וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו בך יאמר לך המשך: "מסע אגדי" יצרה פרק בידוד מיוחד והתוצאה די מדהימה

24.5.2020 / 16:09

הקומדיה הגם-ככה-נהדרת של אפל טיוי פלוס חזרה עם פרק מיוחד שצולם ומתרחש כולו בבידוד. בניגוד לניסיונות קודמים חביבים של סדרות אחרות, הפרק של "מסע אגדי" מושלם גם בפני עצמו, גם כחלק מהמארג הכללי של הסדרה וגם של המציאות שלנו

טריילר פרק הבידוד של "מסע אגדי"/אפל טיוי פלוס

אחת ההפתעות הנעימות ביותר ב-2020 עד כה - שנה שכידוע לא התברכה בהפתעות נעימות - הייתה הסדרה "מסע אגדי" ("Mythic Quest") שיצרו אנשי "פילדלפיה זורחת" רוב מקלהני, צ'ארלי דיי ומייגן גנז עבור אפל טיוי פלוס. תשעת פרקי העונה הראשונה עלו בבת אחת בחודש פברואר האחרון והיו כובשים ומענגים. לא מדובר בקומדיה חדשנית במיוחד, אבל את מה שהיא עושה היא עשתה נפלא - יצירת תחושת קהילה עם דמויות שכיף לשהות במחיצתן, במסגרת ההתרחשות המטורללת-תכופות בחברה משגשגת של משחק רשת מרובה משתתפים. בין היתר מככבים בה מקלהני עצמו בתפקיד אייאן, מקים החברה הנרקיסיסט, וכן דיוויד הורנסבי (קריקט מ"פילדלפיה", וגם מפיק וכותב בה ובסדרה החדשה), דני פודי ("קומיוניטי"), פ' מאריי אברהם ("אמדאוס") ושורה של שחקניות וקומיקאיות פחות מוכרות עד כה, בראשן שרלוט ניקדאו האוסטרלית הנפלאה שמגלמת את פופי לי, המפתחת הראשית.

אפל הזמינה עונה שנייה מבעוד מועד, כשם שהיא עושה עם רוב הסדרות שלה, והצוות כבר היה עמוק בעבודה על הכתיבה כאשר פרצה הקורונה ועצרה הכל. "מסע אגדי" הצטרפה לעולם שלם שעצר בבת אחת ולתעשייה שלא ברור באיזו מתכונת ומתי תוכל לחזור לפעילות רגילה. מקלהני, גנז ושאר הכותבים המשיכו לעבוד מהבית על התסריטים כשהבינו שזו טעות. עלילת הסדרה שלהם לא מתקיימת בבועה. בעונה השנייה, כאשר תגיע, גם הדמויות שבראו ייאלצו לשמור על הפרדה, הגיינה נוקשה במיוחד וחבישת מסכות. עד שזה בכלל יוכל לקרות, חשב מקלהני, צריך פרק ביניים שיחבר אותן אל הכאן והעכשיו.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

מסע אגדי - פרק הבידוד. אפל טיוי פלוס, צילום מסך
פרק שקולע לחור בלבו של העולם. שרלוט ניקדאו בתפקיד פופי לי, מתוך פרק הבידוד של "מסע אגדי"/צילום מסך, אפל טיוי פלוס

מה שהיה כל כך אפקטיבי ב"מסע אגדי" הוא הלב שלה. הפרק החמישי בסדרה, "מוות אפל שקט" שמו, זנח את חברת "מסע אגדי" לטובת סיפור מנותק לכאורה על היכרות של בחור ובחורה שמכונים "דוק" ו"בִּין" - בגילומם של ג'ייק ג'ונסון ("בחורה חדשה") וכריסטין מיליוטי ("איך פגשתי את אמא") - שהופכים לבני זוג ויוצרים ביחד משחק מחשב עצמאי וחתרני שצובר יותר ויותר פופולריות. ההצלחה המונחת לפתחם, כולל הצעות להתמסחרות של ממש, מתגלה כגורם שמפלג ביניהם.

זהו פרק הרבה יותר מקורקע ומפוכח מכל שאר הסדרה, עם פחות דגש על צחוקים ובמקומו התמקדות באנושיות שמזינה את היצירות האלה והעולם הזה. רבים מהצופים והמבקרים מחשיבים אותו כטוב ביותר בה, וגם אם אתם - כמוני - מאלה שמעדיפים דווקא את מעללי גיבורי הסדרה הקבועים, "מוות אפל שקט" משמש כאבן פינה למה ש"מסע אגדי" חוגגת: שייכות וקשרים בין בני אדם. התרבות שמחברת בינינו, הן בקרב אלה שמשחקים ביחד במשחק והן בקרב אלה שמפתחים אותו, הן וירטואלית והן פיזית. ואז הממד הפיזי נגדע.

עוד בוואלה!

"מסע אגדי: סעודת העורב" היא ההפתעה הטלוויזיונית הראשונה של 2020

לכתבה המלאה
מסע אגדי - פרק הבידוד. אפל טיוי פלוס, צילום מסך
כל מעלותיה של הסדרה בפרק אחד. רוב מקלהני, מתוך פרק הבידוד של "מסע אגדי"/צילום מסך, אפל טיוי פלוס

הטלוויזיה סיפקה הרבה נחמה בחודשים האלה. גם בישראל, עם שובן של קלאסיקות אהובות כמו "זהו זה" ו"הקומדי סטור" או דמויות אהובות מעברה העשיר של "ארץ נהדרת". בארצות הברית נוצר גל של איחודי וידאו - שחקני סדרות וסרטים רבים חברו זה לזה, כל אחד מביתו, לטובת קריאות תסריט משותפות או סתם שיחה. והיו גם יצירות מתוסרטות עוד לפני זה של "מסע אגדי" (שהייתה בשלבי עבודה במקביל להן): "סאטרדיי נייט לייב" (בישראל ב-yes) הפיקה שלוש תוכניות שנוצרו מהבתים של כל העוסקים במלאה. סדרת הדרמה "בית המשפט!" ("!All Rise"), שזמינה בישראל בסלקום tv, יצרה פרק מן המניין שבו ענייני בית המשפט עוברים אל אפליקציות הווידאו, בהתאם לחיים האמיתיים. וחמש שנים אחרי שהסתיימה "מחלקת גנים ונוף", היא חזרה עם פרק מיוחד (הוא אינו זמין בישראל, למרבה הצער) שבו פגשנו שוב את הדמויות האהובות.

אך מה ש"מסע אגדי" עושה בפרק הבידוד שלה הוא התעלות. כשם שממחישות הדקות האחרונות והמופלאות שלו, יש משהו כמעט קוסמי באופן שבו הוא נופל בשלמות למקומו במבנה. זה נכון כבר במובן הכי קטנוני, שלא לומר טורדני-כפייתי: העונה הראשונה מנתה תשעה פרקים, מספר חריג ומוזר, והספיישל סוגר אותה לעשרה שלמים. ומבחינה תמטית (ספוילרים קלים אם משום מה עדיין לא צפיתם), המוטיבים של העונה כאילו הכשירו את הקרקע למה שיקרה במציאות. כבר ברמה האנקדוטלית, בסוף העונה המשחק במרכז הסדרה הציג לשחקנים אלמנט חדש שהקדים את המציאות: מגפה. וברמות גדולות יותר: הקשת העלילתית לאורך העונה עקבה אחר מערכת היחסים בין אייאן לפופי - אמנם לא זוג רומנטי, בניגוד לדוק ובין מהפרק החמישי, אבל כן צמד עם קשר חזק ומשמעותי שאף הוא עלול היה להיפגע מפאת מחלוקות יצירתיות. כלומר, מערכת היחסים בין דוק לבִּין משמשת גם כתמרור אזהרה. אל תאפשרו לחיים, לעולם, לעצמכם, להפריד ביניכם.

מסע אגדי - פרק הבידוד. אפל טיוי פלוס, צילום מסך
חברותא וחסד. מתוך פרק הבידוד של "מסע אגדי"/צילום מסך, אפל טיוי פלוס

בפרק החדש מתמצתת "מסע אגדי" את כל יתרונותיה לכדי סיפור שכולו מגולל מבעד למסכי המחשב של הדמויות (בעשייה טכנית מעולה - אחד היתרונות של ליצור סדרה עבור חברת טכנולוגיה אמיתית). הפרק משנע בדיוק מופתי ומצחיק את הדינמיקה עמוסת האגו (אייאן ופופי) והתיווך הנואש (דיוויד, בגילומו של הורנסבי) מהעולם שבחוץ אל המסכים. יש בו את בדיחות הזום המתבקשות, כמו העובד הקשיש שמתקשה עם שיחות הווידאו. ובעיקר, היא הומה מאמפתיה, רגש, חברותא וחסד. פשוטו כמשמעו: בשיקוף של המציאות (הצוות תרם ביחד 600 אלף דולר), חלק גדול מעלילת הפרק עסק בתרומה לצדקה.

שיקוף של המציאות היה חוט השני בפרק הזה. בדומה לחברות רבות בעולם האמיתי, חברה פיקטיבית הנשענת על טכנולוגיה כמו "מסע אגדי" ממשיכה לעבוד מרחוק באמצעות שיחות וידאו. אולם כמו בכל היבט כרגע, משהו בסיסי בה חסר. שוב דבר לא יחליף מגע אנושי, ומניעתו מרבים דווקא בתקופה שבה הם, אנחנו, הכי זקוקים לו, היא צחוק אכזרי של הגורל. פגיעים, מוקפים בחוסר ודאות ובתרחישים של פורענות, ולא יכולים אפילו להתנחם בראש על כתפו של מישהו. מתוך הטעם הפשוט של הכרה בנכות הזו, הפרק המיוחד של "מסע אגדי" הוא לא רק הכי טוב בה עד כה, לא רק מושלם במארג שלה עצמה, אלא מפליא לקלוע לחור קולקטיבי בליבו של העולם ולמלא אותו בזיו.

מסע אגדי - פרק הבידוד. אפל טיוי פלוס, צילום מסך
משהו כמעט קוסמי. מתוך פרק הבידוד של "מסע אגדי"/צילום מסך, אפל טיוי פלוס

כל פרקי "מסע אגדי" זמינים באפל טיוי פלוס, כולל תרגום לעברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully