וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי בן חיים מגיב לסערת הציוץ: אפילו לא שמתי לב שכתוב שם "ערוצי תועבה"

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 13:27

בשיחה עם דרור רפאל וארז קליימן ברדיו 90FM, הבהיר פרשן חדשות 13 שבתגובתו ליאיר נתניהו לא התכוון להביע הסכמה עם הדברים שכתב על הערוץ. "לא הגבתי על זה, הגבתי על משהו אחר - על המחמאה", אמר בן חיים, שישוב מחר מההשעיה

אבישי בן חיים. Creative Commons
בלב הסערה. אבישי בן חיים/Creative Commons

פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים הסביר היום (ראשון) כי כלל לא הבחין בעלבונות שרשם יאיר נתניהו כלפי הערוץ בציוצים שאליהם הגיב, ובעקבות זאת ננזף והושעה לכמה ימים. בשיחה עם דרור רפאל וארז קליימן בתכנית "הבוקר" ברדיו 90FM, אמר בן חיים: "לא, בחיי, אפילו לא שמתי לב שזה כתוב. לא הגבתי על זה, הגבתי על משהו אחר, על המחמאה".

נתניהו אמנם החמיא לבן חיים בציוץ שכתב. "איך לא קם בחמש השנים האחרונות אפילו אמיל זולא אחד בערוצי התעמולה 13 ו-12 שיצא בהצהרה 'אני מאשים'?!", כתב ביום שלישי האחרון, והוסיף בציוץ נוסף: "טעות שלי. רק אחד קם וזעק בערוצי התועבה, וזה אבישי בן חיים. ואני חושב שכל מחנה הימין צריך להודות לו ולהעריך את אומץ לבו". בן חיים השיב לו, מבלי להסתייג מהדברים, וכתב לו בין היתר: "א. הלוואי והייתי ראוי לתודה הזו. לא עשיתי מספיק. ב. אתה בטח לא צריך להודות לי, אבא שלך והמאבק למען אבא שלך, הוא שלנו לא פחות משלך".

בתשובה לשאלתם של רפאל וקליימן האם הוא חושב שהעלבונות האלה מגיעים למתחריו בחדשות 12, השיב בן חיים בשלילה. "אני אף פעם לא מלכלך על קולגות בכלל, אני ממש מקפיד. לא על קולגות, לא על אנשים, אני ממש משתדל", אמר.

זו פעם ראשונה שבן חיים מגיב בקולו על הדברים. ביום שישי התייחס אמש לסערה בחשבון הטוויטר שלו, והודה על התמיכה שקיבל - אך הדגיש כי הוא זוכה לגיבוי במערכת, ושחבריו נפגעו בצדק.

"תודה מחדרי הלב לתומכים הרבים. מבקש להדגיש בשביל ההגינות והישרות ובשם מידת האמת: מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו, עורכים וחברים במערכת חדשות 13 שנפגעו מכך שלא הסתייגתי מהביטוי 'ערוץ תועבה', בצדק, מאפשרים לי ומגבים אותי במשך תקופה ארוכה בהבאה למסך של סדרות, פרשנויות, דעות וקולות מודרים", כתב בן חיים.

מנכ"ל חדשות 13: העיתונאים מייצגים את החברה גם ברשתות חברתיות

מנכ"ל חברת חדשות 13 שלח אמש מכתב לעובדי החברה, ובה הסביר כי ההחלטה להשעות את בן חיים נבעה מכך שתגובתו לנתניהו הייתה "לא עיתונאית ולא קולגיאלית", כלשונו, אך הדגיש כי בערוץ קיים חופש עיתונאי.

"במהלך השבוע בעקבות תגובה שבעיניי הייתה לא עיתונאית ולא קולגיאלית של אבישי בן חיים לציוץ שהכפיש עיתונאים ואת הערוץ בו אנו עובדים, החלטתי לנזוף בו ולהשעות אותו לארבעה ימים. לגיטימי לדון בעוצמת הסנקציה, אבל אי אפשר להתווכח על החופש העיתונאי בחדשות 13", כתב טויטו לעובדי החברה, ברקע האשמות הערוץ ב"סתימת פיות", למשל מכיוונו של השר אריה דרעי שהגיב אף הוא לפרשה. "מי שמדבר על פגיעה בחופש העיתונאי ובחופש הביטוי, לא צפה בחדשות 13 בשנתיים האחרונות. זה המקום היחידי שבו מותחים את גבולות החופש העיתונאי ככל האפשר. זה המקום היחידי בו יש הקפדה על מגוון קולות בדיוק כמו מגוון הקהלים שפוקדים את הערוץ".

עוד בוואלה!

בחולצה קרועה ומשקפיים שבורים, המציאות המדממת התפרצה לאולפן הסטרילי

לכתבה המלאה

טויטו הדגיש במכתב את הערכתו לבן חיים. "גם לאבישי בן חיים, במסגרת עבודתו כעיתונאי חדשות 13 ניתנת הבמה הזו. כפי שמעולם לא ניתנה לו, כך הוא מעיד. אני חושב שהוא מייצג קול של רבים ומובן מאליו שיביע את דעתו העיתונאית. לבמה הזו ולתפקיד העיתונאי יש זכויות רבות אך גם חובות", כתב.

ואולם, בדבריו הוא הבהיר כי גם כשעיתונאי החברה כותבים בחשבונותיהם הפרטיים ברשתות החברתיות - הם עדיין מייצגים את הערוץ. "עיתונאי חדשות 13 צריך לזכור שהוא קודם כל עיתונאי, ולפני הכל עיתונאי שמייצג את חדשות 13. זה תקף גם לרשתות החברתיות. לכל אמירה שלנו יש משקל שנובע מעצם היותנו עיתונאים בכלי תקשורת מרכזי. תזכרו שלכל ניסוח יש משמעות ולעתים גם בחוסר אמירה יש אמירה. מכאן תגזרו את גבולות השיח גם ברשתות החברתיות. עיתונאים הם עיתונאים גם כשהם כותבים ברשתות החברתיות. הם עדיין עובדים ומייצגים את החברה בה הם עובדים גם כשהמצלמה כבויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully