במעגל סגור כשהוא חוטף את עורכת הדין שלו ומואשם ברצח שלה. בזמן שהוא מנסה לנקות את שמו, חוקרת מבריקה ושאפתנית שחוקרת את המקרה מתחילה לחשוף קונספירציה סבוכה ומורכבת המטילה ספק בתקפותן המשפטית של התמונות שצולמו על ידי המצלמה במעגל סגור. הולידיי גריינג'ר ("פטריק מלרוז", "סטרייק") וקאלום טרנר ("חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד", "מתחת לפני השטח") מככבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully