וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוך, רכטר ולידר יופיעו בפסטיבל הפסנתר שישודר בכאן וללא קהל

8.12.2020 / 8:00

יוני רכטר, עברי לידר, מירי מסיקה, שמעון בוסקילה, אסף אמדורסקי, רונה קינן ושלום חנוך יהיו בין משתתפי פסטיבל הפסנתר של ת"א, שיתקיים בחנוכה השנה במתכונת מצומצמת וללא קהל בשל מגבלות הקורונה - מופעיו ישודרו ממוזיאון תל אביב בפלטפורמות השונות של תאגיד כאן

צילום: ניב אהרונסון

פסטיבל הפסנתר של תל אביב יתקיים השנה במתכונת מצומצמת וללא קהל בשל מגבלות הקורונה - מופעיו ישודרו בפלטפורמות השונות של תאגיד השידור הישראלי - בערוץ כאן 11, בתחנות הרדיו כאן 88 וכאן גימל ובכאן דיגיטל. הפסטיבל hיערך מול אולמות ריקים במוזיאון תל אביב במהלך שבוע החנוכה, ב-10-17 בדצמבר. לצד השירים יספרו האמנים על השנה שעברה עליהם וגם על יצירותיהם.

בפסטיבל יתקיימו המופעים "דיאלוג מוזיקלי" של יוני רכטר ואלי דג'יברי "דממה בעיר", בדואט של פסנתר וסקסופון, שיכלול את שירי רכטר לצד יצירותיו המלודיות של דג'יברי וסטנדרטי ג'אז שהשניים ינגנו וישירו יחד; המופע "הדרכים הארוכות" של עברי לידר, שיבצע שירים מכל התקופות ומכל האלבומים - להיטיו המוכרים, שירים פחות מוכרים וגרסאות כיסוי - בגרסה חשופה ודומה לאיך שנולדו באולפנו, עם פסנתר וגיטרה בלבד. לידר יארח במופע את ריקי גל; מופע אקוסטי של להקת ג'ירפות, שיכלול את כל הלהיטים הגדולים, בגרסאות מיוחדות ואינטימיות; ומירי מסיקה במופע "באה אליכם" עם שירים מכל האלבומים בגרסאות אקוסטיות ובליווי הגיטריסט אייל הלר, הפסנתרן ערן מיטלמן והצ'לנית והזמרת מאיה בלזיצמן.

מירי מסיקה. איה זך,
אקוסטית. מירי מסיקה/איה זך

בנוסף, שמעון בוסקילה יחזור לפסטיבל הפסנתר עם המופע האתני-אקוסטי "שיר תקווה" עם פסנתר, כלי נשיפה והקשה; אסף אמדורסקי יעלה מופע מיוחד לפסטיבל הפסנתר, שבו יחשוף שירים חדשים מאלבום שבדרך, לצד שירים מוכרים שיזכו לעיבודים אינטימיים ואקוסטיים, בשונה מהצלילים האלקטרוניים המזוהים איתו; רונה קינן תקיים את המופע "הקול שקורא לי - מסע בעקבות השראה נשית". היא תבצע יצירות של יוצרות שעיצבו את עולמה, בגרסאות מינימליסטיות, המשלבות אלקטרוניקה, גיטרות, תופים וכלי הקשה. זאת בשילוב שירים מהרפרטואר שלה. ביו היוצרות שהיא תבצע מיצירותיהן - לאה גולדברג, פי ג'יי הארוי, יונה וולך ונינה סימון. במופע תתארח הילה רוח; ושלום חנוך יעלה את המופע "יציאה אחרת - שירים בצו הזמן" - כ-18 שנה לאחר שהעלה את המופע האינטימי "יציאה" עם משה לוי, שנקרא "יציאה", הוא יופיע גם הפעם עם שותפו הוותיק לוי על הקלידים, האקורדיון וקולות הרקע, כשחנוך על השירה והגיטרה האקוסטית. ב"יציאה אחרת" יבוצעו בין השאר שירים הנוגעים בחברה הישראלית, ובהם "אל תוותר", "אל תקרא לי עם", "בדיוק כמוך" ו"לצאת מהלחץ".

עוד בוואלה!

"מי שפרץ בגיל צעיר הגיע למיצוי. אני התחלתי מאוחר ולכן אני עדיין רעב"

לכתבה המלאה
עברי לידר. יח"צ,
עברי לידר/יח"צ

"תל אביב-יפו לא מפסיקה - וודאי שלא מוותרת על פסטיבל הפסנתר, שהפך זה מכבר לאחד מסימני הסתיו של העיר", מסר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, "מדי שנה הלב מתרחב ומתחמם במפגש של מוזיקאים ואמנים על במה אחת עם הכוכב הראשי - הפסנתר. דווקא בשנה זו, כשאלפי אמנים תל אביבים איבדו את מקור פרנסתם ואת הקשר עם הקהל, אנו מחפשים ומוצאים דרכים יצירתיות כדי להשאיר את חיי התרבות בעיר פעילים. פסטיבל הפסנתר הוא אחד מכ-10 פסטיבלים שונים אותם נקיים בחורף הקרוב, לטובת האמנים - ולשמחת הקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully