וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התרבות הבריטי נגד נטפליקס: "תבהירו ש'הכתר' הוא סיפור בדיוני"

29.11.2020 / 11:52

שר התרבות של הממלכה קורא לנטפליקס להוסיף הבהרה בתחילת כל פרק של סדרת היוקרה שלה, "הכתר", כי מדובר ביצירה בדיונית. בכך הוא מצטרף לקולות נוספים שיצאו לאחרונה בקריאה דומה, בראשם הרוזן צ'ארלס ספנסר, אחיה של הנסיכה דיאנה

טריילר "הכתר" עונה 4/נטפליקס

מאז שיצאה העונה הרביעית של "הכתר" מוקדם יותר החודש, גוברים הקולות בבריטניה שקוראים לנטפליקס להצמיד לסדרה הודעה שמדובר ביצירה בדיונית. אל הקולות האלה מצטרף כעת שר התרבות, הדיגיטל, המדיה והספורט של הממלכה, אוליבר דאודן.

"זו יצירה בדיונית שמופקת לעילא", אמר דאודן לדיילי מייל, "אז כמו ביצירות טלוויזיוניות אחרות, על נטפליקס להיות מאוד ברורה בהתחלה שמדובר בדיוק בכך. בלי זה, אני חושש שדור של צופים שלא חוו את האירועים האלה עלול לטעות בין סיפורת לעובדות". דאודן הוסיף ואמר כי הוא מתכנן לכתוב לנטפליקס בבקשה שיוסיפו התייחסות בתחילת הפרקים שיבהירו כי הסדרה בדיונית.

עיקר הטענות של דורשי ההבהרה נובע מאופן שבו מוצג יחסם של משפחת המלוכה לנסיכה דיאנה: על פי הסדרה הייתה הנסיכה מוויילס לכודה בנישואים לנסיך צ'ארלס אף שבגד בה מהרגע הראשון עם קמילה פרקר. ניסיונות של דיאנה - וגם של צ'ארלס - לאורך השנים להשתחרר מהנישואים, נתקלו בחומה בצורה מצד יתר משפחת המלוכה, ובראשם המלכה אליזבת'. דמותו של צ'ארלס מתוארת בסדרה ככזו שלא אכפת לה כהוא זה מרעייתו, והחשש של מבקרי "הכתר" הוא שהסדרה תותיר נזק מתמשך על המלוכה בכלל ועל המלך לעתיד בפרט.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

הכתר עונה 4, אמה קורין בתפקיד הנסיכה דיאנה. דז ווילי,
תיאור חוטא למציאות? אמה קורין בתפקיד הנסיכה דיאנה, "הכתר" עונה 4/דז ווילי

עוד לפני דאודן היו אחרים שהשמיעו דאגה דומה, כאמור. הבולט שבהם הוא הרוזן צ'ארלס ספנסר, אחיה הצעיר של דיאנה, שאמר בתוכנית הבוקר של ITV כי הוא סבור ש"הכתר" תרוויח עד מאוד אם תוסיף בתחילת הפרקים הבהרה כי ההתרחשויות בסדרה "אינן האמת אך הן מבוססות סביב כמה אירועים אמיתיים". לדבריו, צופים עלולים לחשוב שתיאורי "הכתר" חקוקים בסלע וזה לא הוגן. מייקל פורסיית', חבר בית הלורדים הבריטי, היה בוטה אף יותר ואמר שהסדרה היא "פסע מעל 'החרצופים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully