וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפתוח מועדון ל-250 איש זה רצח עם": חתונת מחאה התקיימה בבארבי

17.6.2020 / 21:00

הבארבי פתח את שעריו לחתונת מחאה על עיכוב החזרה לשגרה, פורטיס חיתן ודודו טסה הופיע. "לפתוח מועדון ל-250 איש זה רצח עם", אמר שאול מזרחי בעלי המועדון. פורטיס: "אני בדאגה כלכלית. מה, אנחנו מגזר דחוי?!"

דודו טסה מופיע בחתונת מחאה בבארבי, 17 ביוני 2020/צילום: שגיא בן נון

(בסרטון: דודו טסה מופיע בחתונה במועדון הבארבי)

באופן שהולם לגסיסתה של תעשיית התרבות בעקבות משבר הקורונה, על רקע הבילבול ואי הוודאות מתי תחזור לשגרה, עוצב הערב (רביעי) מועדון הבארבי בתל אביב בסגנון גותי מורבידי, עם גולגלות, עצמות ופרחים אדומים, בהשראת סרטיו של טים ברטון. האווירה הקודרת אינה רקע להופעת להקת רוק גותי במועדון אלא במפתיע דווקא לחתונה שנערכה במקום. את הזוג המאושר ליוו רמי פורטיס כמחתן ודודו טסה כזמר החתונות.

טסה אמנם לא שר את גרסת הכיסוי שלו לשיר חתונה מהסרט "מאמי", שכולל את השורה "לזוג הצעיר יש תקווה ויש אהבה/ לכלה אין מקצוע ולחתן אין גרוש", אבל החתונה האמיתית הייתה גם אירוע מחאה על רקע העובדה שבתעשיית התרבות לרבים אין תקווה ואין גרוש. מפגש אמביוולנטי היה באירוע בין חגיגת האהבה של הזוג המחותן לחוסר מוחלט בחגיגיות, ואף תחושות כעס על האבסורד הנובע מכך שמותר לקיים אירועי חתונות וברי מצווה כולל ריקודים באולמות, בעוד שנכון למועד האירוע נאסר לקיים אירועי תרבות.

אירוע חתונה בבארבי, רמי פורטיס. ראובן קסטרו
בתפקיד הרב המחתן: פורטיס. חתונת המחאה בבארבי/ראובן קסטרו

בכניסה לבארבי קיבלו את פני האורחים בתלבושות גותיות ויקטוריאניות הזוג המחותן שי דאודי ועלווה שפיק מתל אביב, בעלי סטודיו לקעקועים בשינקין תל אביב. הם ביחד שש שנים, יש להם ילד קטן משותף (ולחתן ילד בוגר מקשר קודם). "הייתה לנו תכנית לעשות מסיבת חתונה סולידית לחברים, דיברנו עם הבארבי וכשהם רצו למצוא זוג לאירוע בקטע מחאתי זה מצא חן בעינינו", אומר לוואלה! תרבות החתן שי. "אהבנו את הקונספט שאנחנו עושים חתונה כי אסור הופעות אבל מותר חתונות, אז עושים הופעה בחתונה".

"האבסורד הוא שמותר להתחתן, להסתובב באיקאה, לקנות בדיזנגוף סנטר ולרקוד במועדון האומן 17, אבל הופעה של דודו טסה מבוטלת. זה מקומם, וכשפנו אלינו מהבארבי זה נגע בליבנו", אומרת עלווה הכלה. "היינו בסיטואציה דומה כשפתחו את המשק למספרות ולקוסמטיקאיות אבל לנו כמקעקעים היה אסור לפתוח. האבסורד הוא שמותר היה לעשות איפור קבוע אבל היה אסור לקעקע, למרות שזה אותם מחטים ואותו ציוד".

עוד בוואלה!

אחרי שביתת הרעב, שאול מזרחי בעלי הבארבי עתר לבג"ץ נגד המדינה

לכתבה המלאה
אירוע חתונה בבארבי. ראובן קסטרו
הזוג המחותן, שי דאודי ועלווה שפיק/ראובן קסטרו

הרב של החתונה היה הזמר רמי פורטיס. בטקס החופה במקום החלפת טבעות ביצעו בני הזוג קעקוע של האות N, המסמלת את האות הראשונה בשם בנם, ניאו. בהתאם לכך אמרו בני הזוג זה לזה, "הרי את מקודשת לי בדיו זאת". בסוף טקס הנישואים אמר פורטיס: "שהקורונה תזדיין לנו מהחיים במהרה!". "שאול (מזרחי, בעלי מועדון הבארבי - ש"ב) שאל אותי אם אסכים לחתן כי הזוג מאוד רצה את זה, אז הסכמתי", אומר פורטסי לוואלה! תרבות. "דודו טסה ואני לא הופענו פה הרבה זמן, ומבאס שאנחנו לא מצליחים לעלות על במה בגלל כל מיני תקנות ובגלל שזה נפל בין הכסאות ואף אחד לא שם אלינו לב. הסכמתי לחתן כי כל דרך למשוך תשומת לב ראויה".

אני אומר לפורטיס כי ראש הממשלה נתניהו אמר היום בשיחה עם מפיקי ואמרגני התרבות, שהוא מסכים לאשר את חזרת אירועי התרבות עד 250 אנשים. "מה, הוא עושה לנו טובה שהוא מסכים?!", מגיב הזמר בכעס, "הופעות בפני 250 אנשים זה לא מציאותי. אי אפשר להופיע ככה, זה לא כלכלי. מראש לא כדאי להשקיע בזה לא מציאותי. אין טעם לעשות מופע בפני 250 איש. גם התחושה להופיע בפני 250 איש היא מגוחכת. זה הבארבי פה".

פורטיס מגלה שהוא בדאגות כלכליות לא קלות. "אני ארבעה חודשים לא מופיע, וכמו כל אדם עצמאי לא מרוויח ולא קיבלתי פיצוי של אגורה", הוא אומר. "השבוע התחלתי לדאוג כלכלית לעצמי. אנחנו לא מופיעים אז תפיצו אותנו. מה אנחנו, מגזר דחוי?! אם כבר שמים אותנו בצד אז שיתנו לנו משהו ושיהיה לנו מעמד. כמו שמנכ"ל פוקס דואג לעובדים שלו, שמישהו ידאג לנו. אבל לנו אף אחד לא דואג".

אירוע חתונה בבארבי. ראובן קסטרו
עוקפים את ההגבלות. חתונה בבארבי/ראובן קסטרו
אירוע חתונה בבארבי, דודו טסה מופיע. ראובן קסטרו
מהופעת פתיחה לרדיוהד לזמר חתונות. דודו טסה בבארבי/ראובן קסטרו

לפני שבועיים וחצי שאול מזרחי, בעלי מועדון הבארבי, הקים מאהל מחאה ליד ביתו של ראש הממשלה נתניהו בירושלים כמחאה על הפגיעה בעולם התרבות, והשבוע הגיש עתירה לבג"ץ נגד מדינת ישראל, בבקשה לחייב את הממשלה להפסיק את האפליה לטענתו בין אולמות האירועים למוסדות בהם מתקיימים אירועי ומופעי תרבות ובהם מועדון הבארבי, ולהתיר גם למוסדות אלה לקיים אירועים בהשתתפות 250 אנשים.

"זה מיצג של תיאטרון אבסורד, המסר שלו הוא האפליה בין המועדונים לאולמי החתונות", אומר שאול מזרחי לוואלה! תרבות, "בשבוע שעבר הכנתי את עצמי שנפתח השבוע. עכשיו אומרים שאפשר יהיה לפתוח עם 250 אבל אין סיבה לפתוח ככה. לפתוח רק ל-250 זה רצח עם. ב-250 אנשים אמן יוכל להופיע רק אקוסטי לבד, אבל למה שיזניח את הצוות שלו?! 250 זה מקסים לסטנדאפ, לא לבארבי. אם למסעדות ולבארים מותר 80 אחוז, כלומר מסעדה יכולה להכיל יותר, אז מדובר באפליה. יש שר תרבות ושר בריאות שמצדדים בתחושה שלנו. המטרה של האירוע היא לייצר תאטרון אבסורד. זה אירוע נקודתי חד פעמי. נקווה שהמתווה של 500 יחזור, שנחזור לצהול ולשמוח. החלום הכי גדול שלי לפתוח ולחזור לקופה. ב-23 בחודש אנחנו צריכים לקבל תשובות מבג"ץ. אני מאמין שננצח".

אירוע חתונה בבארבי, שאול מזרחי. ראובן קסטרו
מאמין שננצח. שאול מזרחי/ראובן קסטרו

דודו טסה, איך המעבר מעמדת הופעת הפתיחה של רדיוהד לעמדת זמר חתונות?

"בשמחה ובכבוד לי, כיף גדול. בסופו של דבר את אותו שיר שניגנו עם רדיוהד במיאמי בהופעה הראשונה ניגנו גם פה ל-200 איש, וזה הרגיש כמעט אותו דבר. בסופו של דבר לנגן ל-200 איש זה לא פחות מלחיץ מלנגן ל-20 אלף איש".

עם זאת, טסה מסתייג מהמתווה לחזרת הופעות בפני עד 250 איש בלבד. "עם קהל של 250 איש אני יכול להגיע לבד עם גיטרה אקוסטית ולנגן, ואז אני שוכח הרבה אנשים בדרך - נגנים ואנשי צוות. אז זה לא ריאלי".

מזל שההופעה לא נגמרה בשיר "אני לא מבין איך זה קרה, אני נמצא בתחנת משטרה, לא עשיתי כלום".

"זה שיר על זוגיות, לא הייתה סיבה להתערבות המשטרה, כולם היו עם מסיכות".

לצד הקושי של ביטול ההופעות, לפחות יצאו שירים חדשים נוספים בימי הקורונה?

"השיר 'תביאי איתך יין' נכתב בזמן הקורונה. בהתחלה פחות יצרתי, הייתי די מבוהל, אבל אחרי חודש חזרתי לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully