וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר להצליח ב'הישרדות' בלי לב. אתה חייב להזדהות גם עם האויבים שלך"

הקרע עם עידן וג'רבי ("ראיתי את גלגולי העיניים על הדיבור של ליטל"), ההבנה שאינסטינקטים לא יספיקו ("חייבים להזדהות עם האחר") והיעדר האסטרטגיה ("הייתי מרוכז בתהליך שלי"): רגע לפני גמר "הישרדות", ישראל אוגלבו מספר בפני מי התנצל ולמה הוא תופס מירדן. ריאיון

פרומו הישרדות VIP, פרק ההדחה של בני ברוכים/רשת 13

כשישראל אוגלבו התכונן לעונה של "הישרדות VIP" שבה השתתף, הוא החליט שיתמקד בהיבט הפיזי מבלי לתת לחוויה הקשה לחדור אליו רגשית ונפשית. "תוך חמש דקות על האי הבנתי שזה חזק ממני. הכול שם חזק ממני. עם הזמן התרוקנתי מאנרגיה וממזון, הושפעתי פיזית ומנטלית, נשברתי הרבה פעמים, וכל מיני אינסטינקטים הישרדותיים שבעבר הוכיחו את עצמם לא עבדו הפעם. כי בהישרדות אתה חייב להביא את הפיזי עם הרגשי, אתה חייב לשחק גם עם הלב".

עד כדי כך התנאים על האי קשים?

"תחשוב שאתה משחק פלייסטיישן. אתה יושב על הספה בבית והחייל שלך במשחק נפצע. הרי אין סיכוי שתוכל להבין מה החייל שלך עובר. זה בלתי אפשרי לחשוב על זה אפילו כי אתה לא נמצא בסיטואציה ביחד איתו. ככה הרגשתי כשראיתי את העונות הקודמות של 'הישרדות'. חשבתי שזה קשה ושסובלים שם, אבל שזה אפשרי. לכן רציתי להתמקד בהיבט הפיזי, ולא הבנתי כמה ההיבט הרגשי והמנטלי חשובים. תוך יום על האי כבר הבנתי שמה שראיתי בבית שונה דרמטית ממה שקורה על האי. נשברו לי מלא עוגנים, כלומר הרגלים שהשתמשתי בהם בעבר, והפעם הם לא עזרו לי".

אילו עוגנים למשל?

"אתה נכנס לסיטואציה שהיא קשה מבחינת החומר האנושי. הקונספט הוא להדיח, שאחד מזיז מהלוח את השני. הייתי בסיטואציות יותר קשוחות מזה, שעבדתי נטו אינסטינקטיבית כדי לשרוד, אבל ב'הישרדות' זה לא רלוונטי כי אתה חייב להכניס משהו ללב. אתה חייב להזדהות עם אנשים אחרים, עם האויב כביכול".

הישרדות ישראל אוגלבו. רשת 13, צילום מסך
"חייב להכניס מישהו ללב". ישראל אוגלבו, "הישרדות"/צילום מסך, רשת 13
"כשצפיתי בפרקים פתאום שמתי לב שביקשתי מרגב סליחה על האי. אז יצא לי טוב ששמתי לב בזמן והתנצלתי. לגבי אלינה, באותו רגע מה שאמרתי לה נראה לי כמו אמירה סרקסטית שלא ממש פוגעת בה. בדיעבד הבנתי שזה פגע בה אז התנצלתי"

תקציר הפרקים הקודמים: ישראל אוגלבו (29) פרץ לחיינו בסערה לפני שנתיים כשהשתתף ב"אח הגדול" וקטף את המיליון. הוא נולד בבית חרדי ובגיל צעיר עזב את משפחתו לצורך חיפוש עצמי. הוא עבר לתל אביב, חי תקופה ארוכה ברחובות, הידרדר לסמים והסתבך בלא מעט "שטויות", כפי שהוא מכנה את התקריות שאפיינו את התקופה החשוכה הזאת בחייו. זמנו ברחוב הסתיים כשהתגייס והפך ללוחם בגולני, רגע שלמעשה היטה את כף המאזניים והציל אותו מהידרדרות נוספת.

מאז "האח הגדול" הספיק לככב לא מעט במדורי הרכילות. תחילה בזכות הרומן שלו עם מגי טביבי שניצת בבית האח ונגמר בסערה, ולאחר מכן הודות לזוגיות הנוכחית שלו עם קארין סנדל, כדורגלנית נבחרת הנשים הלאומית של ישראל. ואז הגיע הטירוף של "הישרדות" (הגמר ישודר בשבת ובראשון ברשת 13) ועמו הדיונים בעד ונגד ישראל. "'האח הגדול' זה כלום לעומת 'הישרדות'", מעיד אוגלבו, שמוסיף ומספר כי שיטות ההישרדות שלמד ושכלל ברחוב הפכו לבלתי יעילות על האי בפיליפינים. את המשבר שעבר שם ניתן היה לראות בבירור על המסך בחלקה הראשון של העונה, בה ספג ביקורת קשה על התנהגותו כלפי השורדים. זכורה במיוחד התקרית שבה רגב הוד נשלח לאסוף את הברזנט מהשבט היריב ונתקל באגרסיביות מצד אוגלבו, שגבלה כמעט באלימות.

אתה מתחרט על האגרסיביות הזו?

"עד שהעונה עלתה, הכול היה מעורבב לי בראש ולא זכרתי בדיוק מה היה על האי. זכרתי רק שהיה ווליום גבוה. אני מבקש סליחה רק כשאני מבין שאני צריך לבקש סליחה. כשצפיתי בפרקים פתאום שמתי לב שביקשתי מרגב סליחה על האי. אז יצא לי טוב ששמתי לב בזמן והתנצלתי. לגבי אלינה, באותו רגע מה שאמרתי לה נראה לי כמו אמירה סרקסטית שלא ממש פוגעת בה. בדיעבד הבנתי שזה פגע בה אז התנצלתי בפניה".

אז אתה מבין אותה?

"אני מבין מה שעבר עליה. היא גם הכניסה את עצמה לסיטואציה הזו. זה היה מוגזם".

התקשורת קטלה אותך קשות. מה זה גרם לך? להיכנס לבונקר?

"לא נכנסתי לבונקר וגם לא עניתי לזה מסיבה אחת: כי אני שלם עם עצמי, ולא במובן הקלישאתי של המילה. אני בוחן את עצמי מאוד מאוד קשה. היה עניין סביבי וזה מה שחשוב".

עוד בוואלה!

רגע לפני גמר "הישרדות VIP", קיבלנו את מה שחיכינו לו עונה שלמה

לכתבה המלאה
ישראל אוגלבו, קארין סנדל. ניר פקין
"מעריץ אותה". אוגלבו וסנדל/ניר פקין
"אני מאד הורי באישיות שלי. אני האח הבכור ומאז ומתמיד הייתי רגיל לדאוג לאחים שלי, אפילו אם אני רחוק מהם. תמיד העדפתי להתכלב ולוותר על עצמי כדי שאחרים יקבלו יותר"

מה אתה חושב על מה שאסי בוזגלו אמר, על כך שלא עשית שום אסטרטגיה על האי?

"הוא צודק. לא התרכזתי באסטרטגיה. מאוד הייתי מרוכז בעצמי ובתהליך שאני עובר. שמחתי שאני הולך לישון בלילה אחרי יום קשה, וחשבתי שיהיה לי את מחר לתקן. אנחנו חיים שם פר-יום. שאפתי להיות בחמישה אחוז טוב יותר ביום למחרת, להשתפר, הייתי מאוד מרוכז בעצמי ובתהליך שלי. אז במובן הזה, לפעמים האסטרטגיה השתלבה במה שעבר עלי ולפעמים לא".

מתי זה השתלב טוב?

"למשל מה שקרה עם נאווה בוקר. מי חשב שמישהו יפרוש בשבילך? הרי זו לא מטרת המשחק, באנו לשרוד. נכון, היה לי כיף לשבת איתה, ראיתי שהיא מרוקנת מאנרגיה, עזרתי לה, עודדתי לה, נתתי לה אוכל להתחזק. בסוף זה היה סוג של 'שלח לחמך על פני המים' שלא באופן מודע. וזה יצא לטובתי".

כשמסתכלים על הקשרים שלך עם ליטל, נאוה, אלה, או אפילו עם אחיך, אפשר אולי להסיק שאתה אוהב לטפל באנשים חלשים יותר. שזה אזור הנוחות שלך. זה נכון?

"אני מאוד הורי באישיות שלי. אני האח הבכור ומאז ומתמיד הייתי רגיל לדאוג לאחים שלי, אפילו אם אני רחוק מהם. תמיד העדפתי להתכלב ולוותר על עצמי כדי שאחרים יקבלו יותר".

זה גם סוד החיבור שלך עם ליטל?

"גם. בלי קשר, מאוד נהניתי מליטל. לא ראו את כל השיחות שלנו אבל יש לה הרבה צדדים ולא רק מה שראו בטלוויזיה".

והעובדה שאתה נהנה להיות לצד החלש והפגיע קשורה לדברים שאתה עצמך עברת בחייך? כשגרת ברחוב אולי?

"דברים שאנחנו עוברים מעצבים אותנו. אז כנראה שיש בזה משהו".

הישרדות ישראל אוגלבו. רשת 13, צילום מסך
"נהיה דיסטנס". ישראל אוגלבו/צילום מסך, רשת 13
"איך שנחתנו על האי, שמתי לב שבשיחות עם עידן וירדן נהיה דיסטנס מסוים. אני מאוד רגיש לניואנסים ויודע לקרוא סיטואציות מצוין. אז ניסיתי לחשוב מאיפה זה בא. אולי כי ניצחתי באח הגדול? אולי כי הם שמעו שאני חתול רחוב וחששו מזה? ואז ראיתי שהם מתחילים עם גלגולי העינ

אומרים שסך האירועים בחייו של אדם נשארים תמיד חלק ממי שהוא, והאירועים שעיצבו את ישראל אוגלבו לא תמיד היו פשוטים. גם על האי בפיליפינים הוא נתקל בקשיים, כאלה שכולנו מכירים היטב - שבאו לידי ביטוי פעם אחרי פעם בקרב הבלתי נגמר בין ישראל הראשונה לשנייה. בעונה הזאת ניכר הריחוק התרבותי והמנטלי בשיח עתיר המחלוקות בין שתי הקבוצות הדומיננטיות - החבורה ה"אליטיסטית" של עידן, ירדן וקוז'יקרו, אל מול הקבוצה השנייה, אסי, ישראל, ליטל וניקול, שכינו עצמם ה"עמך".

מה חשבת על עידן חביב בתחילת העונה?

"חשבתי את אותה מחשבה לכל אורך המשחק. אני מאוד אוהב אותו. אמנם לא צעדנו יחד במסע הזה, אבל זה רק ממקום של הערכה הדדית. אי מעריך את הלחימה שלו, אני מחזיק ממנו, השתדלנו לא להיכנס אחד לשני לתוך הדרך, אבל כל אחד יודע שיש מקום רק לאחד בסופו של דבר".

מה בעצם היה לך נגד קוז'יקרו? בא לך לא טוב בעין?

"לא, לא הייתה שום בעיה באיך שהוא בא לי בעין. הוא הגיע לשבט שרק צריך לצלצל בפעמון. אני הגעתי לשבט של אריות. כל אחד היה צריך לעשות את הדברים בדרך שלו".

אי אפשר להתעלם מהשיח על ישראל הראשונה והשנייה ששב ועלה לאורך העונה. הייתה מצד אחד הקבוצה של ירדן ועידן, ומצד שני את הקבוצה שלך ושל ליטל.

"איך שנחתנו על האי, שמתי לב שבשיחות עם עידן וירדן נהיה דיסטנס מסוים. אני מאוד רגיש לניואנסים ויודע לקרוא סיטואציות מצוין. אז ניסיתי לחשוב מאיפה זה בא. אולי כי ניצחתי ב'האח הגדול'? אולי כי הם שמעו שאני חתול רחוב וחששו מזה? ואז ראיתי שהם מתחילים עם גלגולי העיניים על הצורה שבה ליטל מדברת. הבנתי שיש פה בסיס מקולקל להתחיל איתו את העונה. היה קשה לי לשכנע אותם שהשפה שלי יכולה להיות כמו השפה שלהם. ואז עידן סיפר לירדן עלי משהו והיא ענתה לו, 'כן, אפשר להבין את זה בגלל העבר שלו'. ברגע שהבנתי שהיא בוחנת את העבר שלי, אין לי שום סיכוי להתחבב עליה. האמת? גם לא רציתי. הבנתי שאעשה דרך אחרת למרות שזה יכול להיות במיעוט עם ליטל וניקול. הבנתי שגם אם אודח בגלל זה, לפחות לא זייפתי".

הם אולי שפטו אותך מהר, אבל אתה לא שפטת אותם גם כן מהר מדי?

"אין לך זמן במשחק הזה. אתה מבין איזו חיה היא מהצבעים שלך ואתה צריך לעשות את המהלך כמה שיותר מהר. אין שם זמן לפוליטיקלי קורקט. אין זמן לישיבות של הבה נגילה ובוא נבנה קיבוץ. באיזשהו שלב אמרתי 'די, הכל בסדר, זה לא חיים ומוות עכשיו'".

אתה מתחרט על משהו?

"לא. אני שמח על ההבדלים בינינו. אנחנו מדגם של החברה בסיטואציות קיצוניות".

אילו תכונות אתה הכי מעריך במשחק הזה?

"התכונות של ירדן ג'רבי - החתירה לניצחון, חוסר הפחד, משימתיות ברמה הכי גבוהה שראיתי, וחוכמה. ירדן מבינה עניין. אגב, אם מדברים על תכונות פחות טובות אצלה, אז בשבילה הרבה יותר קשה להיות בסיטואציה חברתית אחרי שהייתה במשך שנים בספורט יחידני. אני רגיל לזה. לה אין את הניסיון הזה".

גם אין לה כל כך יכולת לקריאת סיטואציות.

"גם אסטרטגיה אין לה".

מה התכונה הכי גרועה אצל שורד?

"להתעסק בסבל של עצמך. אתה חייב לראות מרחוק ולמעלה. אם אתה מתעסק באוכל ובסבל שלך, לא תוכל לראות מה עובר על אחרים. עידן עשה את זה טוב. הוא חיכה בשיחים לאנשים, דיבר איתם, פנה ללב שלהם".

ירדן ג'רבי בתוכנית "הישרדות". מתוך התוכנית "הישרדות", צילום מסך
"חוסר פחד". ירדן ג'רבי/צילום מסך, מתוך התוכנית "הישרדות"
"אני מת ללכת לעוד עונה. חפרתי לכל בכיר ב'רשת' שאני חייב לחזור. עידן חביב אמר לנו באחד הפרקים, 'אתם עוד תתגעגעו לפה. הסבל הזה ממכר'. והוא צדק, הדבר שאני הכי רוצה זה לחזור לשם"

אחד הדברים הראשונים שעשה ישראל אוגלבו ברגע שחזר מ"הישרדות" לישראל הוא לחזור לבת זוגו קארין סנדל. מאז הם ביחד. "אני מעריץ אותה", הוא אומר. "היא הכירה אותי בנקודה מסוימת ואני הולך ומשתנה בזכותה. נכנסו לי דברים לראש דרך הלב, דרך האהבה שלי אליה. אני רגיל ללמוד מאנשים בחיים, ומה יותר מללמוד מהאישה שגרה איתך? אגב, גם ב'הישרדות' השתניתי".

יש תחושה שאנחנו לא ממש נחשפים לכל הצדדים שלך.

"אני חושב שאני מורכב מהרבה צדדים, חלקם מוכרים וחלק לא. עברתי התפתחות מאז אותה נקודה בחיי שהייתי צעיר ובבלגנים עם עצמי. בכל פעם שהחלפתי את מעגל החברים שלי ואת הסביבה שלי, התקדמתי בחשיבה שלי ואספתי את הדברים הטובים מאותם אנשים ומאותה סביבה. הבעיה ב"הישרדות" היא שברגע אחד חזרתי לתקופה הקשה של חיי. זה היה בלתי נשלט. אבל עברתי שם עבודת התגברות מאוד גדולה".

איך עברה עליך תקופת הקורונה?

"מצד אחד זה בא לי טוב כי זה ממש חיזק לי את הזוגיות עם קארין. אבל העולם נעצר, וזה באסה".

אז אפשר לומר שאתה בן אדם מאושר כרגע?

"אני חי את החלום כרגע מבחינה מקצועית. איך שחזרתי מ'הישרדות' שיחקתי תפקיד ראשי בסרט. זו הייתה חוויה מטורפת. גילמתי שם בחור גיי שנמצא ברומן עם דין מירושניקוב. לסרט קוראים 'במיטה' אז אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה סצנות יש שם. שיחקתי גם בסדרה "מלכת היופי של ירושלים" שאמורה לעלות בקרוב ב-yes. זו גם הייתה חוויה אדירה. אני אוהב מה שאני עושה, כשאתה מקבל תפקידים משמעותיים יש הרבה על הכתפיים שלך".

היית מוכן לצאת לעונה נוספת של "הישרדות"?

"אני מת ללכת לעוד עונה. חפרתי לכל בכיר ב'רשת' שאני חייב לחזור. עידן חביב אמר לנו באחד הפרקים, 'אתם עוד תתגעגעו לפה. הסבל הזה ממכר'. והוא צדק, הדבר שאני הכי רוצה זה לחזור לשם".

כמי שניצח ב"האח הגדול", אתה מוצא קווים מקבילים בינה לבין "הישרדות"?

"כמעט ואין קווים מקבילים. גם שם אתה מנותק ויש איזושהי רחש בחש, אבל סמוי יותר כי אסור לתאם הדחות. זה לא דומה בשום דבר".

מה היה יותר קל?

"ברור ש'האח הגדול'. זה היה בית הבראה לעומת 'הישרדות'".

גם מדינת ישראל נמצאת בסוג של "הישרדות" בימים אלו.

"הכול יותר מדי בכאוס. זה נס שאין פה עוד פשע בכמות גבוהה. נראה לי שזה רק בגלל שלאנשים עוד נותר קצת לב. אבל ברגע שאנשים משוסים זה בזה, בלי פרנסה, בלי אוכל, זה הופך אותם לחיות מסוכנות. צריך להיזהר. נס זה הדבר הכי הגיוני שיכול לקרות כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully