וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הפאקינג זמן: אחרי כל כך הרבה שבועות התחיל סוף סוף המשחק ב"הישרדות"

5.8.2020 / 8:45

על צמרמורת הזעקה של בני, הקלישאות המתישות של אלינה, האסרטגיה של אסי בוזגלו והניסיון לפענח מה בדיוק עידן מתכנן. "הישרדות" סוף סוף ניערה מעצמה את תקופת ליטל ואלינה ונכנסה לעידן חדש. קארין ארד מכורה

פרומו הישרדות VIP, המהלך של עידן ואסי/רשת 13

או מיי גוד, אחרי תקופה של ליטל ואלינה בקופי-פייסט, סוף סוף המשחק התחיל. עידן ואסי בדיבור בוגדני, לבני ברוכים סוף סוף התחלף הקול, רגב אמר יותר מעשרים מילה, אלינה הפסידה במבחן אש, גורשה לבקתה, ניצחה שם בדו קרב חמאת בוטנים, ובדו קרב נוסף שבו חטפה את הקול של רגב למועצה הקרובה. לא שזה מנע ממנה להמשיך לדבר על אהבה עצמית ואמת פנימית כל פעם כשפתחה את פיה, אבל היי - לפחות היא שלמה עם הדרך שלה.

הג'וקר: בני ברוכים

לפני הכל חייבים לדבר רגע על בני ברוכים, האיש והחגית, שהפתיע בגדול. לא ראיתי את זה בא, והאמת? גם את המעבר שלו לברית בוזגלוס לא צפיתי בשיט. מסתבר שבני הוא הקלף המשוגע, הג'וקר של המשחק - ליצן בסמרטוטים צבעוניים, שלא משנה באיזה שלב במשחק תשלוף אותו, הוא יעשה חארבו-דארב.

הסיבה לפנייה החדה שעשה הפעם הייתה היחס המזלזל של אסי, שלא הצליח לכבוש את היהירות והתנהג כלפי בני בצורה משפילה. מבחינתו הוא זה שנתן לו את הכוח שעכשיו בני משתמש בו לרעה, וזה פשוט העביר אותו על דעתו. "אתה לא יכול לנצח" אמר לו במשימה, ובמועצת השבט גם הגדיל בשקל תשעים וטען ששרשרת החסינות היא בעצם טובה שהוא וישראל עשו לו. בני התפוצץ כמו תחנות כוח באיראן, ואני מסכימה עם ישראל - זו הייתה הטעות הכי גדולה של אסי במשחק, והצטברות משקעים של בני שלא קשורים לתכנית.

מדובר כנראה באדם שכל חייו חש חסר כוח, שהשיח הפנימי שלו שלילי (אני לא טוב בזה, אני לא יכול לעשות את זה, וכולי) וכנראה שגם העדיף לספוג השפלות ולהסתתר מאחורי הומור רק כדי להימנע מעימותים. היה שם הרבה יותר מסתם מהלך - בזעקת ה"תכבדו אותי!" של בני ברוכים הייתה אמת מצמררת שתהדהד הרבה מעבר למשחק עצמו. אגב, ככה מזהים שבן אדם באמת עובר תהליך ולא סתם מזיין בשכל. לפי הצמרמורת.

הישרדות VIP, המהלך של עידן ואסי. רשת 13, צילום מסך
צמרמורות. בני ברוכים, "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

הקלישאתית: אלינה

ואם כבר מדברים על תהליכים, יש אחת שזועקת "תהליך", ומעוררת בעיקר אנטגוניזם שגובל בשיימינג, כי אף אחד לא מאמין לה. אין לי בעיה עם מהלכים "מלוכלכים" במשחק, אבל זה חייב להיות כן כדי לעבוד, ולא מלווה באג'נדה מדוקלמת. אסור לשכוח שהישרדות היא גם סוג תוכנית דייטינג שמבוססת על מציאת חן, והתנהגות לא כנה פשוט לא מרוויחה לך חברים, לא במשחק ולא בכלל. כאן אני מסכימה עם ברית הבוזגלוס - אילו רק הייתה מפסיקה לתרץ את העזיבה שלה בקלישאות חבוטות ופשוט אומרת "החלטתי שזה מהלך שיותר משרת את האינטרסים שלי", זה מזמן היה נגמר. הם היו מתבאסים, אבל גם מצליחים לסלוח לה ואולי אפילו לכבד אותה. לבני ברוכים זה בדיוק מה שיקרה. יסלחו לו מהר, ויעריכו אותו בסוף.

הישרדות VIP. רשת 13, צילום מסך
בחייאת די. אלינה, "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

האסטרטג: אסי

הטעות הגורלית עם בני עלתה לאסי בבן ברית והשוותה את המספרים, ויום למחרת מצבו הורע עוד יותר כשאלינה לקחה את הקול של רגב. כרגע הבוזגלוס במיעוט, עם שלושה חברים בלבד, מה שגרם לאסי לקחת את עידן לשיחת שת"פ. ואני אומרת, הגיע הפאקינג זמן.

ועכשיו וידוי. לאחרונה פיתחתי פטיש "הישרדות" קטן. צפיתי בעונה הראשונה עם נעמה קסרי ודן מנו, בשנייה עם עידן וגם ברביעית עם בשבקין וקפון. לא הכי שפוי, נכון, אבל בזמנו לא ראיתי אותן, וזה היה אחד הבינג'ים הכיפיים. גיליתי שהרמה של המשתתפים הולכת ויורדת, המשימות הופכות ליותר ויותר קלות, אבל דבר אחד לא משתנה: הוויכוחים הצדקניים על הדרך "הנכונה" לנצח את המשחק - להיות ערכי, אהוב ונאצל, או לפלס דרכך לגמר בערמומיות של שועל ובאגרסיביות של פיטבול, וכל האמצעים כשרים.

לא מבינה את הדילמה. ברור שכל האמצעים כשרים, וזה גם עושה טלוויזיה מצוינת, אבל נדירים האנשים שיודעים לעשות את זה. הרי מדובר במשחק שמנצחים אותו באמצעות הדחות, ומה לעשות שאי אפשר להדיח ולהישאר נחמד. מי שעשה את זה טוב התנהל בתוך ואקום מוזר שבין שמירה על קשרים חבריים לבין ניצולם לטובתו כשהוא מאציל את האחריות על אחרים. סליחה, אבל זה לא משחק לאנשים אציליים. זה משחק לשקרנים חסרי מצפון שמחייכים תוך כדי שהם קוברים את החברים שלהם, וזה מה שיפה בו. עד עכשיו ראיתי רק שניים שהתקרבו לזה בארץ - נעמה קסרי (בעונה האחרונה שלה. בראשונה היא הייתה חיננית אבל לגמרי זכתה מן ההפקר) וכמובן דן מנו, חד וחלק השחקן הכי טוב אי פעם ב"הישרדות" ישראל, ואפילו הוא לא הצליח לאזן בין מהלכים אסטרטגיים משוגעים לבין חיבת המושבעים, שלא נתנו לו אפילו קול אחד בגמר.

עוד בוואלה!

גם אם ההפגנות זוכות לזמן מסך רב יחסית - כמות היא לא איכות

לכתבה המלאה
הישרדות VIP, המהלך של עידן ואסי. רשת 13, צילום מסך
ערמומיות ואגרסיביות. אסי, "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

התעלומה: עידן

אין לדעת מה יקרה בין אסי לעידן, אבל המהלך להתחבר הוא לא רק מוסרי אלא הכרחי. השיחה ביניהם טומנת בחובה כמה אפשרויות מעניינות - ברית סודית ביניהם שתספיק להם לשלושת ההדחות הקרובות אבל תשניא אותם על המושבעים, או ברית לכאורה, שבה אחד מהם מנצל את השני כדי שיעשה עבורו את העבודה המלוכלכת וידיח את החברים שלו בעוד הוא נשאר נקי. אסי אומר שזה מה שהוא מתכנן. אולי. אבל יותר סביר שהתשוקה להוכיח ליעקב בוזגלו שלא רק מאור יכול להיות מספר אחד ושגם הוא "קורץ מהחומר של האלופים", תסמא את עיניו ברגעים הקריטיים.

מצד שני, עידן. הוא טוען שהוא מוכן להדיח גם את ירדן אם צריך, כי אחרי פסלון החסינות הוא כבר לא חייב לה כלום והגיע הזמן "לעזוב ידיים". מצד אחד זה נשמע הגיוני, ומצד שני אולי הוא מנסה להרדים את אסי כדי לעשות עליו מהלך. אני רוצה להאמין שיש כאן תכנית מתוחכמת, שאולי אבא רפאל יודע עליה, אחרת לא היה מעודד את אלינה בדו-קרב, מה שידע שימנע ממנו לראות את הבן שלו. אני באמת מקווה שזו לא הייתה רק יכולת מרשימה של התגברות על סיפוקים מיידיים והימנעות ממחוות קיטשיות, אלא בחירה שמעידה על התמצאות בתכניות שדוסקסו רבות בבית.

הישרדות VIP, המהלך של עידן ואסי. רשת 13, צילום מסך
הישרדות VIP, המהלך של עידן ואסי/צילום מסך, רשת 13

עידן בטוח ראה יותר עונות "הישרדות" ממני, יודע מה המשחק הזה דורש, ועד עכשיו שיחק עם מינונים נכונים של כוח, חמידות, נאמנות והימנעות, והקפיד מאוד שלא לצאת בהצהרות שבסופו של דבר ייאלץ לסתור, מה שמעיד על חשיבה מראש על כל הפרטים הכי קטנים. בינתיים המשחק שלו מושלם - הוא ידע להתחיל את המשחק בפרופיל נמוך, להיצמד לברית שנאמנה לו, להוכיח שגם הוא נאמן להם, לחכות בסבלנות, ובדיוק הרגע הנכון לחשב מסלול מחדש. אני ממש מקווה שהוא באמת לא נופל בטעות הטיפשית של שקיפות יתר מול היריב שלו, כי אם הוא ישחק נכון, הוא עשוי להיות בדיוק האיש הזה שכולם אוהבים, למרות (ואולי בגלל) שהוא בעט להם בראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully